جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۲
۶۹
همایش «خستگی ممنوع»

جلیلی: همه فهمیدند که اعتماد به امریکا اشتباه بوده است

سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 624632
کسانی که دیروز با شعار تساهل و تسامح ارزش های یک ملت را خرج می کردند امروز دامنه تساهل و تسامح را به حقوق، منافع، امنیت و پیشرفت ملت کشانده اند.
جلیلی: همه فهمیدند که اعتماد به امریکا اشتباه بوده است
به گزارش جهان نيوز،دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عصر سه شنبه در همایش «خسته نیستیم» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در سالن حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: امروز دوست و دشمن اذعان دارد که ایران درگیر یک جنگ اقتصادی است پس باید بدانیم اقتضائات این جنگ چیست؟

به گزارش جهان نيوز، وی افزود: امروز بسیاری از کارهایی که جنبش دانشجویی انجام می دهد در حد نقش آفرینی برای یک جنگ اقتصادی نیست و وظیفه همه ی ماست تا با تعریف درست جایگاه و نقش خود، کاری کنیم تا کشور از این جنگ موفق خارج شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: گاهی اوقات در عرصه ی سیاسی فضا به قدری غبارآلود می شود که مانع واقع بینی و تحلیل صحیح می شود اما این روزها بسیاری از غبارهایی که تا چند وقت پیش مانع دیدن درست حقیقت و به تبع آن تحلیل صحیح واقعیت می شدند کنار رفته و می توان سره را از ناسره تشخیص داد.

جلیلی ادامه داد: البته دشمن هیچگاه بیکار نمی نشیند و در تلاش برای ایجاد غبار آلودگی مجدد و ایجاد فتنه جدید و ندیدن صحیح واقعیات توسط ماست، از این رو وظیفه داریم تا با تحلیل درست و واقع بینی مانع این اتفاق شویم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: امروز راه درست از نادرست مشخص شده و همه فهمیده اند که اعتماد به امریکا اشتباه بوده است اما این کافی نیست و باید مرحله بعدی را مشاهده و درست و به موقع عمل کرد. 


وی افزود: اگر امروز همه فهمیده اند که اعتماد به امریکا غلط بوده است باید عمل مان نیز مبتنی بر همین واقعیت باشد، حتی ممکن است در آینده نه چندان دور بگویند اروپا هم از امریکا بدتر است و به اروپایی ها هم نمی شود اعتماد کرد اما چاره دیگری برای اداره کشور نداریم! در حالی که چنین نیست و باید ظرفیت های فراوان و توانمندی های داخلی خود را بشناسیم.

جلیلی ادامه داد: امروز مشاهده می کنید که دشمن صراحتا اعلام می کند تعهداتش را نقض کرده اما عده ای مزدور در داخل کشور ضمن تایید بر اینکه دشمن به تعهداتش عمل نکرده، صحبت از مذاکره مجدد با امریکا می کنند!

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید نگاه کلان و صحیح به واقعیات داشت، انقلابی بودن به معنای محافظه کاری نیست، انقلابی بودن یعنی به وضع موجود و حداقل ها اکتفا نکنیم اما به معنای تخریب همه داشته هایمان هم نیست زیرا در این صورت همان کار دشمن را به دست خود انجام داده ایم و جامعه را ناامید خواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر توجه کرده باشید آمریکایی ها مدتی است حتی سخن از «گزینه نظامی» را نیز بر زبان نمی آورند زیرا در عمل دیدند که جمهوری اسلامی ایران داشته ها و توانمندی هایی دارد که منجر به حذف این گزینه از روی میز شده است لذا باید بر همین اساس بگونه ای عمل کنیم تا در عرصه اقتصاد نیز گزینه تحریم از روی میز آنها کنار برود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه  وقتی صورت مساله را خوب متوجه نشویم، نمی توانیم برای حل مشکلات به درستی عمل کنیم، گفت: در گذشته نیز عده ای می گفتند چرا مساله هسته ای را حل نکردید؟ در حالی که اصلا مگر هسته ای یک مساله بود؟ این دشمن بود که می خواست از موضوع هسته ای یک مساله تعریف کند و بعد هم راه حل آن را برای ما تعیین تکلیف کند.

جلیلی تاکید کرد: خودمان باید مساله خودمان را تعریف و برای حل آن راهکار تعریف کنیم در غیر این صورت موفق نخواهیم شد لذا جنبش دانشجویی باید امروز هوشمندانه در این عرصه فعال بوده و مانع تعریف مساله از سوی دشمن و ارائه راهکار برای همان مساله توسط همان دشمنی شود که مساله را طرح کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به افزایش سه برابری نقدینگی در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: زمانی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد نقدینگی 470 هزار میلیارد تومان بود اما امروز به بیش از 1600 هزار میلیارد تومان رسیده است! آن هم توسط کسانی که ساخت مسکن برای مردم توسط دولت (مسکن مهر) را به خاطر ایجاد 40 هزار میلیارد تومان نقدینگی اشتباه می دانستند! اما امروز نه تنها نقدینگی 3 برابر شده بلکه در این عرصه هم کار خاصی برای حل مشکل مردم انجام نشده است.

وی افزود: خلق غلط نقدینگی و عدم هدایت صحیح آن موجب می شود این نقدینگی وقتی سرریز به بازار سکه می شود، شما هر قدر هم سکه به بازار تزریق کنید نتوانید بازار را تنظیم کنید. در ابتدای دولت اعلام شد 80% مشکلات ناشی از سوءتدبیر و بی ارتباط با تحریم هاست، امروز انتظار آن است بعد از 5 سال این سوء تدبیرها برطرف شود.

جلیلی گفت: دشمن هر روز به دنبال حیله و مکر جدید است اما متاسفانه برخی هیچ اقدام خاصی انجام نمی دهند، سال گذشته همین ایام بود که همزمان با تصویب تحریم کاتسا علیه ایران اعلام کردم باید درباره عواقب احتمالی این تحریم تدبیر و چاره اندیشی شود اما عده ای در کمال تعجب گفتند این تحریم چیز خاصی ندارد! 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اگر کسی بتواند برای حل مشکلات کشور و مردم به دولت فعلی کمک کند و این کار را نکند قطعا خباثت به خرج داده اما باید توجه داشت که بر اساس فرمایش حضرت علی علیه السلام، کمک کردن به معنای تایید اقدامات اشتباه و جو زدگی نیست، بلکه باید اشتباهات را صادقانه تذکر داد تا اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: این فرمایش امیرمومنان است که «لاتجتمع عزیمه و ولیمه» عزم جدی با خوشگذرانی قابل جمع نیست و اگر بسیاری از تصمیم های خوب به مرحله اجرا نمی رسد به خاطر همین مساله است.

جلیلی گفت: جنبش دانشجویی باید به جای جو زدگی جو شکن باشد، هنر جناب عمار در آن بود که در برابر جوسازی ها می ایستاد و جوشکن بود، هنر مالک اشتر این بود که تلاش می کرد کار به مرحله حکمیت نرسد و نهایت تلاش خود را برای آگاه سازی افکار عمومی به کار می بست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به ژئوپلیتیک خاص ایران، گفت: هیچ کس منکر استفاده از دیپلماسی و تعامل با دنیا نیست اما اشتباه بزرگ این است که دنیا را در چند قدرت خاص خلاصه کنیم. کشوری که 15 همسایه دارد درصورت تعامل سازنده و موثر با آنها می تواند اثر بسیاری از تحریم ها را به حداقل ممکن برساند.

وی افزود: سیاست خارجی موفق ریشه در داخل و قدرت درونی یک کشور دارد، مانند زمانی که با اتکا به دانشمندان هسته ای و تولید سوخت 20%، قدرت های جهانی در برابر جمهوری اسلامی ایران زانو زدند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور گفت: ریچادر هس رییس شورای روابط خارجی امریکا کتابی با عنوان «سیاست خارجی از خانه شروع می شود» منتشر کرده که در آن توضیح می دهد قدرت واقعی یک کشور در عرصه دیپلماسی ناشی از توانمندی های درونی هر کشور است اما عده ای بر این گمان هستند با تخلیه منابع قدرت یک کشور و با صرف مذاکره می توان موفق شد و آن نامه ذلیلانه را می نویسند.

مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ادامه داد: با برخی تابوسازی های غلط حتی اجازه نمی دادند به برخی معیارهای غلط و نادرست مثل قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت نقد شود، می گفتند چرا گفته می شود قطعنامه ها کاغذ پاره است؟ همین ها که استدلال می کردند قطعنامه 2231 شورای امنیت ضامن اجرای حفظ برجام است امروز که امریکا همین قطعنامه را زیرپا می گذارد و سازمان ملل و متحدان اروپایی امریکا به یک اظهار تاسف بسنده می کنند بگویند قطعنامه چیست؟

جلیلی گفت: اگر دشمن احساس کرد شما از تنش واهمه دارید یعی می کند با ایجاد تنش از شما امتیاز بگیرد لذا رویکرد درست در عرصه دیپلماسی تهدیدزدایی است نه تنش زدایی، لذا اگر تهدیدی نیز متوجه کشور باشد باید آن را رفع کرد، نه آنکه با هر تهدید دشمن عقب نشینی شود.

وی تصریح کرد: کسانی که دیروز با شعار تساهل و تسامح ارزش های یک ملت را خرج می کردند امروز دامنه تساهل و تسامح را به حقوق، منافع، امنیت و پیشرفت یک ملت کشانده اند. و شعار تساهل و تسامح آنها جیب ملت و حقوق و منافع و امنیت و پیشرفت کشور را نشانه گرفته است و از موضع ذلت برای مذاکره با رییس رژیم امریکا نامه می نویسند.

جلیلی گفت: اگر در صحنه جنگ تحمیلی شهید علم الهدی و باقری ها الگوی جوانان و دانشجویان ما بودند برای این بود که به شکل فعال نقش و رسالت خود را تعریف و ایفا می کردند، امروز هم الگوهای جدیدی مثل شهید احمدی روشن و حججی نشان دادند چگونه می توان نقش خود را پیدا و ایفا کرد لذا همه ما باید بتوانیم نقش و جایگاه موثر خود را در این جنگ اقتصادی تعریف کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پایان تاکید کرد: اگر امروز دشمن از هر حربه ای برای ایجاد مانع در جهت پیشرفت ایران دریغ نمی کند به خاطر ضعف او و قدرت ماست و ان شالله در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بار دیگر عظمت و توان انقلاب اسلامی را به رخ دشمن خواهیم کشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه تحریمها ونیز شیطنتهای بی پایان عربستان نوکر حلقه بگوش امریکا تمام شود باید تنگه هرمز بسته شود
Iran, Islamic Republic of
همه فهمیدند که اعتماد به امریکا اشتباه بوده است
اما بعضی از مسئولین هنوز نفهمیدند.
Iran, Islamic Republic of
همه فهمیدند که اعتماد به امریکا اشتباه بوده است.
اما بعضی از مسئولین ما به ملت ایران که به انها رای دادن اعتماد ندارند ولی به دشمن ملت ایران اعتماد دارند
Iran, Islamic Republic of
ملت ابران از اول اعتماد نکرد به امریکا
این دولت است که خشبین است
هادی
Iran, Islamic Republic of
آفرین... درستش همینه...
جنگ جنگ تا پیروزی....
Iran, Islamic Republic of
جنگ جنگ تا کره شمالی...
Iran, Islamic Republic of
مگر الان کره شمالی نیستیم ؟ اقای جلیلی شما و امثال شما پول همیشه تو حسابتون میاد . میشه ۱ ماه فقط ۱ ماه جامون را عوض کنیم . مرگ بر امریکا برای شماها اب و نون داره
United Arab Emirates
احسنت. حرف حق جواب نداره
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی بیکاری و تورم و رکود و آلودگی هوا ندارد و اوضاع شون از ایران خیلی بهتر است .
United States
کی فهمیده ؟ اقای جلیلی مردم را بیچاره کردید با شعاراتون .
Iran, Islamic Republic of
شعار....
این شعارهای کیست ؟
برجام افتاب باغ گلابی برجام مشکل اب خوردن حل میشه دلار هزارتومان میشه مشکلات مردم حل میشه و....
یعنی هنوز نفهمیده اید هزینه عقب نشینی و سازش بسیار بالاتر از مقاومته ؟؟؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
بابا 6 سال داشت مذاکره میکرد و هیچی نشد... اگر کوزه گر بود که یک کار میکرد... یکم کوتاه بیاید...
Iran, Islamic Republic of
6 سال مذاکره کردند و باج به دشمن ندادند اما تیم فعلی با 2 سال مذاکره صنعت هسته ای را بتن ریزی و تخریب کرد و تحریمهای دوبله و سوبله آیسا و کاتسا رو تحویل گرفتند.
United States
باج به دشمن نداد چه میگویی...
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران نه عقب نشینی بخوان ونه مقاومت و بخوان مثل اکثر کشورهای جهان انسانانه زندگی کنند چکار باید بکنند؟ چه اقدامی باید انجام دهند تا خواسته آنها به گوش مسئولین برسد
مهدی
United Kingdom
اکثر مردم دنیا یا با ذلالت زندگی میکنند یا با زحمت به سروری رسیدند.
دست از تنبلی بردار. زود با یک تشر نترس. با فکر رای بده. تحت تاثیر رسانه های معاند خارجی قرار نگیر. سپس تو هم خواهی توانی مثل آدم زندگی کنی.
Iran, Islamic Republic of
جیبت پر پوله دغدغه آینده فرزندانت رو هم نداری.اگه تونستی با یک تومن حقوق زندگی آدمیزاد داشته باشی وخاطرت از آینده فرزندانت در ایران اسلامی جمع جمع باشد (از لحاظ اشتغال درآمد و تشکیل زندگی حداقلی)نه ترس نه تشر مفهومی نخواهد داشت در ثانی در جهان ایران از معدود کشورهایی است که مردمانش دارن با ...زندگی میکنند اگه نمی بینی پس در ایران زندگی نمیکنی!
احمد
دوباره کلی گویی!!!
حربه ایی که وقتی توانایی نقد صحیح نداشته باشی ازش استفاده میشه . مخصوصا در انتخابات 96 . که فقط کلی گویی می شد .
میشه واضحا بفرمایید کجای صحبت های ایشان شعار است ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چیزیه که اونوریها میخوان
بهانه ای برای جنگ با ایران...
United Arab Emirates
محض اطلاع تنگه هرمز بین کشور ما و عمان هست. تنگه هرمز مثل کانال سوئز یا کانال پاناما نیست که بشه بست. این راه حل های قرون وسطایی برا صد سال پیشه.
Iran, Islamic Republic of
بستن تنگه هرمز کاملا"عملیاتی و کاربردی است و می تواند موثر باشد.
Iran, Islamic Republic of
اگر نميدانستيد بدانيد طبق فوانين بين المللي ،چون بخش اعظم تنگه هرمز دراختيار ايران است،ايران ميتواند مانند كانال سوئز آنرا بسته وبابتش حق تردد دريافت نمايد،اگركشور عمان هم موافق باشد آن نيز در حد تملك آبهاي سرزمينيش ميتواند سهم خواهي كند.
United Arab Emirates
...
کاربر محترم . با تشکر. پیشنهاد ما به شما مطالعه بیشتر در امور جغرافیایی/ جغرافیای سیاسی / و مشورت با کارشناسان و افراد صاحب نظر است . جهان نیوز
United Arab Emirates
اینو به خودتون بگید
Iran, Islamic Republic of
مطالب شما حاوی نکته ها ی فراوان بود مساله تساهل وتسامح درصحنه های بین المللی وغیره آن توضیح داده اید از گذشته سخن فرموده و ادعا کرده اید که تهدید زدایی لازمه حرکت همه هست نه تنش زدایی درمقولات دیگر بحث گوشزدها به سران و پیش بینی ها را بیان نموده و باورپذیری همه مردم در وارد شدن دریک جنگ اقتصادی است و حتی اقلیتی خلاف آن دربین نیست .فرمودید که به درون توجه باید کرد و فراموشی دشمن از گزینه روی میز بدلیل توانائی ما دربرابر ان بود که دشمن را وادار بسکوت کرده اما من هرچه تلاش کردم که راه حل عملی مورد پیشنها د شما راآنالیزه شده در لابلای سخنانتان پیدا کنم موفق نشده ام متاسفانه هرجایی برمیخوریم تکرار مکررات دردی از جامعه درمان نمی کند ازاینکه سریع بدستان قلم نامه پراکنی میکنند که ناشی از ذلت است خوب راه ذلت ناپذیری را شما اگر هم نشان دهید با این مردم صف کشیده در گرفتن سکه وارز چگونه میخواهید عملیاتی کنید ویا در تلاشید این یکهزار واندی نقدینگی رابرایش فکری اساسی کنید مگه شما دربحث اقتصاد صاحب نظر هستید عزیز!
احمد
باز هم خدا را شکر که یه نقد منصفانه داشتید . من هم تا حدی با این موضوع موافقم که فقط با گفتن خطا ها و اشتباهات طرف مقابل نمی توان راهکاری برای مکشلات پیدا کرد ( این برای هر فرد و گروهی صادق است ) ولی خوب تا حدی هم نیاز است . چون اگر خطاها و اشتباهات را در نظر نگیریم در تصمیم گیری ها یی که می خواهیم انجام بدیم دچار مشکل می شویم و مطمئنا راهکارهایی که انتخاب میشه مبتنی بر همان مسیر اشتباه اولیه خواهد بود .
در ثانی هر کس در حد توان و جایگاهش می تونه کمک کنه . مطمئنا ارائه راهکار مسئله ی ساده ایی نیست که یک نفر به تنهایی بتونه اون را ارائه کنه مخصوصا که ایشون در حال حاضر جایگاه اجرایی نداره .
پیروز
Iran, Islamic Republic of
دولت فعلی بحمدلله والمنه تمام راه حلهای موجود و راههای دور زدن تحریمها را در مذاکرات لو دادند و برای خودشان هم راه حلی باقی نگذاشتند و در شرایط فعلی با این تیم ضعیف کاری نمیتوان انجام داد ولی اینکه انتظار داشته باشید راه حلها در سخنرانی گفته شوند ، مشخص است اهل سیاست نیستید چون راه حل وجود دارد ولی در عمل نه در سخنرانی
Iran, Islamic Republic of
اوني كه بايد بفهمه هنوز دلخوشه
United Arab Emirates
شماها باعث شدید که وحشی وحشی تر بشه ....
Iran, Islamic Republic of
حرو.جی عقب نشینی های فعلی اگر ببه طمع دشمنان ما برای جنگ ختم نشه صد ها سال ما را به عقب برده دلار 9 تومانی و سکه 3 تومانی تازه اول خروجی برجام و عقب نشینی است
Iran, Islamic Republic of
میتونید توضیح بدید چطوری وحشی وحشی تر شد؟
Iran, Islamic Republic of
گستاخی ها و زیاده خواهی های ترامپ در بحث موشکی و منطقه ای نتیجه برجام بی فرجام بود که وحشی رو وحشی تر کرد.
Iran, Islamic Republic of
تعجبه ترامپ دفیقا" مطابق میل همسنخان خودش در داخل رفتار کرده این چه افکار ضد و نقیضی است که اصولگرایان افراطی دارند لطفا" این افراطیون پاسخ دهند وقتی از برجام خارج شد چرا اصولگرایان افراطی قند در دلشان آب شد سؤال اینجاست اگر برجام بد بود چرا ترامپ برای خروج از آن این بی آبرویی های بی نظیر در تاریخ را از آمریکا هزینه کرد
Iran, Islamic Republic of
امریکا شیره برجام رو مکید و تفاله اش رو دور انداخت و برای کشوری که سابقه بی آبرویی بزرگ بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی رو در پرونده خود دارد خروج از یک توافق هسته ای مسئله مهمی نیست .
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد حالا برجام هست تحریم هم هست و فقط قدرت و توان هسته ای ما نیست و این خسارت محض است .
علی
Iran, Islamic Republic of
این همه کی هستند؟ چرا اینقدر از جانب مردم صحبت می کنید؟...
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم برخی اصلاح طلبان فهمیده باشند که اعتماد به آمریکا اشتباه بوده چون اونها عوامل و یا جیره خوار آمریکا هستند
Romania
...
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
آقاي جليلي
اشكال شما و دوستانتان در اين است كه از اول با برجام نخالف بوديد.اگر امريكا هم از برجام خارج نميشد بازهم مخالف بوديد.
شما بدون اينكه راهكار مشخصي ارائه بدهيد فقط مخالفت ميكنيد.
اگر راهي هم نشان ميدهيد يا عملي نيست يا خيلي پرهزينه. فقط ميخواهيد دوران به عقب برگردد و باز شما يا يكي از دوستان همفكر شما بشود مسئول پرونده هسته اي و باز شش سال مذاكرات بي فايده و باز وقت تلف كردن.
آقاي جليلي نهايت راهي كه شما ميخواهيد برويد را كره شمالي پيموده برويد ببينيد و عبرت بگيريد.زندگي مردم عادي را با شعارهاي آرامانگرايانه نميشود براي هميشه چرخاند.
با اينكه فكر ميكنم نيتتان خوب است ولي در چنبره افكاري گرفتار شده ايد كه آينده كشور را به نابودي خواهد كشاند.
آقاي جليلي همه كشورها به فكر منافع ملي خودشان هستند جز ما.
Iran, Islamic Republic of
برجام بی فرجام مغایر منافع ملی ما بود قطعی برق در تابستان امسال اثبات می کند که ما به توسعه صنعت هسته ای نیازمندیم و راهکار مقابله با تحریمها اقتصاد مقاومتی و قراردادهای دو جانبه پولی با سایر کشورهاست .
Iran, Islamic Republic of
بی فایده برجام بود که دستاورد آن دقیقا"هیچ بود.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همین چندر غاض داشته هاتونم از ایستادکی انقلابی هاست...
Iran, Islamic Republic of
ابتدایی ترین راه فهم روش تجربی و آزمون وخطاست.خب وقتی قریب 6 سال یک روش (که همان فرمول رعیت کدخدا)جواب نداد.باید عوض بشه کجای این شعار کجاش قابل فهم نیست.دوست عزیز یااینکه مثل بعضی نونت در ادامه این روش هست
Iran, Islamic Republic of
وقتی یه دولتی همه چیز ول کرده واز دستش در رفته تو صحنه بین الملل قراردادش ارزشی نداره چیکار باید کرد بنظر برخی از دوستان باید همچنان باید امتیاز داد والتماس اشک ریخیت ...
Iran, Islamic Republic of
الان مثلا شما هسته ای داید رفت وبتن ریختید تو قلب تکنولوژی پیشرفته این کشور که الان برای تولید اب شیرین نیازش داریم .
با شیطان تفاهم نامه ذلت امضا کردید به شعار ما که امریکا شیطان بزرک اهمیت ندادید.

همین اخیرا بازرسای آژانس اومدن رفتن تو دانشکاه ما را بازرسی کردن.
ارز شده 9ت سکه 3ت خودرو مسکن واب ....
همه درست شدند.فقط ما میخایم باشعارامون شما را به این بلایا مبتلا کنیم
Iran, Islamic Republic of
الان کره شمالی وضعش بهتر داداش لااقل هسته ای داره اکه اقتصاد نداره
Iran, Islamic Republic of
مولا امیرالمومنین: ترس برادر مرک هست.نترسید از امریکا واروپا همین ترس بعضی ها عامل بدبختی شده ترسیدین که رفتن همه چی کشور دادن رفت ملت ورشکسته کردن.
Iran, Islamic Republic of
زمان جلیلی دلار اینقدر نبود.ونیز سکه ومسکن وخودرو وضع بهتر بود
بابا اگه شما جنگ طلب و روحیه پرخاش دارید گناه زن و بچه مردم چیه؟
...
Iran, Islamic Republic of
اگر انقلابیون امثال دکتر جلیلی و سردار سلیمانی ها نبودند الآن زن ها و بچه ها اسیر داعش بودند .
Iran, Islamic Republic of
ببینید تیترروزنامه اصلاحطلب شرق یا آفتاب بود در مورد رفع تحریمها.که جلیلی رفع نمیشود .ظریف رغع میشود.
خاب حرف ونظر وتحلیل کدوم درست بود.
یه نمونه دیکه. رهبری کفت من بدبینم به امریکا اینا اکه خرشون از پل کذشت برمبکردن به ریش شما میخندن اینقدر اینه وقیحند.
یا فرمود اقای ظریف این برحام پله به پله اجرا کنید
یا فرمود از رئیس جمهور اکریکا امضا بکیرید تا زیر قولش نزنه پول ملت هاپولی نکنه.
نظر کی درست بود ونظر کی غلط.الانم همون جریان وفکرادامه داره قضاوت با خودتون حرف کی عقلتون میپذیره.ولی امان از یه عده که کینه دارن نمی خوامند اقرار به حق کنند
.نکته جالب ماجرا همچنان بدهکار بودن جریان انقلابی ورهبری است با اینکه راه از چاه مشخص کردن
Iran, Islamic Republic of
.....حسین شریعتمداری هم یا واقعا"به دادگاه صحرایی ایمان دارد ویا اینکه ایضائی سخن میگوید .
Iran, Islamic Republic of
ایشان حتی سخنران خوبی هم نیست .
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار بر آید به سخنرانی نیست .
Iran, Islamic Republic of
اگر به آمریکا اعتماد نکنیم به تو و امثال جلیلی هم اعتماد نداریم،
Iran, Islamic Republic of
به جلیلی اعتماد کامل داریم
Iran, Islamic Republic of
ما جنگ طلب نیستیم ،مشکل از دیگراندکه جنگ طلبن
همین وصله ها را به ما چسبوندید رای اوردید.ما گفتیم باشه.برید مذاکره کنید ولی اینا زبون زور حالیشون.بدعهدند پیمان شکنند قول قرار حالیشون نیست.
ما را مسخره کردید که زبان دنیا بلد نیستید.مرحوم جان گذشته در استخر فرح توییت کرد دنیا فردا دنیای گفتمان است نه موشک،
حالا بفرمایید تحویل بگیرید،هم چرخ اقتصاد تعطیل شده هم هسته ای که مولفه قدرت یک کشور
باز ولکن نیستید ما متهم میکنید.ماغیرت داریم حرف زور تو کتمون نمیره تو بشین خونت ما حقشون میزاریم کف دستشون
Iran, Islamic Republic of
وقتی ...مثل ترامپ حرف وقول وقرار حالیش نیست
داره زور میگه که شما حق فروش نفت نداری،حق خرید طلا نداری حق انتقال پول خودت نداری ...
چیکارش کنیم بزرگوار،باپرطاووس بادش بزنیم،میخای یه ماچم بهش بدیم،
خدا عقلتون بیار سر جاش ازخواب پاشید
Iran, Islamic Republic of
شما چرا اینقدر برجام را علم میکنید در حالیکه تو اون شرایط کار روحانی درستتر از وقت تلف کردن های جلیلی بود این اعتماد به آمریکا نبود که اوضاع کشور بسان کلاف درهم شده بلکه اعتماد چندین دهه ملت به اصولگرایان باعث رنج های کنونی است . چرا جاده خاکی می روید !!!!
Iran, Islamic Republic of
5 سال از وقت کشور برای امضاء و اجرای برجام نافرجام تلف شد و صنعت هسته ای 30 میلیارد دلاری ایران تخریب شد و نتیجه آن تقریبا"هیچ بود .
Iran, Islamic Republic of
تا همینجاش هم که تونستیم شما راازاعتماد به امریکا مردد کنیم خودش یه امتیاز.بار نباش یار نخواستیم .دقت کردید بعد اینهمه خیانت واضح امریکا مثل برجام وزدن هواپیما اعتراف بزرکان اصلاحطلب طرف تازه یه خمیازه میکشه میکه:اکر به امریکا اعتما نکنیم.یعنی اخر بصیرت و تحلیل سیاسی تشریف دارن
رضا
Iran, Islamic Republic of
با اطمینان می‌توان گفت آنهایی که نمی‌خواستند بفهمند هنوز هم نفهمیده‌اند!
Iran, Islamic Republic of
اولا برحام عصاره تمام حرف شماهاست که آقا چرا با امریکا مستقیما مذاکره نمیکنید؟چرا مرک بر امریکا ؟الان متوجه شدید که دنیا دنیای مذاکره حداقل در مقابل امریکا و غرب نیست.
ثانیا:شما بودید زمین وزمان و همه چیزمون بند برجام کردید حتی اب خوردن.مثل اینکه خوابی برجام ضربه اساسی به اقتصاد زده
ثالثا:ما منطقی از ابتدا بیان کردیم اقا به امریکا اعتماد نکن.جلوی فساد مسدود کن ازهمه مهمتر اقتصاد داخلی بچسب.کالای ایرانی حمایت کن ولی بجاش بدو بدو دنبال برند میرید دنبال انتالیا و..میرید که ترکا ریشخندمون کنند
رابعا:تا اونجایی که یادمه میر حسین وهاشمی وخاتمی ... همه ادمای شما هستد که30 سال فقط دنبال غرب فرمول ورشکسته لیبرال دموکراسی بودند
United States
اقای جلیلی لطفا کلی گوئی نکنید. نه روحانی و نه ظریف و نه اعضای دولت... این حرف رو قبول دارند. شاهد هم اینکه مدرک کثیف fatf که بوسیله پدر جد تروریست ها که همان کدخدای منفور هست را دارند حلوا حلوا میکنند که به یک اسمی بخورد مملکت بدهند. ....
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
چه عنوان زیبا و پر مغزی(سیاست از خانه شروع میشود)
اگر به درون و توانمندی های خودمون اکتفا کرده بودیم کار به اینجا کشیده نمی شد!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
شمای ظالم به افراد ظالم تر از خودتان رای دادید حال هم که آقای جلیلی حرف حق را می زند آسمان و ریسمان می کنید که ما مسلمان واقعی هستیم
ان شاء الله که به ظلم گرفتار شود آنکه به ظالمان رای داد
Iran, Islamic Republic of
به شما هم اعتماد کنید اشتباهه
م ج
Iran, Islamic Republic of
همه فهمیدن بغر از دولت که هنوز امید وار
است?
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
آقای جلیلی همه فهمیدند که اعتماد به آمریکا اشتباه بود. ولی ونمی دونیم چرا دولتی ها همچنان بر اشتباهات خودشون اصرار دارند.