کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی باید از مردم عذرخواهی می‌کرد و نکرد

18 مرداد 1397 ساعت 10:02

کمترین انتظاری که مردم از گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور داشتند این بود که عذرخواهی کند.


به گزارش جهان نیوز، آقای روحانی از طریق یک گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفت؛ سخنانی که از مذاکره با ترامپ تا تلاش آمریکایی‌ها برای ایجاد اختلاف در داخل کشور را شامل می‌شد و البته حاوی نکاتی در خصوص نرخ ارز، برنامه دولت برای کنترل قیمت‌ها، لزوم اطمینان خاطر مردم برای عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اعتراضات دی ماه و ... بود، اما در کنار همه اینها مردم چشم انتظار شنیدن کلمات و جملات دیگری از «حسن روحانی» بودند.
 

بسیاری از مردم با شنیدن خبر گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور پای سخنان روحانی نشستند تا ببینند در این اوضاع و احوال نامساعد اقتصادی، رئیس دولت تدبیر، چه تدابیری برای رفع مشکلات مردم و آرام ساختن وضعیت کشور اندیشیده و می‌خواهد در روزها و ماه های بعد آن را به کار ببندد؛ اما مردم تقریبا هرچه روحانی گفت، می‌دانستند و سخنان او حاوی نکته و موضوع جدیدی نبود.

حسن روحانی در مورد ریشه اعتراضات و دلایل افزایش قیمت ها به ویژه نرخ دلار سخن گفت و بسیاری از این نوسانات را مربوط به تحرکات داخلی دانست؛ البته او در این میان سخنی از ناکارآمدی تیم اقتصادی کابینه‌اش و درخواست هایی که برای تغییر این افراد از سوی رسانه ها، مردم، کارشناسان و ... می شود، هیچ اشاره ای نکرد. انگار که رئیس جمهور خود و دولتش را مبرا از خطا و همه تقصیرات را متوجه مخالفان دولتش و مردم می‌داند.

وقتی خبر گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم از طریق تلویزیون اعلام شد، بسیاری گمان می‌کردند، یکی از رویکردها و اقداماتی که «حسن روحانی» در گفت و گوی مستقیم با مردم در پیش خواهد گرفت، این است که برای آرامش جامعه تلاش کند و در جریان این گفت و گو حداقل به خاطر بی تدبیری دولتش در ایجاد شرایط اقتصادی نامطلوب از مردم عذرخواهی کرده و سپس وعده بهبود اوضاع و شرایط را بدهد.

اما هرچه مردم سخنان رئیس جمهور را گوش فرا دادند، خبری از عذرخواهی روحانی نبود! گویا او هر آنچه بر مردم رفته، درست می‌داند و اعتقاد دارد، دولتش قصوری در ایجاد این وضعیت به هم ریخته ندارد!

مطمئنا اگر او به عنوان رئیس جمهور چنین روحیه ای داشت، سایر دولتمردان هم چنین می کردند و به خاطر کوچکترین قصور و کوتاهی خود از مردم عذرخواهی می‌کردند. آقای روحانی! مردم منتظر بودند که از شما واژه عذرخواهی را بشنوند؛ شما که به خاطر کوتاهی دولتتان در عرض سه ماه، ارزش دارایی ها و اموال مردم را به یک سوم کاهش دادید!

 در همین حال غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان  حامی دولت، در گفت‌وگو با عصر ایران تصریح کرد: انتظار داشتیم رئیس‌جمهور به خاطر وضعیت کشور به ویژه در زمینه بازار ارز از مردم عذرخواهی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: شرایط گل و بلبل نیست که روحانی اینگونه صحبت می‌کند.  
وی خاطر نشان کرد: آیا دولت نمی‌توانست زودتر از اینها کاری کند که قیمت ارز و سکه سقوط کند؟

این نماینده مجلس افزود: کسی که سواد اقتصادی ندارد هم می‌داند که دولت می‌توانست این اقدام‌ها را زودتر انجام دهد. واقعا مسئولان چه جوابی دارند که به مردم بدهند؟

روحانی باید از بابت خسارت‌هایی که به مردم زده شده از آنها عذرخواهی می‌کرد. من به عنوان یک نماینده مجلس از حرف‌های روحانی لذت نبردم.


کد مطلب: 632924

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632924/روحانی-باید-مردم-عذرخواهی-می-کرد-نکرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com