کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حیدری، نماینده اصلاح طلب مجلس:

خودمان به دشمن بهانه می‌دهیم؛ مثل اشغال سفارت یا هسته‌ای!

31 تير 1397 ساعت 15:52

همان موقع در مصاحبه‌ای اعلام کردم که آقای جهانگیری در قضیه دلار خود را سوزاند! اگرچه جریانی به ایشان امید داشت، اما آقای جهانگیری برای کل کشور یک سرمایه بود.


به گزارش جهان نیوز، غلامرضا حیدری عضو فراکسیون امید در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه اصلاح طلب آرمان در رویکردی مثلا خیرخواهانه گفته است: "دشمن به خودی خود و در مواقع عادی بهانه دارد که به ما فشار وارد کند، اما خودمان به‌راحتی بهانه به آنها می‌دهیم!."

بخش هایی از این گفتگو را خواهید خواند:

در قضیه برجام دولت با موافقت و هدایت‌های رهبر انقلاب با 1+5 مذاکره کرد. خوب دیدیم که هنوز جوهر آن توافق خشک نشده بود و از نتایج برجام مردم و کشور میوه‌ای نچیده بود که برخی رفتارهای غیراصولی در مسیر خلاف تنش‌زدایی انجام شد. حالا اگر به‌عنوان شعار چیزی مطرح شود یک بحث است، اما در حقیقت این کارها روی مذاکرات و طرف مقابل تاثیر مستقیم می‌گذارد.

جنگ نتیجه اشغال سفارت آمریکا بود!/ خودمان بهانه می دهیم
دشمن به خودی خود و در مواقع عادی بهانه دارد که به ما فشار وارد کند، اما خودمان به‌راحتی بهانه به آنها می‌دهیم. در آن شرایط دولت عملا خلع سلاح و ضعیف شد، به‌طوری که در دهه اول انقلاب شاهد بودیم سفارت آمریکا اشغال شد، به‌دنبال جنگ 8‌ساله به کشور تحمیل شد و هزینه دادیم تا رسیدیم به آن جا که حضرت امام(ره) جام زهر را نوشید. البته در آن دوران بالاخره کشور یک توان اقتصادی‌ای داشت، اعتماد عمومی در جامعه بود. سپس به قضیه هسته‌ای رسیدیم و هزینه‌های زیادی هم بر سر آن دادیم تا به نرمش قهرمانانه رسیدیم که رهبر انقلاب ‌عنوان کردند. از نرمش قهرمانانه برجام حاصل شد و هنوز جوهر آن توافق خشک نشده بود که آن رفتارها صورت گرفت و مسائلی به مردم نمایش داده شد که در وقت دیگر انجام نمی‌شد. به هر حال اینها هزینه داشت.

در عرصه بین‌المللی هم شاهد بودیم که پس از اوباما ترامپ روی کارآمد که از همان ابتدا و در شعارهایش علیه ایران مواضع تندی داشت و تا روی رئیس‌جمهور شد شروع کرد به عملی کردن شعارها و وعده‌هایش. از همان ابتدا گفتم با آمدن ترامپ اوضاع سخت بود و سخت‌تر هم خواهد شد. آیا در این شرایط نظام اقتصادی ما آن توان را دارد که دوباره در مقابل تحریم‌ها، کاهش فروش نفت، کاهش شدید منابع درآمدی و کاهش اعتماد عمومی در جامعه واقعا چقدر کشش وجود دارد باید به خدا پناه برد. البته یکسری حرکات هم مشکوک است مثل قضیه دلار و اعلام نرخ 4200 تومانی.

جهانگیری با دلار 4200 خودش را سوزاند
همان موقع در مصاحبه‌ای اعلام کردم که آقای جهانگیری در قضیه دلار خود را سوزاند! اگرچه جریانی به ایشان امید داشت، اما آقای جهانگیری برای کل کشور یک سرمایه بود. واقعا نمی‌دانستیم با چه تحلیل و محاسبه‌ای و بر اساس چه مبنایی چنین دستوری را صادر کرد. چند وقت بعد جهانگیری را که دیدم جریان دلار 4200 تومانی را از وی پرسیدم که گفت آن کار یک دستور بود و سلسله مراتب باید به اجرا در می‌آمد. بعد شاهد اوضاع توفانی‌ای در بازار بودیم و بگیر و ببندها و دستگیری‌ها شروع شد که اشخاصی فرار نکنند، محاکمه شوند و این داستان‌ها. حقیقت امر این است که به این مسائل مشکوک هستم. به‌نظرم پشت چنین تصمیم‌گیری‌هایی عوامل ذی‌نفعی حضور دارند وگرنه هیچ ‌آدم عاقل و مسئول و منصفی به این شکل منابع کشور را هدر نمی‌دهد. بعد هم شاهد التهابات بودیم و شرایط و اوضاع را امنیتی می‌کنیم. در شرایط امنیتی هم اندک آرامش بازار بهم می‌ریزد.


کد مطلب: 628652

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/628652/خودمان-دشمن-بهانه-می-دهیم-مثل-اشغال-سفارت-یا-هسته-ای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com