کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت نفت کاهش یافت

11 مرداد 1397 ساعت 19:30

امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش عرضه و بالا رفتن ذخایر نفتی آمریکا کاهش یافت در این میان چین در نظر دارد تا روی نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا تعرفه بگذارد که دراینصورت رقابت پذیری نفت آمریکا رنگ می‌بازد.


به گزارش جهان نیوز، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 42 سنت کاهش داشت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 71 دلار و 97 سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز هم در این باره نوشت قیمت نفت امروز سومین روز کاهشی خود را در روز پنجشنبه ادامه داد.
این خبرگزاری دلیل اصلی کاهش قیمت نفت را امروز افزایش بی‌سابقه ذخایر نفت آمریکا در میان نگرانی از افزایش شدید عرضه نفت در بازارهای جهانی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش عربستان، روسیه، کویت،‌امارات در پی توافقات ماه ژوئن اوپک تولید خود را افزایش دادند.
آنها تولید خود را به امید اینکه خریداران نفتی ایران با تهدیدات آمریکا کمتر خواهند شد انجام می‌دهند اما هنوز کاهشی در صادرات نفت ایران اتفاق نیفتاده است.

وارن پاترسون تحلیلگر کالا در ING گفت: ما می‌بینیم که تعدادی از کشورهای عضو اوپک تولیدشان را نسبت به ماه گذشته به شدت افزایش داده‌اند حتی روسیه هم به عنوان یک کشور غیرعضو سطح تولید خود را به قبل از توافق طرح کاهش تولید نفت رسانده است.

بر اساس طرح کاهش تولید نفت کشورهای تولید کننده نفت تولیدشان را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش می‌دهند. سهم روسیه از این میزان 300 هزار بشکه در روز بود. ظاهرا روسیه تولید خود را به سطح قبل از این توافق افزایش داده است.
پاترسون گفت:« در حال حاضر یک اشتباه محاسباتی رخ داده است. به طوریکه ما شاهد هستیم کشورهای عضو اوپک تولیدشان را به شدت افزایش می‌دهند در حالی که هیچ کاهشی در عرضه نفت ایران رخ نداده است.»

جاناتان بارات رئیس اداره سرمایه‌گذاری در آیرس الاینس در سیدنی معتقد است: مؤلفه‌های زیادی برای افزایش عرضه وجود دارد که باعث نگرانی است. قیمت نفت تحت تاثیر تنش‌های تجارت جهانی است که می‌تواند باعث کند شدن رشد اقتصاد جهان شود.

ترامپ فشارهای زیادی را برای تجارت چین دارد و قرار است تعرفه 25 درصدی روی 200 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین اعمال کند و البته چین هم به دنبال اقدام تلافی‌جویانه و متقابل است.

در این میان« آب هیشک کومار» تحلیلگر ارشد انرژی در اینترفکس انرژی می‌گوید:« تقریبا  قطعی است که اگر دولت ترامپ به روند تعرفه‌گذاری خود ادامه دهد چین تعرفه‌های اضافی روی نفت و محصولات پالایشگاهی وارداتی از آمریکا اعمال خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی بیفتد می‌تواند رقابت نفت آمریکا و فرآورده‌های آن را در بازارهای چین به شدت با  مشکل مواجه کند.
امروز همچنین قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش داشت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 67 دلار و 40 سنت معامله شد.

منبع: فارس


کد مطلب: 631369

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/631369/قیمت-نفت-کاهش-یافت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com