دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

علت برخی کمبودهای دارویی کشور

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 632466
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سلامت ایران به جزئیات برخی کمبودهای دارویی در کشور پرداخت.
علت برخی کمبودهای دارویی کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، طاهر موهبتی با تشریح شرایط کنونی کشور و به خصوص در حوزه سلامت از جمله مبحث دارو اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که مسئولان نباید با یکدیگر تسویه حساب‌های سیاسی کنند و حداقل تسویه حساب‌های سیاسی در این ایام کج سلیقگی است زیرا مردم به آرامش بیشتری نیاز دارند و رسانه‌ها در این بحث بسیار می‌توانند کمک کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سلامت ایران با تشریح اهمیت ترویج آرامش در جامعه به خصوص در حوزه سلامت و دارو عنوان کرد: مثلاً در حوزه دارو حتی اگر نسبت به مصرف و نیاز بیماران دو تا سه برابر نیز دارو تولید و وارد کشور شود، فقط کافی است فضای کشور دچار تلاطم شود به طوری که دقیقاً همین داروهایی که زیاد هم تولید شده است احتکار و دچار کمبود می‌شود.

موهبتی ادامه داد: حتی برخی مواقع که رسانه‌ها مطالبی از وضعیت دارو منتشر می‌کنند جامعه و به خصوص بیماران تصور بر اتفاقات بد در حوزه دارو می‌کنند و مشاهده می‌شود بیماران از ترس کمبود دارو؛ به مقدار زیاد دارو در خانه‌ها ذخیره و انبار می‌کنند که همین مورد باعث مشکلات دارویی برای دیگر بیماران می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سلامت ایران همچنین به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد: نکته مهم در بین اصحاب رسانه این است که آنها برخلاف دیگر صنوف بسیار کمتر درباره خود می‌نویسند و حتی در مقوله حقوق خود نیز آنچنان مطلع و پیگیر نیستند که مصداق آن را در زمانی که در وزارت رفاه بودیم شاهد بودیم که چند سال قبل مقوله سختی کار برخی مشاغل مورد توجه بود و اصحاب رسانه از جمله مشاغلی بودند که دچار سختی کار بسیار هستند و در خارج از کشور نیز خبرنگاران از قانون سختی کار بهره مند هستند ولی اصحاب رسانه در ایران هرگز آنطور که باید و شاید به حقوق خود دست پیدا نکردند.

موهبتی با گریزی نسبت به درآمد خبرنگاران که از اقشار کم درآمد هستند، گفت: حتی هیچ وقت نیز شاهد آن نبودیم که از خبرنگاری مسئله حقوق نجومی گزارش شود. همچنین براساس گزارش بنیاد شهید از اصحاب رسانه 244 شهید و بالغ بر 40 جانباز به ثبت رسیده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *