پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

واکنش وزیر دفاع به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب: 632851
وزیر دفاع با اشاره به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره مستقیم با ایران گفت: حاصل ۱۲ سال مذاکره و گفتگو و نهایتاً توافق برجام که به تأیید و تصویب سازمان ملل نیز رسید، با بدعهدی تاریخی شیطان بزرگ مواجه شد.
واکنش وزیر دفاع به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره
به گزارش جهان نيوز، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع کارکنان صنایع الکترواپتیک اصفهان با اشاره به بازدید خود از این صنایع اظهار داشت: بحمدالله حرکت، رشد، پیشرفت و بالندگی در کلیه اجزای صنایع الکترواپتیک محسوس و ملموس بود و خداوند متعال را بابت داشتن چنین مجموعه‌ای متشکل از انسان‌های توانمند، مؤمن، انقلابی، جوان و متخصص شاکریم.

وی با بیان اینکه صنایع الکترواپتیک وزارت دفاع با عملکرد مثبت و توانمندی‌های منحصربه‌فرد خود مورد اعتماد و وثوق نیروهای مسلح بوده و فرماندهان و مسئولین همواره به‌نیکی از آن یاد می‌کنند، افزود: اهمیت و جایگاه این صنعت  در اقتدار و پیشرفت‌های صنعت دفاعی در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده و پنهان نیست و این صنعت در ابعاد مختلف موجب سربلندی وزارت دفاع و صنعت دفاعی کشور شده است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز اینکه "متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد بروز مشکلات و مسائل جدی که موجب ایجاد ناامنی در منطقه شده است بوده‌ایم"، تصریح کرد: گروه تروریستی داعش با حمایت‌های گسترده نظام استکبار با هجوم به سوریه و عراق، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در این کشورها به‌جای گذاشتند که کشته و زخمی شدن صدها هزار نفر و آوارگی حدود 20 میلیون انسان بی‌گناه از زن، مرد، پیر و جوان، دستاورد جنایت‌های پلید این گروه‌های تکفیری و اربابان شیطان‌صفت‌شان بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: اما جهانیان شاهد بودند که تمام هیمنه غرب با سرمایه‌گذاری‌های مالی، سیاسی، تجهیزاتی و تسلیحاتی از این گروه‌های تروریستی و فریب‌خورده با مقاومت و ایستادگی محور مقاومت و به زمین ریخته شدن خون پاک هزاران جوان مؤمن و انقلابی شکست و روسیاهی برای همیشه تاریخ بر پیشانی نظام سلطه باقی ماند و حمایت‌های بی‌حدوحصر از این جنایتکاران تاریخ ناکام ماند و سرمایه‌گذاری بلندمدت آنها به‌هدر رفت.

وی در همین زمینه تأکید کرد: اما در این موفقیت و پیروزی بزرگ در شکست تروریست‌ها و اربابان پلیدشان، علاوه بر ایثار و مجاهدت جوانان پاکباخته و شیفته اهل‌بیت(ع)، پشتیبانی‌های ارزنده صنعت دفاعی کشور از محور مقاومت بسیار تعیین‌کننده و نقش‌آفرین بود.

وزیر دفاع با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی با تولید و حمایت از داعش به‌عنوان جرثومه فساد در صدد آن بود تا اسلام این مکتب روح‌بخش و انسان‌ساز را به‌عنوان یک مکتب افراطی، آدم‌کش و ضدبشری معرفی کند، ادامه داد: اما زهی خیال باطل که مردم آگاه و آزادی‌خواه جهان به نقشه شوم آنها پی برده و بین اسلام واقعی و اسلام جعلی صهیونیستی ــ آمریکایی تفاوت قائل شدند.

وی در عین حال متذکر شد: امروز با شکست توطئه دشمن در ایجاد ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی از طریق ناامن‌سازی کشورهای همسایه، با توطئه دیگری از سوی دشمن مواجه هستیم که این بار با حربه جنگ اقتصادی و تحریم‌های همه‌جانبه به مصاف جمهوری اسلامی برخاسته‌اند که این نیز در واقع روی دیگر همان سکه است.

وزیر دفاع با توجه به پیشنهاد مذاکره رئیس جمهور آمریکا بدون پیش‌شرط گفت: واضح است که این بار جنگ تمام‌عیار دشمن با نظام اسلامی شکل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و روانی دارد و در واقع در همان استراتژی تعریف می‌شود.

امیر حاتمی به بدعهدی و پیمان‌شکنی‌های آمریکا در توافقنامه بین المللی برجام اشاره کرد و اظهار داشت: حاصل 12 سال مذاکره و گفتگو و نهایتاً توافق برجام که به تأیید و تصویب سازمان ملل متحد نیز رسید با بدعهدی تاریخی شیطان بزرگ مواجه شد که باید همگان از این رفتار غیرمتعهدانه آنها درس گیرند و به عمق کینه و عداوت آمریکایی‌ها با ملت بزرگ ایران پی ببرند.

وی راجع به اظهارات مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با کشورمان ابراز کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود مشکلاتی که درون خود دارد، به‌راحتی می‌تواند با وحدت، همدلی، اتحاد و یکپارچگی این مسائل را از سر راه بردارد و به قله‌های افتخار و عزت برسد.

امیر سرتیپ حاتمی با تأکید به اینکه "باید نقشه و حیله دشمن را خوب بشناسیم و آن را تحلیل و با درایت و تدبر از این مرحله حساس عبور کنیم"، گفت: باید به وعده الهی «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُركُم وَیُثَبِّت أَقدامَكُم» ایمان داشته باشیم و با ایستادگی، پشتکار، همت و وحدت کلمه در سایه‌سار ولایت فقیه با سربلندی خواهیم توانست دشمن را یک بار دیگر شکست داده و سرافکنده کنیم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
افتخار شهر زنجان.