جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۷۳
حسین شریعتمداری:

مجلس که سفارت انگلیس نیست!

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 632022
نماینده‌ای که از تریبون مجلس و یا از جایگاه نمایندگی مجلس برای حمایت از توطئه‌های دشمنان مردم و نظام سوء‌استفاده کرده و اهداف رسما اعلام شده آنان را دنبال می‌کند، نباید و نمی‌تواند از پنجه عدالت دور بماند.
مجلس که سفارت انگلیس نیست!
به گزارش جهان نيوز، «حسین شریعتمداری» تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی، در شماره امروز روزنامه «کیهان» نوشت:

در اصل 84 قانون اساسی آمده است «هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید» و اصل 86 قانون اساسی، این اظهار‌نظر را مطلق و بدون مرز ندانسته و تاکید می‌کند که اظهار نظر نمایندگان «در مقام ایفای وظایف نمایندگی آزاد است و قابل تعقیب نیست» توضیح آنکه آزادی نمایندگان در اظهار نظر و اقداماتشان شامل عناوین مجرمانه نمی‌شود. و اما، اصل 98 قانون اساسی، تصریح می‌کند که «تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است» و شورای نگهبان در تاریخ 20 آذرماه 1380 در پاسخ به استفساری که از این شورا درباره مفاد اصل 86 قانون اساسی شده بود، اعلام داشته است «اصل هشتاد و ششم قانون اساسی در مقام آزادی نماینده در رابطه با رای دادن و اظهار‌نظر در جهت ایفای وظایف نمایندگی در مجلس است و ارتکاب اعمال و عناوین مجرمانه از شمول این اصل خارج می‌باشد و این آزادی منافی مسئولیت مرتکب جرم نمی‌باشد».

با توجه به نص صریح قانون اساسی، اظهار‌نظر و اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها در چارچوب ایفای وظایف نمایندگی آنان مجاز است و چنانچه مرتکب اقدامی مجرمانه شوند، مانند سایر آحاد ملت قابل تعقیب و مجازات خواهند بود. یعنی دقیقا همان اصل تساوی حقوقی همه مردم در مقابل قانون که علاوه بر احکام اسلامی در تمامی نظام‌های حقوقی مطرح جهان نیز ساری و جاری است. بنابراین، نماینده‌ای که از تریبون مجلس و یا از جایگاه نمایندگی مجلس برای حمایت از توطئه‌های دشمنان مردم و نظام سوء‌استفاده کرده و اهداف رسما اعلام شده آنان را دنبال می‌کند، نباید و نمی‌تواند از پنجه عدالت دور بماند و خانه ملت را به پایگاه و ستاد عملیات دشمنان خونریز و غارتگر مردم تبدیل کند!

در حالی که آمریکا با بد‌عهدی‌های پی‌درپی خود برجام را نقض کرده و نهایتا هم بی‌آنکه به هیچ یک از تعهدات خود عمل کند، از برجام خارج شده و این اقدام مجرمانه به‌اندازه‌ای غیرقابل توجیه بوده است که حتی متحدان اروپایی ترامپ هم چاره‌ای جز اعتراف به این قانون‌شکنی نداشته‌اند، فلان به اصطلاح نماینده ادعا می‌کند که «مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود»! ادعایی که خود ترامپ هم با همه خباثتی که دارد، از مطرح کردن آن شرم دارد و انکار نمی‌کند که خود از برجام خارج شده است. ایده‌آل ترامپ توقف برنامه موشکی ایران و تبدیل کشورمان به لقمه‌ای راحت برای بلعیده شدن بود و این آقای نماینده دقیقا آرزوی ترامپ را به خبر تبدیل کرده است! و یا درحالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 11 بار متوالی پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود را تائید کرده است، ایشان می‌فرمایند: «اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند»!

فلان نماینده دیگر تریبون مجلس را برای تکرار ادعاهای دروغ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا علیه ایران اسلامی به کار می‌گیرد و ادعای دروغی را علیه رئیس‌قوه قضائیه مطرح می‌کند که قبلا نیز مطرح کرده بود و بعد از آنکه جعلی بودن آن مشخص شد، رسما به خاطر دروغی که گفته بود عذرخواهی کرده بود! چرا این ادعا و تهمت ناروا بار دیگر از سوی این به‌اصطلاح نماینده مجلس مطرح می‌شود؟! مگر از آن هنگام که این اتهام دروغ را مطرح کرده و سپس پوزش خواسته بود تاکنون چه اتفاقی افتاده است که ایشان بار دیگر همان اتهام را از تریبون مجلس بر زبان می‌آورد؟! فقط 2 اتفاق تازه را می‌توان آدرس داد، اول آنکه وزیر خارجه آمریکا همین تهمت را علیه رئیس ‌قوه قضائیه مطرح کرده است و دوم اینکه دستگاه قضایی وارد برخورد با مفسدان اقتصادی شده است. آیا اقدامات و اظهارات دو نماینده یاد شده و نمونه‌های مشابه دیگری از این دست، عنوان مجرمانه ندارد؟! اگر همسویی آشکار با دشمنان مردم -‌آنهم در بحبوحه درگیری تمام عیار- جرم نیست، پس تعریف جرم چیست؟! مجلس که سفارت انگلیس زمان قاجار نیست که مجرمان در آن بست بنشینند و از مجازات در امان باشند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توقع اصلاح امور در این مجلس، محال است
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
شما توقع دارید اتفاق خاصی در این مجلس بیفتد؟
United States
...
Romania
در تاریخ ایران چه کسانی به سفارت فخیمه انگلبس پناه بردند؟
اصلا داستان پناه بردن به سفارت فخیمه انگلیس چیست؟
داستانش را بگویید تا معلوم شود که رسوایان کیستند؟
Iran, Islamic Republic of
خودت اشاره کن
که چه کسانی به سفارت انگلیس پناه بردن
United States
همه ما تاریخ معاصر ایران را خوانده و میدانیم نیاز به یاد آوری نیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
برداشت من اینه که آقای مطهری دوست داره خودش رو تودل مخالفین نظام جاکنه اگر هم بگه نه نتیجه صحبتهاش به این سمت ختم میشه ،امیدوارم دیگه شورای نگهبان تأیید صلاحیت شون نکنه،دلیل این فکرم هم اینه که ایشون به فرمانده سپاه میپره که شما دخالت نکن ولی به پسر آقای هاشمی نمیگه شما به شهرداری برس ودخالت نکن،؟!؟!!؟
United States
کیهان هم که کاخ کرملین نیست
Iran, Islamic Republic of
معلومه كه نيست همه ميدانند شك داري ؟ آب را بريز ....
United States
روسه به انگلیسی میگه ماست ترشه
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال شما آمريكائيها
تو از آمریکا دو قطبی سازی نکن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط اسمش مجلس است ؟!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که شورای نگهبان داره مصلحت اندیشی میکنه و... تایید صلاحیت میکنه
جم
Iran, Islamic Republic of
وقتی اطلاع رسانی در کشور کلا مات و کدر است و مردم نامحرمند همین میشود که شده
به جای شعار و حرف باید صورتهای مالی اینگونه حسابها و نحوه هزینه کردشان را به صورت شفاف در اختیار مردم و رسانه ها قرار دهند تا کسی متهم به سوء استفاده نشود. تا وقتی هم که به جای اطلاع رسانی شفاف بیاییم و یکدیگر را متهم کنیم، اذهان مردم همچنان مشوش خواهد ماند.
وقتی یک نماینده مجلس که فرزند یک شهید بزرگ هم هست چیزی را می گوید یقینا جمع زیادی صحت آن را می پذیرند و تنها راه حل آن این است که خود رییس قوه بیاید و اسناد آن را برای رد ادعای این نماینده که اتفاقا حقوقدان هم هست منتشر کند که البته این حسابها هم جزو هزاران مورد محرمانه است و قابل انتشار هم یقینا نیست و دهان نماینده را هم که نمیشود بست و آن وقت باید آقای شریعتمداری بیاید بشود مدافع قوه که آن هم چندان جالب نیست
سرور
Iran, Islamic Republic of
بنده به قوه قضاییه خصوصا عملکرد رییس ان همیشه انتقاد داشته و دارم.اما:
1- حسابهای مدنظر شما شفاف سازی شده است و خود این نماینده در جریان آن است.
2- شهدا همه بزرگ هستند و فرزند شهید بودن برای هیچکش مصونیت نمی آورد.
3- برخلاف گفته ات حسابها اصلا هم محرمانه نیست گو اینکه خود آقای صادقی هم می داند.
4- دهان نماینده را نمی شود بست اما سخن نماینده هم نباید دروغ و گزاف باشد.
موضوع مهم دیگری که به آن نپرداخته اید و دفاع نکرده اید دفاع از عملکرد بد علی مطهری است که سخنان دشمنان اسلام را تکرار می کند.
در خاتمه مجددا اعتراض خود را به عملکرد قوه قضاییه در دولت فعلی در مواردی مانند کرسنت،حقوقهای نجومی،املاک نجومی،دوتابعیتی های خائن،دزدی از صندوق ذخیره ملی و عدم برخورد با عاملان فساد اقتصادی خصوصا تورم اخیر اعلام می دارم.
کاش نماینده تهران که از قضا حقوقدان هم هست در این موارد هم دهان مبارک را باز می کرد.اینکه یک حرف دروغ که یکبار خودش از آن عذرخواهی کرده است مجدد در مجلس مطرح می کند به نوعی لوث نمودن موضوع اصلی و انحراف اذهان از انتقادات واقعی به عملکرد قوه محترم قضاییه است که اتفاقا امثال بنده و شما و همه مردم روی آن متفق القول هستیم.اینطور نیست؟
جم
Iran, Islamic Republic of
1- شفاف سازی نشده و خود نماینده و من به عنوان یک شهروند نظام که آقای لاریجانی و صادقی و بقیه خدمتگزار ما مردم محسوب می شوند از این حسابها و خیلی چیزهای دیگر هیچ اطلاعی نداریم.
2- شهدا بزرگ هستند و فرزندان شهدا هم یقینا بیشتر از بقیه برای خون پدرشان حرمت قائلند
3- اگر محرمانه نیست به مردم نشان بدهید تا نامحرمان به مسئول مملکتی ما اهانت نکنند و پمپئو هم خفه شود
4- طرف هم نماینده است و هم حقوقدان و دهانش باید باز باشد و هر چه را که فکر میکند به صلاح مردم است (حتی اگر عده ای آن را دروغ و گزاف بدانند) باید بگوید
در رابطه با قوه قضاییه و اتهاماتی که از سوی مسئولان دولت نهم و دهم و صادقی به آنها وارد شده کسی عذرخواهی به آن معنا نکرده و اذهان عمومی نیاز به تنویر دارند که با حرف و شعار و انکار نمیشود این کار را کرد.
شما اگر تمایلی به اطلاع داشتن از این حسابها و سایر فسق و فجورهای مالی در کشور ندارید به خودتان مربوط است اما اکثریت مردم میخواهند همه این فسادها را از هر مقام و مسئولی که باشد به صورت جزء به جزء بدانند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
1- حسابهای مدنظر شما شفاف سازی شده است و خود این نماینده در جریان آن است و شما حق دارید بعنوان شهروند نظام از لاریجانی و صادقی توضیح بخواهید و اگر جواب نمی دهند تقصیر خدمتگزاران شما است و نه کس دیگری.
2- شهدا همه بزرگ هستند و فرزند شهید بودن برای هیچکس مصونیت نمی آورد و همه فرزندان شهدا لزوما برای خون پدرشان از بقیه بیشتر حرمت قایل نیستند.
3- مگر سیستم قضایی امریکا همه اطلاعات خود را برای همه باز می کند که شما چنین آرزوی محالی را در ایران دارید.
ظاهرا شما تفاوت جرم و اتهام را نمی دانی د. آیا کسی برای اتهامی که به وی زده شده است عذرخواهی می کند؟
4- دهان نماینده را نمی شود بست اما سخن نماینده هم نباید دروغ و گزاف باشد و نماینده در راستای وظیفه نمایندگی حق دارد اطلاعات بگیرد و پیگیری کند و وظیفه دارد به امثال شما اطلاع رسانی کند.نه اینکه بعد از مدتها که به وی اطلاع رسانی و تفهیم شد و خود محترم وی عذرخواهی کرد باز روز از نو و روزی از نو. مگر اینکه ریگی در کفش داشته باشد.
اما آن ریگ مبارک: همه مردم حق دارند نمایندگان آنها در مواردی که آنها ذینفع هستند تحقیق و تفحص و اطلاع رسانی کنند.در ضمن کمی هم در مورد واژگان "فسق و فجور" تامل کنید!
اما نمایندگان حق ندارند با تکرار ادعاهای سوخته و تاریخ مصرف گذشته اذهان مردم را از موضوعات اساسی به سمت موضوعات انحرافی بکشانند.آن موضوعاتی که اکثریت مردم می خواهند همه آنها را از هر مقام و مسئولی که باشد به صورت جزء به جزء بدانند.
United States
تا وقتی مردم نامحرم هستند دولت همین هست
Iran, Islamic Republic of
خود نماینده اگر در جریان شفاف سازی است پس حتما دچار نوعی ... است که دوباره این قضیه را مطرح میکند. قدیمی ها این مواقع میگفتند:
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!
حالا حتما جواب میدهید که از کاه ، کوه ساختن
برای شماها کاه است برادر
Iran, Islamic Republic of
...
حقوقدانها را خیلی وقت است شناخته ایم
Dasa
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی حاج حسین
همچنان دوست داریم سربازیتم مرد.
Greece
چی میگه این ادم جنگ طلب تندرو . دستت را از جیب مردم در بیار بعد ادعا کن . از پول بیت المال میخوره و ادعا عقل کل و مدیریت کل ایران را می کنه .
جنگ طلب، روحانی است که می خواست تنگه های مختلف را ببندد
Iran, Islamic Republic of
روحانی بود که می خواست جلوی فروش نفت کشورهای منطقه را بگیرد
Iran, Islamic Republic of
و روحاني بود كه سايه جنگ را دور كرد
Iran, Islamic Republic of
...
چقد هم دور کرد زیر بمباران تکه پاره شده بودیم و گشنه بودیم روحانی مثل سوپرمن همه مان را نجات داد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
با کشورهای فتنه گر و یاغی باید با زبان زور و تهدید حرف زد. در دنیایی که قانون جنگل حکمفرما است، باید با زبان زور صحبت کرد
United States
اقای ابوذر الان ساندیس گرون شده ؟
ساندیس داخلیه به دلار ربط نداره تو برو درد دلارت رو بکش
Greece
اون ساندیسی که شما میخوری از پول من و امثال من هست. خداوند ی هست و روز قیامتی اون وقت باید جواب ۸۰ میلیون را بدی . نترس شاید الان ما کمکی نداریم و مجبور شیم که خفه شیم ولی روز قیامت ما هستیم که یقه شما را بگیریم .
United States
چه جواب محکمی بود
هنوز دلواپس :می دونم حقت سکوته9:27
Iran, Islamic Republic of
ازراه دروغ وتهمت زندگی ات رامی گذرانی؟حسین آقا حرفهایش رامرد ومردانه می نویسد دستش توجیب مردم نیست که هرروز آفتابش از شرق دربیاد ومجیز غرب رابگوید...بلکه دست و قلمش فریاد انقلابه که خواب رابرنااهلان ونامحرمان حرام کند...شما ادعاتو ثابت کن
Iran, Islamic Republic of
راست میگه روزنامه اش شخصی است و دستش تو جیب مردم نیست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خجالت آوره بابا ، هر كى بر خلاف افكار پوچ تو حرف زد مامور انگليسه ؟! انگليس كه قبله آمال خودتون بود ! بپرس ببين چه كسانى آخر هفته تشريف مى برند لندن براى خريد ؟! شرم آوره به خدا ، دست از اين اسنبداد راى برداريد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ، ملت ديگه تحمل نداره
Iran, Islamic Republic of
چرند نگو !!!!
اول مقاله را بخوان بعد اظهار نظر کن
United States
چرند تو و امثخال تو میگید که کشور را به پوتین فروختید .
Iran, Islamic Republic of
پوتین سگ کیه که بتونه کاری بکنه
ما از اول گفته ایم نه شرقی نه غربی
ولی شما میگید غربی غربی غربی
و چون ما به حرف شما نیستیم هی پوتین پوتین و مرگ بر روسیه می گید
پوتین اصلا مال این حرفها نیست
ولی وقتی ما مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گیم شما آلرژی تون عود می کند
Greece
...
United States
فعلا که ایران شدن هم شرقی هم غربی جمهوری خلق چین
Iran, Islamic Republic of
از امریکا چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
و هركه مخالف اربابت بود واز حقوق ملت دفاع كرد روسي شد
Iran, Islamic Republic of
سلام ملت چطوری؟!
تو بگو کی میره؟ خب بگو؟ امیدوارم از لیست اصولسرایی برای ما خط و نشون نکشی که برای ما هر دوشون یکیه
Iran, Islamic Republic of
باز این بابا حرف زد.حرف نزنی سنگینتری
حرف نزند که مملکت را به ارباب لیبرالها بدهند و دلارشان را بگیرند
Greece
...
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان به حال نمایندگان پس از انتصاب هم نظارت کنه تا اگه چرت و پرت گفتن رد صلاحیت کنن و از مجلس بندازنشون بیرون
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت.بعضی نماینده ها فکر میکنند با رای مردم تبدیل شدن به همه چیزدان وهمه چیز فهمی که عقل کل عالم هستی است وتوهماتشون هم در حد بتن آرمه ، کار میکنه.باید چاره ای برای این خودشیفتگان اندیشید.
شهرستانی
Iran, Islamic Republic of
دل ملت از نهرانی خونه از انتخاب و نماینده هاسون خونتر. ...
هنوز دلواپس:جناب شهرستانی گرامی
Iran, Islamic Republic of
من تهرانی باشما گرامی درایرانی زندگی می کنیم که باچنگ ودندان حفظ شده ازآن وقت که به احمدی نژادرای دادیم و منتقد اوییم تا الان که ازدکتر مچکرند همه ی دغدغه ی ماحفظ کیان اسلامی بود من به این نماینده ها رای ندادم ولی این دنیا می گذرد چطورپاسخگوی مردم رنج دیده وشهدا باشند نمی دانم
msadra48@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
محمود صادقی از بدو ورودش به مجلس شورای اسلامی به هر ترتیبی که بوده سعی داشته تا تذکرات و سخنان خود را در قالب ادبیاتی خاص و به اصطلاح تاثیرگذار بیان کند تا شاید به خیال خود بیشتر مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گیرد در حالی که متاسفانه تاکنون با عنوان کردن برخی موضوعات واهی و عوام پسندانه هم باعث کاهش محبوبیت فراکسیون به اصطلاح امید در بین مردم شده است و هم باعث سرخوردگی و پشیمانی افرادی که به وی رای داده اند....
Iran, Islamic Republic of
درست مردمی که به ایشان رای دادند بر عکس نظر شما فکر میکنند اگر چنین است که شما میگوید ایشان نمی بایستی انتخاب میشد
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار قلم حاج حسین آقا! که قلمش لرزه بر پیگر هر چی مفسد و نفوذی می اندازه!
Iran, Islamic Republic of
ایشان داره از فسادو بی قانونی حمایت میکنه
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...گوش ندید. بگیرید این خائن ها و تروریستهای اقتصادی رو.
Iran, Islamic Republic of
دادستان دادستان
محمد علی
United Arab Emirates
احسن به این آقای شریعتمداری شجاع که مثل بعضی جیره خوار کسی نیست
Iran, Islamic Republic of
مشایی هم که همینو میخواست بگه!
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین اخرتتو برای دنیای دیگران فروختی
نصیری
Iran, Islamic Republic of
اولاآمریکاکه خبیث ترازروسیه نیست دوما امام راحل فرمودندنه شرقی نه غربی.الان روسیه هرجاواردشده جزفقروعقب ماندگی هیچی به ارمغان نیاورده.مگرشماجناب شریعتمداری رییس مجلس هستی که استنادتان به قانون اساسی است؟طبق همان قانون اساسی بشماهیچ ربطی ندارد.قوه قضاییه هم خودش رییس داردوهرکس به آن اتهامی بزندازخودشان دفاع میکنندوبازهم بشماربطی ندارد.دفاع بدکیهان ازانقلاب باعث شده که مواضع کیهان واسراییل رامثل هم بدانند,نکته قابل ذکراینکه منابع جاسوسی اسراییل تامدتهاروزنامه کیهان بوده.استغفارکنیدبرادر.آسمان ریسمان کردنهایتان درحمایت ازاحمدی نژاد_وحمله تان به ظریف که باواکنش مقام معظم رهبری همراه شدوباعث شدشماسکوت کنید.الانم که به خانم لیلاحاتمی کیاحمله کرده وعبارت فرزندزری خوشگله روبکاربرده اید.حالاخوبه ماهم بگیم شماسال۵۲عضومجاهدین خلق بوده ایدکه درزندان شماراازتشکیلاتشان اخراج کردند(درخاطرات عزت شاهی اومده)بابا جمع کنیدخیال داریدهمه مثل شمافکرکنن.اگراینطورباشه که تفکرشماوداعش مثل همه.ضمن اینکه پویایی فقه شیعه دروحدت درعین کسرت وکسرت درعین وحدت بودن آرای فقهی است.لطفانظرمنوکامل درج کنیدمرسی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم سانسور نکنید.ولی وقتش نشده شورای نگهبان جواب بدهد که چطور این افراد از فیلتر این شورا گذشته اند.فقط کافی بوده با احمدی نژاد نباشندتا تایید صلاحیت بشوندیا هر کس بیشتر به احمدی نژاد فوش بدهد یا گیر بدهد یا خاطره تحریف کند تا تایید صلاحیت شود؟!
رر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هست خود روزنامه شما وقتي كه محمد جواد لا نماينده مجلس بود به ايشان توپ و تشر مي امديد كه چرا اطلاعات مجلس را به نيك براون سفير وقت انگليس مي دهد اين پديده از زمان قديم بوده و ادامه دار است !
فرح
Iran, Islamic Republic of
فقهای شورای نگهبان باید بابت تایید صلاحیت روحانی دردور دوم ونمایندگان تهران به ملت جوابگو باشند .مطهری که به هاشمی گیر میداد همین که نماینده شده .دیگه ازخود اصلاح طلبها افراطی تر وبی ترمز تره ....