دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ساخت ۲۲ هزار مسکن روستایی در سال جاری

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 632809
مدیر کل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد گفت: ۲۵۰۰ واحد مسکن آسیب دیده در زلزله کرمانشاه تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد.
ساخت ۲۲ هزار مسکن روستایی در سال جاری
به گزارش جهان نيوز،  ابراهیم بازیان، مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با اشاره به اقدامات کمیته امداد در جهت تأمین مسکن مددجویان، اظهار داشت: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار کمیته امداد بیش از ۵۵ درصد در روستاها و مناطق مرزی هستند و جهت‌گیری خدمات کمیته امداد به سمت تأمین مسکن مددجویان روستایی است.
 
وی گفت: تأمین مسکن و تأثیرات آن برای خانواده‌ها بسیار مهم است و نبود مسکن نشانه فقر است و تأمین مسکن می‌تواند محرکی برای جدایی از فقر باشد؛ ضمن اینکه هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد یادآور شد: ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌ها را مسکن تشکیل می‌دهد و طبیعی است که خانواده‌های کم‌درآمد در این دایره قرار دارند و یکی از محورهایی که در کمیته امداد دنبال می‌شود، مسکن‌دار کردن مددجویان است.

بازیان درباره «تعداد مسکنی که در سال جدید کمیته امداد برای مددجویان ایجاد کرده است»، گفت: امسال یکی از سال‌های پرکار کمیته امداد در بخش مسکن است و قرار است بیش از ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی در مناطق روستایی و به‌طور خاص مناطق مرزی و صعب‌العبور ساخته شود؛ضمن اینکه با تفاهم‌نامه‌ای که بین کمیته امداد، سپاه و بنیاد برکت ایجاد شده است، امسال در ۱۴ استان ۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

وی در باره اینکه «شاخص مسکن‌های مناسب از نظر کمیته امداد چیست؟»، بیان داشت: مسکن مناسب در برابر مسکن نامناسب قرار دارد و تلقی ما مسکنی است که در برابر آسیب‌ها و حوادثی مثل زلزله مقاوم باشد؛ چراکه کشور ما در منطقه زلزله‌خیز قرار دارد.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد امسال نزدیک به ۴۵۰۰ واحد مسکنی که در زلزله کرمانشاه آسیب دیده و نیاز به نوسازی دارد را نوسازی می‌کند، گفت: ۲۵۰۰ واحد از این مجموعه تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال نیز با مساعدت دولت، بنیاد مسکن و خیرین بتوانیم به‌طور کامل این تعداد را به سرانجام برسانیم.

بازیان با اشاره به الگوی ساخت مسکن مناسب در کمیته امداد، متذکر شد: شاخص‌های ما برای خانوارهای یک تا سه نفره، مسکن ۵۰ متری و برای بیش از این تعداد نیز ۸۵ مترمربع است؛ ضمن اینکه تلقی ما از مسکن روستایی تعمیر و بازسازی بر اساس استانداردهاست.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف ایجاد مسکن برای مددجویان، ابراز داشت: ما در بُعد تأمین مسکن از جهت خرید و احداث کمک بلاعوض و دادن تسهیلات قرض‌الحسنه داریم و  از طریق دادن تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی در بخش مسکن روستایی موضوع مسکن را دنبال می‌کنیم.
مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با بیان اینکه در مناطق خاصی که همه افراد آن نیاز به کمک دارند، موظف شده‌ایم با نگاه محرومیت‌زدایی مؤثر حضور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما مسکن یکی از مصادیق پدافند غیرعامل است؛ ضمن اینکه برای تأمین مسکن شهری، خرید و احداث مسکن را در دستورکار قرار داده‌ایم و امسال واگذاری ۵۰ هزار مسکن مهر را در این خصوص دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از این مساکن را واگذار کنیم.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *