پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

امضا یک تفاهم نامه اقتصادی به میزبانی دولت سایه

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 632277
سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و باشگاه کشاورزان جوان با هدف ارتقای کشاورزی تفاهم نامه امضا کردند.
امضا یک تفاهم نامه اقتصادی به میزبانی دولت سایه
به گزارش جهان نيوز، در مراسم امضای این تفاهم نامه که به منظور ارتقاء و بهبود زندگی و تنظیم نقش جوانان در بهره وری تولید جهت دستیابی به امنیت غذایی، گسترش اشتغال - کارآفرینی و تعاملات اجتماعی در جهت پیشرفت روستا در دفتر دکتر سعید جلیلی برگزار شد، دکتر محمدرضا جهانسوز به نمایندگی از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و مهندس محمد جواد توکلیان به نمایندگی از باشگاه کشاورزان جوان این تفاهم نامه را امضا کردند.

 طبق این تفاهم نامه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و باشگاه کشاورزان جوان با خدمات متقابل یه یکدیگر، درصدد تقویت کشاورزی، توانمدسازی روستاییان و تقویت اقتصاد روستا هستند.
در این برنامه دکتر جهانسوز رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به اینکه «فاصله بین متوسط تولید کشور و کشاورزان خبره را شکاف عملکردی می گویند»، گفت: شکاف عملکردی در برخی از کشورها کم است اما متاسفانه در کشور ما این فاصله بین 2 تا 20 برابر است. 

وی افزود: در این راستا سازمان بسیج مهندسین کشاورزی طرحی را تحت عنوان «بسیج همگام با کشاورز» با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح تدوین نمود و در حال حاضر این طرح را در سطح آموزشی و ترویجی اجرا می کند.

جهانسوز در تشریح موفقیت های این طرح گفت: تا کنون در حدود بیش از 7 هزار روستا طرح بسیج همگام با کشاورز اجرا شده و در سال 95 در 1200 نقطه و در سال 96 در 11000 نقطه در کشور شاهد افزایش تولید بودیم. 

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ادامه داد: به عنوان مثال در محصول برنج در دو استان گیلان و مازندران در 6500 مزرعه افزایش عملکرد راستی آزمایی شده را شاهد بوده ایم. در این 6500 مزرعه افزایش عملکرد را ثبت کردیم و این ثبت توسط مدیر جهادکشاورزی شهرستان های مریوطه نیز تایید شده است. ارزش اقتصادی این افزایش عملکرد 18 میلیارد تومان (با معیار برنج کیلویی 7 هزار تومان) می باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح فقط 200 میلیون تومان با حضور مربیان آموزش دیده جهادی هزینه صورت گرفت، تصریح کرد: به طور متوسط برای یک فصل زراعی برای یک روستا 400 هزار تومان هزینه شده که یعنی با هزینه ناچیزی توانستیم به این موفقیت برسیم و این عملکرد در 6500 شالیزار باعث جلب اعتماد مردم و تسهیل در مسیر در سالهای آتی شده است. 

جهانسوز ادامه داد: در حال حاضر 13 راهنمای کشت و کار (گندم، برنج، چغندرقند، نخود، آفتابگردان، سیب، پسته، مرکبات، زنبورعسل، شیلات و ...) بسیار معتبر تهیه و چاپ شده و ان شاءالله در آینده نیز به 30 کتب راهنمای کشت و کار خواهیم رسید. این کتب در اختیار مربیان طرح قرار می گیرد و تمامی فایل های دیجیتال کتب چاپ شده در قالب PDF در سایت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور قرار گرفته است. 

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در پایان افزود: دستورالعمل های محصولات استراتژیک ویژه هر منطقه تهیه گردیده است. به عنوان مثال در دستورالعمل کشت کلزای استان مازندران زمان های عملیات های مختلف از قبل از کشت تا آغاز کشت بعدی با جزیئات کامل و دقیق بصورت ساده و روان و کاربردی مشخص شده و دستورالعمل دیگری برای دریافت اطلاعات فرد به فرد کشاورزان شرکت کننده در طرح بسیج همگام با کشاورز نیز تهیه گردیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت سایه؟؟