سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

وزیر خارجه آمریکا وارد کره شمالی شد

جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 625165
وزیر خارجه آمریکا وارد کره‌شمالی شد تا با مقام‌های این کشور درباره بازگشت امن باقی‌مانده اجساد ده‌ها اجساد سرباز آمریکایی و همچنین توافق اولیه درباره تاسیسات اتمی کره‌شمالی گفت‌وگو کند.
به گزارش جهان نيوز، ایلنا به نقل از رویترز،نوشت: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، امروز- جمعه- به کره‌شمالی وارد شد تا با مقام‌های پیونگ‌یانگ درباره بازگشت امن باقی‌مانده اجساد ۲۰۰ سرباز آمریکایی حاضر در جنگ دو کره و همچنین توافق اولیه درباره تاسیسات اتمی این کشور گفت‌وگو کند.

طبق این گزارش، پمپئو پس از توقفی کوتاه در ژاپن، بامداد امروز وارد پیونگ‌یانگ شد. او قرار است تا روز شنبه در این کشور حضور داشته باشد. این سومین سفر مایک پمپئو به این کشور محسوب می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا قرار است در جریان این سفر، با «کیم یونگ‌چول» یکی از مقام‌های دولت پیونگ یانگ ناهار صرف کند.

پمپئو در پیامی توییتری پس از تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در مسیرش به پیونگ‌یانگ نوشت: «رئیس جمهوری به من گفت که باور دارد «کیم جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی آینده‌ای متفاوت و درخشان‌تر برای کشورش تصور می‌کند. هر دوی ما امیدواریم که این مساله به حقیقت بپیوندد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *