کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله به «حاج حسین یکتا» و «صدا و سیما» به خاطر «روایت مردم»/ تحمل شنیدن صدای مردم هم نیست!

17 تير 1397 ساعت 16:01

این آقای یکتا یک موسسه مالی و سرمایه‌گذاری پرپولی دارد که چندصد میلیارد تومان سرمایه آن است. خب به جای این برنامه‌سازی‌ها قدری نان به مردم بدهد که گریه نکنند. اینها ادا و اطوار اپوزیسیون درآوردن است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد مهاجری را اهالی رسانه به خوبی می شناسند. روزنامه نگاری که امروز با گرایشات بی ربط به اصولگرایی مشغول فعالیت است در حالی که اصلاح طلبان تمام فعالیت ها و مواضعش را به اسم اصولگرایان به مخاطبان ارائه می دهند و ظاهر خود آقای روزنامه نگار هم از این موضوع خشنود است. فی الواقع و در کلام صحیح تر سیره و روش مهاجری را باید روش همان مرادش علی لاریجانی دانست که به اسم اصولگرایی آوازه دارند اما در در اظهار نظر و اعلام مواضع قرابت زیادی به اصلاح طلبان دارند. حال این تغییر رویه و قرابت برای نفع بیشتر تشکیل شده و یا حاکی از یک تغییر نظر است خود جای بحث فراوان دارد. رسانه مطرح آنها یعنی «خبرآنلاین» هم به خوبی حکایت کننده خلاصه تفکر و مواضع  آنها در موارد عدیده و بزنگاه های مهم است.

مهاجری در گفتگوی اخیر خود با روزنامه اصلاح طلب اعتماد که کما فی سابق تحت عنوان یک اصولگرا او را مطرح کردند، نتوانسته «روایت مردم» و بیان مشکلات صریح و صادقانه مردم را تحمل کند و نوک پیکان حمله را به سوی حاج حسین یکتا هدف گرفته است. رزمنده ای که از ایام دفاع مقدس، تا راهیان نور، تا قرارگاه خاتم الاوصیا(عج)، تا بنیاد کرامت و تا همین «روایت مردم» چیزی به جز روحیه جهاد و اخلاص در وجودش برای حل مشکل نمی توان پیدا کرد.

باید به مهاجری حق داد چرا که دولت بی برنامه و البته مورد علاقه وی بعد از پنج سال امروز به این در و آن در می زند تا بتواند جنازه تنها حاصل پوچشان یعنی برجام را با تنفس مصنوعی زنده نشان دهد. داد از بی کفایتی مدیران ارشدش از اصولگرا و اصلاح طلب بلند شده و رئیس دولت در اوج مشکلات برای تفریح با لباس آمریکایی به توچال می رود. دور از ذهن نبوده و نیست که حامیان رسانه‌ایشان هم مثل «مهاجری ها» از سر نبود چاره، به «روایت مردم» و راوی جهادی آن بتازند؛ چون عملا کاری از آنان ساخته نیست.

بخش هایی از گفتگوی مهاجری با اعتماد را در ادامه خواهید خواند:

*اینکه دنبال تفکر سیاسی غالب بر صدا و سیما بگردیم خیلی نتیجه نخواهد داشت. صدا و سیما مثل گوشت قربانی و هر بخش از آن دست کسی است. می‌توان گفت یک حکومت ملوک‌الطوایفی است و هر کسی که قدرتی دارد، گوشه‌ای از آن را تصرف می‌کند.

*عملکرد صدا و سیمایی که هیچ برنامه‌ تماشایی غیر مسابقات فوتبال جام جهانی ندارد، قابل دفاع نیست. من خودم خیلی دوست دارم که برنامه‌های صدا و سیما را ببینم اما فقط می‌توانم با نوه‌هایم برنامه‌های کارتونی را ‌ببینم.

*اخیر یک آقایی را به نام آقای یکتا آورده‌اند و در برنامه‌هایی دولت را نقد می‌کنند. کلیپ این برنامه‌ها را که دیدم در مورد سوابق او سرچ کردم و یاد حکایتی افتادم. می‌گویند فردی که یک بغل نان خریده بود از جایی رد می‌شد. فقیری را دید که نشسته و گریه می‌کند، پرسید چرا گریه می‌کنی و بعد از اینکه فقیر گفت گرسنه‌ام، همراه او شروع به گریه کرد. فقیر گفت نمی‌خواهد گریه کنی تکه‌ای نان بده که من هم سیر شوم و گریه نکنم. فرد گفت اگر دلت بخواهد تا صبح هم برایت گریه می‌کنم اما نان نمی‌دهم.

*این آقای یکتا یک موسسه مالی و سرمایه‌گذاری پرپولی دارد که چندصد میلیارد تومان سرمایه آن است. خب به جای این برنامه‌سازی‌ها قدری نان به مردم بدهد که گریه نکنند. اینها ادا و اطوار اپوزیسیون درآوردن است.

*صدا و سیما خود را در حد یک دکه سیاسی تنزل داده است و نگرانم که اگر روزی یک فرد عاقل، خردمند و توانمندی مسوولیت این سازمان را به عهده بگیرد چطور باید این وضعیت را مدیریت کند. خیلی از سازمان‌ها در این مملکت عملکرد قابل دفاعی ندارند اما وضعیت صدا و سیما خیلی بد است و کاری برای آن نمی‌توان کرد.

*من معتقد هستم که رییس صدا و سیما باید رییس صدا و سیما باشد. اینکه هر گوشه و هر لقمه را به کسی بدهد آدم را یاد ٥٠٠ سال قبل می‌اندازد که هرکس مملکت را با سیاست‌های خود اداره می‌کرد.

*این علی‌عسگری نیست که مدیران را منصوب می‌کند. او به عنوان رییس سازمان بر آن تسلط و اتوریته ندارد بنابراین هر کسی که وارد این سیستم شود، خراب خواهد شد. هر فرد مستقل و متعهد و کاربلد هم در این سیستم تخریب می‌شود.

*بالاخره دستگاه‌های قدرتمندی وجود دارند که آدم‌های خود را به صدا و سیما تحمیل می‌کنند و شناختن آنها خیلی کار سختی نیست. العاقل یکفی بالاشاره.

*اینکه بگویم اصولگرایان صدا و سیما را هدایت می‌کنند قطعا توهین به اصولگرایان است چون این ملغمه که در آن جا می‌بینیم مدیریت اصولگرایان نیست. تندترین نگاه‌های اصولگرایی در صدا و سیما دیده می‌شود.

*کار دیگری که صدا و سیما انجام می‌دهد و بیش از مردم سر خود را شیره می‌مالد این است که می‌گویند مثلا ٩٨ درصد از فلان سریال خوش‌شان آمده است. نمی‌دانم این دیگ‌هایی که نظرسنجی‌ها را در آن می‌پزند، کجا بار می‌گذارند؟

*آنچه در جامعه دیده می‌شود با آنچه در صدا و سیما دیده می‌شود، کاملا متفاوت است و ربطی به علی عسگری ندارد. علی عسگری بسیار فرد اخلاقی و دوست داشتنی است.


کد مطلب: 625798

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/625798/حمله-حاج-حسین-یکتا-صدا-سیما-خاطر-روایت-مردم-تحمل-شنیدن-صدای-هم-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com