پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

بیانیه خبرگان در مطالبه بهبود اوضاع اقتصاد

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 632291
افکار عمومی در انتظار آن است که سران سه قوه، به ویژه رئیس جمهور و مدیران ارشد اقتصادی در عمل و نه صرفاً شعار و سخن، چگونه به مطالبات مکرر ولایت و مرجعیت و علماء و اساتیدو خبرگان ملت در بهبود اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم پاسخ می‌دهند.
بیانیه خبرگان در مطالبه بهبود اوضاع اقتصاد
به گزارش جهان نيوز، مجلس خبرگان رهبری طی بیانیه‌ای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم از سران قوا را مطالبه کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است: در شرایط حساس کنونی که دشمنان اسلام و ملت، با کینه توزی و توطئه ای پیچیده و گسترده، جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی و رسانه ای را با هدف ایجاد یاس و ناامیدی و خستگی در ملت پر انگیزه، با نشاط و حاضر در صحنه ایران اسلامی طراحی نمودند و تحریم‌های آمریکا در برابر استحکام درون زا و عزم و اراده ملت کارساز نیست و تأثیر چندانی ندارد. آنچه که شرایط نامناسب اقتصادی را ایجاد نموده است، مدیریت ضعیف اقتصادی و عدم باورمندی به اقتصاد مقاومتی و خط نفوذ دشمن و فساد و اخلال اقتصادی و گره زدن منافع ملی و گشایش اقتصادی به بیگانگان است.

ابتکار عمل حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام ظله الوارف)، و دستور تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی به سران سه قوه و معاونان آنان با اختیارات ویژه و همچنین فراخوان دولت توسط معظم له و بیان توصیه‌ها و رهنمودها و دستورهای دقیق، اقدامی بسیار مهم در ترسیم نقشه راه اصلاح اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم می‌باشد و رهبری حجت را بر همگان به ویژه دولتمردان تمام کرده است.

افکار عمومی در انتظار آن است که سران سه قوه، به ویژه رئیس جمهور و مدیران ارشد اقتصادی در عمل و نه صرفاً شعار و سخن، چگونه به مطالبات مکرر ولایت و مرجعیت و علماء و اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه و خبرگان ملت در بهبود اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم به ویژه محرومین و مستضعفین و طبقات کم درآمد، پاسخ می‌دهند.

خبرگان ملت در این شرایط حساس و به دنبال مطالبات و رهنمودهای مستمر رهبری و بیانات صریح مراجع معظم، با صراحت و شفافیت به ملت عزیز اعلام می‌دارد که آقای رئیس جمهور و تیم اقتصادی و مدیران ارشد مالی و پولی و دیگر قوا، باید پاسخگوی اوضاع نابسامان اقتصادی پیش آمده باشند. از آقای رئیس جمهور انتظار می‌رود بدون ملاحظه، با ایجاد تحول و تغییرات در بخش وسیعی از کابینه و مدیران ارشد اقتصادی و مالی و استفاده از نیروهای بانشاط، با انگیزه، دارای برنامه، کارآمد و توانا، به بهبود اوضاع اقتصادی کمک نماید. همچنین باید نسبت به حل معضلات معیشتی، بیکاری، گرانی و تورم سرسام آور که اقشار گوناگون جامعه را به ستوه آورده است، پاسخ شفاف و روشنی به ملت بدهند. ملت همچنان در انتظار اقدام عملی و تقویت کننده اعتماد و رضایت عمومی توسط رئیس جمهور محترم و ایجاد تغییر و تحول انقلابی و امیدبخش در حل معضلات هستند.

خبرگان ملت، درباره مبارزه قاطع با پدیده قاچاق و کنترل بازار ارز و سکه و اصلاح نظام بانکی و پولی و چرایی معطل کردن ظرفیت کشور در بخش اقتصادی بر برجام و رفع تحریم ها، سئوالات جدی از رئیس جمهور و دولت دارند و از نمایندگان ملت انتظار دارند که با جدیت بیشتر و با روحیه انقلابی، با استفاده از همه ظرفیت­های قانونی در تقویت تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، اصلاح نظام بانکی و پولی، با نظارت بر اجرای قوانین و تحقق مطالبات رهبری و مردم، به بهبود اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم و افزایش سطح رضایت مندی عمومی کمک نمایند.

خبرگان ملت از قوه قضائیه به عنوان ملجأ مردم در احقاق حق و اقامه عدل، انتظار دارند، پرچم احیای حقوق عامه و عدالت قضایی را برافراشته نگه دارند و نسبت به کشف جرم و مجازات اخلالگران و مفسدان اقتصادی با سرعت و دقت و شفافیت عمل نمایند. دیگر برای مردم قابل تحمل نیست به طور مکرر خبر اختلاس‌های کلان و فرار غارتگران بیت المال و تاراج سرمایه‌های مردم را بشنوند. لازم است قوه قضائیه و دادستانی‌ها و ضابطین خاص و عام قضایی جهت احقاق حقوق عامه در بخش پولی و مالی و بانکی بیش از پیش و با حساسیت ویژه اقدام و راه‌های نفوذ و اختلاس و اخلال و آشفتگی اقتصادی و سوءاستفاده از بیت المال را سد نمایند.

ملت هوشیار و دشمن شناس ایران اسلامی هرگز اجازه نخواهند داد بدخواهان و اخلالگران به نظم و امنیت عمومی، مسیر مطالبات به حق خویش را در جهت بهبود اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی منحرف نمایند و از مسئولان امنیتی و انتظامی می­خواهیم که شبکه­‌های توطئه و دست های پلید پشت پرده اخلال در امنیت عمومی را شناسایی و تعقیب نمایند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United States
باز شروع شد ؟! مجلس خبرگان كه اخيراً جلسه اى نداشته ! اين كارها وجداناً درست نيست هركى ميخواد بيانيه بده به اسم خودش بده . اين كارها از نظر حقوقى قابل پيگرده، ميفهمى چى ميگم جهان نيوز ؟! باز دست نبرى توى نوشته و از طرف خودت علامت تعجب بذارى ؟! تحريف و سانسور هم كار درستى نيست مال انسانهاى ضعيفه ، اگر موضعى داريد منطقى بيان كنيد يا اعلام كنيد تا به ديدن تون نيائيم ، والله بخدا، حلوا كه پخش نمى كنيد !