جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۷

ماجرای اغتشاش در زمان حادثه‌ سنندج چه بود؟ +عکس

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 626342
حدود 20 دقیقه بامداد امروز یک تانکر سوخت با یک دستگاه اتوبوس تعاونی دیدار سیر سنندج برخورد کرد که عده‌ای با هویت معلوم تلاش داشتند تا با سوءاستفاده از احساس مردم حاشیه‌سازی نمایند.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ساعت 24 روز سه‌شنبه یک دستگاه اتوبوس مربوط به تعاونی دیدار سیر با 11 مسافر به مقصد تهران از ترمینال سنندج خارج می‌شود که حدود ساعت 20 دقیقه بامداد امروز و پس از سوارکردن 3 مسافر دیگر در بلوار دکتر حسینی، یک تانکر سوخت با آن برخورد می‌کند که همزمان با انفجار تانکر، اتوبوس نیز دچار حریق می‌شود.

در این تصادف علاوه بر تانکر سوخت و اتوبوس، یک دستگاه پراید و یک دستگاه وانت نیز دچار حریق شده و کاملا در آتش سوختند.


همزمان با این تصادف، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی 115 و نیروهای عملیات هلال احمر در صحنه حاضر شدند و تلاش برای مهار آتش شروع شد، اما وسعت آتش‌سوزی به حدی بود که زمان برای نجات مسافران را از نیروهای امدادگر گرفت و متأسفانه تمامی سرنشینان اتوبوس، جز دو نفر از عوامل اتوبوس که در همان لحظه اول خود را به بیرون پرت کرده بودند، تمامی سرنشینان در آتش سوختند.در این سانحه ناراحت‌کننده یک عابر پیاده نیز کشته شد.

عملیات اطفاء حریق حدود نیم ساعت طول کشید و پس از آن نیروهای امداد و نجات اقدام به خروج اجساد سوخته سرنشینان اتوبوس کردند.


در حالی که همه درگیر خاموش کردن آتش و کمک به سرنشینان گرفتار در آتش اتوبوس بود، عده‌ای تلاش کردند تا برخی خواسته‌های اجتماعی مردمی را به حاشیه ببرند که توسط خود مردم جمع شد.

در همین اثنا و حدود ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد عده‌ای می‌خواستند اعتراض خود نسبت به تردد تانکرهای حامل سوخت و خاصتاً تانکرهای عراقی از بلوار دکتر حسینی را اعلام کنند که عده‌ای دیگر از این فضا سوءاستفاده کردند و با سردادن شعارهایی به نیروی انتظامی حمله‌ور شدند.


تعدادی جوان نیز که متأثر از فضای ایجاد شده بودند، با پرتاب تعدادی سنگ محدود مأموران نیروی انتظامی حمله کردند و مأموران هم با خویشتن‌داری و بدون هیچ عکس‌العملی از صحنه تصادف دور شدند.

تعدادی از همین افراد با پرتاب سنگ به دو خودرو سمند نیروی انتظامی که در حوالی صحنه تصادف پارک شده بود، حمله کردند که پس از واژگونی، یکی از دو خودرو را نیز به آتش‌ کشیدند.


اگرچه خواسته مردم یک خواسته اجتماعی بود اما عده‌ای محدود بودند که جوانان را تحریک و ترغیب می‌کردند به اینکه از صحنه دور نشوند و به سمت مأموران انتظامی سنگ پرتاب کنند.

در همین حال، عده‌ای نیز تلاش می‌کردند که جلو این اتفاق را بگیرند و با قرارگیری در جلو دوربین صدا و سیمای مرکز کردستان و خبرنگاران دیگر رسانه‌ها، خواسته‌های خود از مسؤولان مبنی بر جلوگیری از تردد تانکرهای حامل سوخت از بلوار دکتر حسینی را اعلام کردند.

کانال‌های تلگرامی و رسانه‌هایی هم که هویت آنها مشخص است و عناد آنها با جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست با انتشار عکس‌هایی از حادثه تصادف، برای تحریک جوانان و نوجوانان به ایجاد تنش موضوعاتی غیرقابل قبول برای عامه مردم را منتشر می‌کردند.

 پس از حادثه انفجار بلافاصله استاندار، فرمانده سپاه بیت المقدس، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس راهور استان کردستان و شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در صحنه تصادف حضور یافتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی چه تقصیری داره. واقعا" که ؟
Iran, Islamic Republic of
...
سیامک
Iran, Islamic Republic of
...
سروش
Iran, Islamic Republic of
ولی باز از خواب بیدار نمی شوید چه راست باشد چه چپ، فقط یه سیل یا طوفان می تواند شماها را از خواب بیدار می کند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
نواب
Iran, Islamic Republic of
شما خودتو ناراحت نکن...
رامین
Iran, Islamic Republic of
باید عوامل اغتشاش را به اشد مجازات محکوم کنند اصلا حمله به نیروی انتظامی واقعا چه توجیهی داره؟
Iran, Islamic Republic of
اینها اگر مرد بودند با پنهان شدن در بین مردم باعث ضرر و زیان در مردم نمی شدند. نیروی انتظامی بارها و بارها رشادت خود را در مبارزه با تروریست های نامردی همچون ریگی نشان داده است.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت كند در گذشتگان اين تصادف را . ولي وقتي اتوبوس در حالت توقف تانكر به آن ميزند و اين فاجعه رابه بار مي آورد نيروي انتظامي يا دولت چه تقصيري د ارند چرا عده اي به هر بهانه اي مي خواهند در كشور آشوب بر پا كنند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
منافق همه جا هست!؟ جریان نفاق از هر ابزاری و بهانه ای برای ایجاد آشوب و اغتشاش استفاده می کنه!؟ اگر یکبار فقط یکبار چنین آدمهایی را در برابر چشم دوربین ها به شدیدترین نحو مجازات کنند، درسی عبرتی میشه برای همه منافقین و سرکرده های داخلی و خارجیشون
مرگ بر نفاق و منافق چه داخلی چه خارجی
Iran, Islamic Republic of
عجب بی شرف هایی هستند این امدنیوزی ها و اذنابشون.

سپاه یا ارتش اگر هم تانک و سوخت برای مقابله با داعشی که دوباره در استان همجوار ایران در عراق هسته هاش بیدار شدند و چندین منطقه را تصرف کردند منتقل کنه و حالا حادثه ای رخ بده مگر باید اغتشاش بشه؟ اون احمقی که نشسته اونجا نمیدونه که اگر اون تامک ارتش و یا سوختش منتقل نشه پس فردا داعش از سر حادثه که نه از سر خوشی گلوش را بیخ تا بیخ میبره.

همین امدنیوز چند وقت پیش تصویر تانک چیفتنی که در اختیار ارتش هست را که داره به سمت مرز حرکت میکنه در کرمانشاه ( برای همین تحریکات اخیر داعش در کرکوک و مناطق همجوار ) تیتر زده حمل تانک سپاه! به مرز برای ایجاد جنگ!!

دیگه ابلهی که این خبر را با مزدوری و پول منتشر میکنه هیچ، اونی که به این وساسطه میاد بانک اتیش میزنه را باید بگیرند به جرم همکاری با داعش و منافقین بلایی به سرش بیارن که امنیت 80 میلیون را وجه المصالحه حماقت و کینه توزی و جهلش نکنه.
علی
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات از بی تدبیری مسئولین است و بس ولی اینکه یک عده اشوب طلب و منافق که شلوغ می کنند چیز تازه ای نیست
United Arab Emirates
این بی فرهنگهایی که میان ملت کرد مخفی شدن دقیقا ته مانده های دمکرات و کومله خاین ووطن فروش هستن.که خدا ازشون نگذره
Iran, Islamic Republic of
...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
لطفا یخورده باهرنوشته ای جوگیرنشید چراکه سالهاست مردم کردستان به عبور کامیونهای اقلیم کردستان عراق چه کامیون ایرانی وچه عراقی که به خاطراینکه درفنی ظاهرخودرو درطرف عراقی سخت گیری نمیکنن وهرچه ماشین عهدبوقه میرن اونجا کارمیکنن وجاده هاروخطرسازکردن اعتراض میکنن کسی جوابگونیست حوادث متعددی بباراوردن واعتراض مردم هم به همون خاطربود
Iran, Islamic Republic of
این آشوبگران 500 نفر رو زنده سر میبرند حالا بخاطر اتفاق فوت 11 نفر الم شنگه میکنند. غصه ما از فو ت هموطنانمان کمتر از خانواده هایشان نیست ولی این شرارتها غصه را دوبرابر میکند