پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

سردار سلیمانی اهل بلوف زدن نیست

يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 625839
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در تحلیل تهدید روحانی در خصوص بستن تنگه هرمز با اشاره به نامه سردار سلیمانی گفت: برای غربی‌ها ثابت شده است سردار سلیمانی اهل بلوف زدن نیست و به آن‌چه بگوید، عمل می‌کند.
سردار سلیمانی اهل بلوف زدن نیست
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ابطحی با اشاره به نشست اخیر نمایندگان کشور‌های حاضر در برجام اظهار داشت: همچنان ابعاد موضوع محرمانه است و اقدامات اروپایی‌ها شفاف‌سازی نشده، اما از فحوای کلام مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این‌طور برمی‌آمد که این مذاکرات بیشتر به وقت‌کشی شبیه است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور هم در گفتگو با سران اروپایی از پیشنهادات سه کشور اروپایی اظهار ناامیدی کرد، افزود: طبق گفته رئیس‌جمهور قرار بود مهلت چند هفته‌ای داده شود و تضمین‌هایی که رهبر معظم انقلاب بر آن‌ها تأکید داشتند در همین مدت گرفته شود، اما حالا ظریف، شروع تحریم‌های آمریکا یعنی آبان‌ماه را مطرح می‌کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این روش مذاکره با اروپا ادامه داد: زمان را از دست می‌دهیم، اروپایی‌ها هم در مقام حرف خودشان را نشان می‌دهند و این جلسات هم شده مذاکره برای مذاکره با همان روش دیپلماسی لبخند که نتیجه‌اش را قبلاً دیدیم.

ابطحی در خصوص راه‌حل شرایط موجود عنوان کرد: باید برگردیم به قانونی که مجلس با عنوان اقدام متقابل به تصویب رساند، اگر دولت این کار را انجام نداد از دیوان عدالت اداری می‌خواهیم که پیگیری تخلف دولت و سرپیچی از قانون را انجام دهد.

وی تأکید کرد: مجلس ابزار‌های لازم را در اختیار دارد و نمایندگان مجلس این توان را دارند که در مقابل بی‌توجهی دولت به اجرای قوانین ساکت نباشند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در رابطه با تهدید روحانی مبنی بر اینکه امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود، یادآور شد: آمریکا و اروپا با تجربه و شناختی که از روحانی دارند تهدید مربوط به صادر نشدن نفت از منطقه را جدی نگرفتند، نامه سردار سلیمانی به همین دلیل صادر شد تا نشان دهد این تهدید کاملاً جدی است.

ابطحی اضافه کرد: این نامه علامتی بود به غرب که این سخن رئیس‌جمهور را جدی بگیرد و بداند پشتوانه کافی برای عملی کردن آن وجود دارد، بستن تنگه هرمز و اجازه ندادن به دیگر کشور‌های خلیج‌فارس برای صادرات نفت برای ایران میسر است.

وی در پایان با بیان اینکه بستن تنگه هرمز برگ برنده نهایی ماست، تأکید کرد: غربی‌ها می‌دانند سردار سلیمانی اهل بلوف زدن نیست و آنچه را بگوید به آن عمل می‌کند، مردم هم نشان داده‌اند در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا یکپارچه حامی مسؤولان برای اقدام متقابل لازم هستند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محتشم
United States
عجب روئى دارند اين اعضاى جبهه پايدارى ! بگو آخه آدم حسابى ! بعد از هشت سال هنوز نتونستيد دارائى به يغما رفته اين ملت مظلوم رو از حلقوم بابك زنجانى ها بيرون بكشيد چه عجله اى در خروج از برجام و اعلام جنگ به دنيا داريد ؟!
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
هموطن بابک زنجانی یک سربازوراننده رییس بانک مرکزی دولت سازندگی بودورانت واختلاسش ازآنجاشروع
میشودامامبلغ اختلاس او۲میلیارددلارعنوان شده اگرانزمان
هردلار۲هزارتومان ارزش داشت مبلغ آن ۴هزارمیلیاردتومان
میشودامامبلغی که مهدی جهانگیری اختلاس کرده ۶هزار
میلیاردتومان است جرم کدام سنگین است یااختلاس برادررییس جمهوردرست که رقم آن کوچکتراست ولی بالاخره برادررئیس جمهوراست
امادرموردجبهه پایداری هموطن وابسته به هیچ حزب وجناحی نباش وابسته به حرف حق باش