چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۲
۴۳

پزشکان روزانه علائم حیاتی بقایی را کنترل می‌کنند

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 626308
روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پزشکان بقایی را تحت کنترل دارند و علائم حیاتی او را کنترل می کنند.
پزشکان روزانه علائم حیاتی بقایی را کنترل می‌کنند
به گزارش جهان نيوز، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه پزشک و تیم پزشکی به طور دائم در زندان در اختیار حمید بقایی قرار دارد، گفت: زندان بیش از وظیفه ای که برعهده اش بود به وی خدمت ارائه کرد.

اصغر جهانگیر در گفت وگو با  ایرنا، درباره وضعیت حمید بقایی در زندان افزود: هرکسی که وارد زندان می شود، وظیفه سازمان زندان ها صرفنظر از نوع جرم و مقام آن فرد، حفظ جان و سلامتی او است و تلاش می شود هم سلامتی آن زندانی حفظ و هم اگر به برنامه های آموزشی و توانمندسازی نیاز باشد، این موارد انجام شود.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: او هم مانند بقیه زندانیان وقتی وارد زندان شد، تلاش کردیم سلامتی اش را حفظ کنیم و از آنجا که حاضر به خوردن غذا نبود و به نوعی اعتصاب غذا کرده بود، ابتدا از طریق جلساتی که با حضور پزشکان، روان پزشکان و مسئولان زندان با او گذاشته شد، سعی کردیم او را به خوردن غذا متقاعد کنیم و اینکه دست از اقدامی که موجب نقض مقررات زندان است بکشد تا آسیبی به سلامت او وارد نشود.

جهانگیر با تاکید بر اینکه زحمات زیادی متوجه زندان شد، تصریح کرد: روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پزشکان بقایی را تحت کنترل دارند و علائم حیاتی او را کنترل می کنند.

معاون قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون بقایی در زندان بیهوش شده است یا نه، گفت: نه؛ وی تا کنون در داخل زندان بیهوش نشده است اما از آنجا که نخوردن غذا، موجب بی حالی می شود، بی حالی در مورد او صدق می کرد.

وی افزود: خدمات پزشک و تیم پزشکی به طور دائم در اختیار بقایی است و زندان بیشتر از آنچه که برعهده اش بود، درمورد این زندانی تلاش می کند. حتی در جایی که خدمات درمان خارج از زندان احساس می شد خود زندان برای انجام این کار پیشقدم شده، او را به بیمارستان خارج از زندان اعزام می کرد.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره اعطای مرخصی به بقایی نیز گفت: او یک نوبت از مرخصی استفاده کرده است و اینکه دوباره می تواند مرخصی های دیگر داشته باشد یا نداشته باشد با نظر مراحع قضایی این اتفاق می افتد.

او همچنین درباره ادعای بقایی مبنی براینکه قوه قضاییه به او گفته در صورت عذرخواهی از رئیس قوه قضاییه از زندان آزاد می شود، اظهارکرد: به این ادعای او پاسخ دادیم و این ادعاها امکان تشکیل پرونده و تعقیب قضایی دارد اما در مورد وی قصد نداریم بلافاصله او را تحت شکایت قضایی قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، پاییز سال 96 در پنج جلسه دادگاه غیرعلنی در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به اتهامات حمید بقایی رسیدگی شد و سپس رأی او مبنی بر تحمل 15 سال حبس و بازگرداندن اموال دولتی صادر شد. البته در هر عنوان اتهامی به چند سال حبس محکوم شد که طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید بیشترین حکم که 15 سال حبس بود برای متهم اعمال شد.

بقایی پس از تایید رأی در دیوان عالی کشور، اواخر اسفند پارسال برای تحمل حبس، راهی اوین شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بقایی کیه چیه. والله العظیم اکثر اینایی که تو این مملکت مسئول بودند و هستند، ذره ای به قیامت و حساب اعمال اعتقاد ندارند. وگرنه هر روز دعوای زرگری و ریاست نمیکردند.
Iran, Islamic Republic of
سئوال خوبیه!
بقایی کیه؟چیه؟
آیا کسی هست بخواهد به این سئوال، یک پاسخ خداپسندانه بدهد؟
لعنت خدا بر جهان نیوز سانسورچی و امثالهم
United Kingdom
بقایی الان ۴۸ کیلو وزن داره ، نه خودش فرار کرد نه بچه هاش ، نه خودش دو تابعیتی ه و نه بچه هاش، نه خودش ویلا داره نه بچه هاش، نه بی بی سی ازش حمایت میکنه نه وی او ای ،حزبهای چپ و راست هم هر روز فحشش میدن ، ۷ ماه هم انفرادی بود با اعلام کامل اسمش و بدون اعلام جرم!!!!!!!، ب ق ای در کار نبود ، از همون اول گفتن حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد، بزرگترین خواسته این بدبخت فقط دادگاه علنی که نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم هست اگر کسی به قانون اعتقاد داره.
Iran, Islamic Republic of
دادگاه علنی با اجازه قاضی هست جناب به نص صریح قانون اساسی!! کجای قانون اساسی اومده که متهم حق درخواست دادگاه علنی رو داره؟ ضمنا کسی که فحش میخوره یا ازش حمایت نمیشه یا فرار نمیکنه یا بی بی سی کاریش نداره یا ویلا نداره به این معنا نیست که حتما مظلومه! انشا الله تمام مفسدین روزی سزای اعمالشون رو ببینن
مشکل خیلی از افراد جامعه اینه که پیرو شخص سیاسی هستن پس از همه اعمال او حمایت میکنن چه احمدی نژاد چه روحانی چه کسی دیگه! در صورتی که درستش اینه موضع گیری ما باید طبق عملکرد افراد باشه نه شخصیت اون!
حزب فقط حزب الله
Iran, Islamic Republic of
مشکل خیلی از افراد جامعه این است که خودشان را به خواب زده اند اگر خواب بودن دلمان نمی سوخت شاید یک روز بیدار می شدید.اما شما کلا خوابید....
میشه قانون رو دوباره مطالعه کنی!
طبق قانون اصل بر دادگاه علی است؛ اگر پرونده خالی از این 2 مورد باشه لزوما باید علنی برگزار شود 1- خلاف عفت عمومی باشد 2 - خلاف امنیت عمومی باشد.
مهدی
Australia
باسلام
حالا بیا بگیم آقای بقائی مقصر است و باید جواب بدهد . البته بعد از
5 سال فهمیدند مقصر است
یک سئوال این جاست که همه عالم وآدم میدانند
که برادر آقای روحانی چقدر خلاف کرده است خدائیش آقای فریدون
الآن گجاست ؟!!!
آقای برادر جهانگیری اسحاق جهانگیری که وثیقه 6 هزار ملیاردی دادگاه
برایش گذاشته بودند به یک هزارد ملیار تبدیل شده والان آزاد است
این سلاطین وثیقه این پولها را از گجا می آورند؟!!!
انوقت آقای بقائی را همانطور که دوست مان گفت نه خودش ونه فرزندانش صاحب مال و منال شده اند .
Iran, Islamic Republic of
بقایی بخش عمده ای از جرایم را با دستور احمدی نژاد انجام داده است اما احمدی نژاد ازاد و بقایی در بند !؟
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد زرنگ بوده کلی مدرک برای خودش نگه داشته ولی اینا ... کردند و مدرک نگه نداشتند
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قضات هم دادگاه اوراعلنی کنند
Iran, Islamic Republic of
رهبری هم در دیدار مسئولان قضایی فرمودند در پرونده های مفاسد اقتصادی اقناع مردم لازم است (نزدیک به این مضمون ،عین عبارت یادم نیست )چه اقناعی بالاتر از دادگاه علنی برای ...مردم را قانع می کند ؟ ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
جملات با فعل ماضی چه معنایی دارد؟
به وی خدمات ارائه کرد
و
بی حالی در مورد او صدق می کرد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد میخواد شهید بقائی بسازه :))
جواب 14:02
Iran, Islamic Republic of
قبلا می گفتن اینها احمدی نژاد را سحر کرده اند الان برعکس شده، بعضی ها با حق بیگانه اند
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد بقایی را دستگیر کرده؟.شما واقعا به چه مسلک وایینی هستید طرف جانش را وجه زمام بی گناهیش قرار داده مگر از جان شیرینتر داریم.اگر یک نفر اینقدر می گویند اهل دنیا باشد چطور می شود که جانش را به خطر بیندازد برای اثبات بی گناهیش.سلامتی که در اثر اعتصاب قضا از دست رفت دیگر بر نمی گردد
Iran, Islamic Republic of
خبرگزاری فارس هم زد،که بقایی اعتصاب غذا نکرده، عکس های او را دیدیم که دل هر انسان آزاده ایی را به درد می آورد، کسی که حب دنیا دارد جانش را وسط نمی گذارد، دادگاه علنی شود تا رسوا شود هر که در او غش باشد.
بجای این تصویر ترگل ورگل یک عکس جدید از وضع موجود ایشان می گذاشتید
ریزبین
Germany
با سلام و صلوات برمحمدو آل محمد صلوات علیه والهی و اجمعین .
وبا سلام به همه ی ولائیان ورهروان راه حق و حقیت و خون و شهادت و همچنین همه ی دست اندرکاران سایت عزیزم جهان نیوز و کلیه ی کاربران محترم و خوبم .یک سوال و منتظر جواب از همه ی برادران وخواهران خوب و فهیم و ولائی ام .
برادران و خواهرانم ایا دراسلام و مذهب پاکمان و طبق نصح صریح گفتار خدای متعال و تمامی بزگان علم و دین اسلام خسارت و ضرر رساندن به بدن و وجود هرمسلمان آنهم بدست خودش جائز و برموازین اسلام است یا خیر ؟؟ بطور خلاصه و برای عزیزانی که با مسائل شرعی و دقیق اسلام و مذهب جعفری اشنائی کمی هم که داشته باشند ایا وقتی کسی میداند و عمدا ولو برای احقاق حق مسلمه اش وبا مدعی بودن به اسلام و خط اسلام ایا مجاز است که ناحقی را وسیله ای برای احقاق حق نماید یا خیر؟؟ ایا اعتصاب غذا که شخص میداند چه عوارض و مشکلات و مصائب بعدی را به همراه دارد و درنهایت مرگی را رقم میزند که اگر نگوئیم خودکشی که خودکشی هست ایا این جائز است و این دراسلام ما جائی دارد یا خیر؟؟ ایا اقا امام موسی ابن جعفر علیه اسلام و صلواة که درزندان هارون شقی و لامذهب زندانی شده بود و بطور نه صددرصد که میلیون درصد بی گناه و بی تقصیر بود برای نجات و احقاق حقش اعتصاب عذائی که حتی کمترین و بی خاصیت ترین نوعش هم بوده درست به چنین عملی زدند ؟؟ ایا ایشان نمیدانستند و نمیتوانستن چنین تاکتیکی را برای خلاصی و یا نشان دادن برحق بودن خودشان بکار بگیرند ؟؟ ودریک کلام ایا اقای بقائی که... درحد یک خبرو یک سری اطلاعاتی است که دقیقآ نمیدانیم تا چه اندازه صحیح و تا چقدرناصحیح است با این روش و درموازاتش مدعی بودن به دین مبین اسلام ومکتب شیعه هم هستند کارشان منطبق برادعایشان میتواند باشد ؟؟ سوال بسیارو دراین وجیزه و حوصله ی عزیزانم نیست و بقول معروف عرض ادبی کردم و برمثال انکه گفته اند درخانه اگر کس است یک اشارتی بس است رفع کسالت و مزاحمت میکنم و طلب حلالیت برای گرفتن وقت عزیزانم همه را بخدای سبحان میسپارم . خداوندا تورا به حق خودت و اولیای مقربت مارا به حال خود وامگذار /
ایرج
Iran, Islamic Republic of
خداوند تو و امثال تو را هم براه راست هدایت کند
Iran, Islamic Republic of
خوبه هروقت می خواهید حرف ناحقتان را توجیح کنید از شهدا و دین مایه می گزارید.
Iran, Islamic Republic of
این سوال شما را باید فقیه جامع الشرایط جواب بدهد ، ...
Iran, Islamic Republic of
فغان از سانسور
ریزبین ۲در جواب ریزبین ۱
Iran, Islamic Republic of
۱-اینکه به طور کلی جان دادن برای دفاع ازحق را ناحق میدانید صحیح نیست نمونه اش عدم بیعت سید الشهدا علیه السلام با یزید با علم به اینکه اگر بیعت نکند شهید میشود ،یا خمپاره بستن شهید فهمیده یا به طور کلی خود حکم دفاع و جهاد (البته این مورد را بنده علمی که از روی دلیل محکم شرعی باشد که بخواهم قضاوت کنم(خودکشی است یا شهادت ) و در صورت اشتباه در پیشگاه خداوند معذور باشم ،ندارم و لذا قضاوت نمیکنم )۲-نوشته ی شما (دانسته یا ندانسته )دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را که قرار بود و هست شبیه دستگاه قضایی علوی باشد ،به دستگاه قضایی هارون شبیه میداند و شما به راحتی از این شباهت عبور کرده و در مورد حرمت خودکشی نظر دادید حال آنکه این شباهت به دستگاه طاغوتی هارون گناهی است به مراتب بزرگتر ،آیا بهتر نیست دستگاه قضا برای رفع این شبهات و شباهتها دادگاه علنی برگزار کند ؟لطفا کامل و بدون سانسور ثبت کنید
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید بخاطر این متن فوق العاده طولانی
از نظر شما مرحوم شیخ نمر هم اطلاعی از اسلام و تشیع نداشت ظاهرا
مثالتون خیلی بامزه بود
هر اقدامی بدلیل نیل به هدفی صورت میگیره
ایا اگر امام موسی کاظم علیه السلام دست به اعتصاب غذا میزدند کسی جز زندان بان اطلاع می یافت؟
قدری تامل و درایتم آرزوست
طبق روال گذشته احتمالا جهان سانسور میکنی پیاممو ولی در حد وظیفه باید می گفتم
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی جواب سوالتو دادم ولی متاسفانه چون حقیقت تلخه توسط آسیب خورندگان از حقیقت منتشر نشد ولی عاقبت خورشید حقیقت از پشت ابر تیره بیرون خواهد آمد و خورشید حقیقت روشن خواهد شد و رو سیاهی به هر آن که تاب شنیدن حقیقت را ندارد خواهد ماند.(وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا)و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است ۸۱ سوره اسرا
دادن جان برای احیای اهداف والا(مبارزه با ظلم) نه تنها اشکالی ندارد که از برترین کارهاست!
آیا حضرت سید الشهدا نمیدانست پایان کار چیست؟! چرا جان خود را بخطر انداخت؟!
موضوع امام کاظم با توجه به شرایط زمان بسیار متفاوت از اقدام آقای بقایی است!
...
United Kingdom
این قوه قضآییه چطور فقط طرفدارهای احمدی نژاد را محاکمه و مجازات می کنه ...
Iran, Islamic Republic of
برید نگاه کنید ببینید ایشون چقدر کار و تلاش شب داشت و خوابگاه کوی دانشگاه رو چطور با حرکت جهادی برای دانشجویان درست کرد از اینجور آدم های مخلص کم پیدا میشن
United States
به خدا با این جماعت چطور برخورد شود در مملکت خوب است ،...
مهدی
Australia
...
Iran, Islamic Republic of
هرکسی خلاف کرد باید مجازات شود حالا درهر مقام و موقعیت باشد این اقا انوقت که خلاف میکرد بایدانتظار چنین روزی را می داشت. چه بلایی سر میراث فرهنگی اورد انوقت که مسئولش بود
ایرج
Iran, Islamic Republic of
چه خلافی داداش ؟!
میشه بگی ؟
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خبرتون نگرانم کرد!!!!!!!!!!!!!

دارین زمینه سازی میکنین برا زبونم لال خبر درگذشت این مظلوم!!!!!!!!!!!.

....
Iran, Islamic Republic of
پیام من اینهمه علامت تعجب نداشت

اخرشم فقط حرفی منتسب به امام علی رو نوشتم

لعنت به هرچی سانسورچیه
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
... جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
مرگ بقایی هم نه وی را تطهیر می کند نه احمدی نژاد را...! احمدی نژاد و دوستان در حیف و میل بیت المال و تباه کردن ثروت کشور بی نظیر بودند...
Iran, Islamic Republic of
نمونه ای از حیف و میل بیت المال توسط احمدی نژاد.ساخت مسکن مهر .پیشرفت در هسته ای.پیشرفت در هوا و فضا.بیشترین کار عمرانی بعد انقلاب.پیشرفت دررتبه علمی کشور.بهترین رتبه اقتصادی ازنظر بانک جهانی.بیشترین کاهش طبقاتی درایران در دولت احمدی نژاد.ادبیات شما مثل انهایی هست که یارانه و مسکن مهر را مسیبت و مزخرف می خواندن اما حقوق نجومی را حق مدیران انقلابی و ذلت را با برجام فتح و الفتوح می دانستند
Iran, Islamic Republic of
عججججب
چرا نظر منو منتشر نکردی جهان جان
مگه شما خودتون چند وقت پیش تیتر نزدین که اعتصاب غذایی در کار نیس و بقایی غذاشو میخوره تو زندان با زندانیا خوش و بش میکنه
چرااااااا همتون دست به یکی کردین یکی رو بُکشید؟
هر چقدرم گناه کار باشه که در مقابل فریدون و جهانگیری اصصصصلا به حساب نمیاد

چرااا نمیترسید از خدا ؟ !
محسن
Iran, Islamic Republic of
...