جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱.۵میلیون نوجوان آمریکایی مبتلا به فشارخون بالا

جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 626591
نتایج تازه‌ترین تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا نشان داده است که بیش از یک و نیم میلیون نوجوان آمریکایی از فشارخون بالا رنج می‌برند
۱.۵میلیون نوجوان آمریکایی مبتلا به فشارخون بالا
 به گزارش جهان نيوز، نتایج تازه‌ترین تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا نشان داده است، بیش از یک و نیم میلیون نوجوان آمریکایی از فشارخون بالا رنج می‌برند.

براساس داده‌های موجود، پسران بیش از دختران دچار فشارخون بالا هستند و مهم‌ترین علت آن، شیوع چاقی بین آنها است. 

پژوهش‌ها نشان داده، میزان چاقی کودکان آمریکایی به طور مداوم رو به افزایش است و از سال 2016 به بالاترین سطح خود رسیده است.

بنابر نتایج تازه‌ترین بررسی‌هایی که صورت گرفته است، هر یک ساعتی که کودکان تلویزیون تماشا می‌کنند، احتمال چاقی آنها در نوجوانی و بزرگسالی را 16 درصد افزایش می‌دهد. 

این بررسی که توسط محققان دانشگاه مونترال صورت گرفته، حکایت از آن دارد که کودکان به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون، 13 درصد بیشتر مواد غذایی ناسالم مصرف می‌کنند، دیرتر می‌خوابند و صبح‌ها به سختی به مدرسه می‌روند و در نهایت منجر به کاهش تعهد آنها به آموزش درس و مدرسه می‌شود. 

داده‌های جدید نشان می‌دهد که نرخ چاقی کودکان در کشور آمریکا از سال 1999 به طور پیوسته افزایش یافته است؛ این میزان به طور مختصر تنها یک بار بین سال‌های 2003 تا 2006 کاهش یافت، اما در دهه بعدی سریعا دوباره افزایش یافت.

علاوه بر این، پژوهش‌ها نشان دادند که نوجوانان 12 تا 19 ساله دارای چاقی بیشتری نسبت به کودکان 6 تا 11 ساله یا افراد 2 تا 5 ساله هستند.

بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد، نرخ چاقی در بزرگسالان نیز روند صعودی عجیبی داشته و تقریبا در مقایسه با سال 2015، نرخ چاقی در آنها حدود 40 درصد افزایش یافته است. 

این گزارش ضمن هشدار این موضوع که هر آژانسی که بر سلامت عمومی تمرکز دارد باید از بحران چاقی آگاهی داشته باشد، تأکید کرد: «چاقی با خطرات جدی سلامت همراه است و کودکان چاق در معرض ابتلا به بیماری های کبدی، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا هستند».

کارشناسان هشدار می‌دهند، داشتن فشار خون بالا در سن نوجوانی می‌تواند خطر ابتلا به عوارض مختلفی از جمله بیماری‌های قلبی، بیماری کلیوی و سکته مغزی و همچنین خطر ابتلا به فشار خون بالا را در بزرگسالی افزایش دهد.

بررسی‌ها نشان داده است، از هر 7 نوجوان آمریکایی یک نوجوان دچار فشار خون بالا است. 

نتایج یک تحقیق بین‌المللی با همکاری گروهی از محققان و دانشمندان درباره تأثیر تغذیه در مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی-متابولیک (بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت و سکته‌های مغزی) در 20 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا نشان می‌دهد که فشار خون مهم‌ترین عامل مرگ در اثر این بیماری‌ها در تمام این کشورها است.

در تمام این کشورها، بیماری‌های قلبی-متابولیک عامل ، 43 درصد از مرگ‌های زودرس بوده‌ است.

کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، ایالات متحده، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند و بر اساس آمارها، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند.

همچنین، حدود 870 میلیون انسان در سراسر جهان دارای بیماری فشار خون بالا هستند.

کارشناسان افزایش فشار سیستولیک را یکی از عوامل جدی مرگ و میر در عصر حاضر می‌دانند که می‌توان با تنظیم رژیم غذایی، انجام ورزش منظم، خودداری از مصرف نمک به میزان زیاد، تنفس عمیق، تناسب اندام و نیز مصرف دارو تحت نظارت پزشک تا حد بالایی کنترل کرد.

افزایش نگران‌کننده فشار خون بالا بر اساس تجزیه و تحلیل از 8 میلیون فرد بزرگسال از 154کشور مختلف جهان بدست آمده‌ و این تحقیقات در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسیده‌ است.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *