دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مردم کردستان عراق مشتری کالای ایرانی هستند

سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب: 624350
معاون اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق گفت: استان قزوین با تنوع کالایی و کیفیت مرغوب ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی با اقلیم کردستان عراق دارد.
مردم کردستان عراق مشتری کالای ایرانی هستند
به گزارش جهان نيوز، نشست هیئت تجاری اقلیم سلیمانیه عراق عصر دوشنبه با حضور حبیب زاده رایزن بازرگانی ایران در کردستان عراق، یاسین معاون اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق، کبیری معاون اداره صنعت استان، جمعی از تجار و بازرگانان ایرانی و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قزوین در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت قزوین برگزار شد.

یاسین رحیم فرج در این نشست گفت:در سفر به قزوین جلسات خوبی با استاندار و تجار قزوین برگزار شد و از توانمندی صنعتی و کشاورزی استان قزوین ابراز رضایت داریم.

وی اضافه کرد: قزوین در تولید بسیاری از محصولات ظرفیت های قابل توجهی دارد و در کشور عراق و اقلیم سلیمانیه هم مشتریان خوبی دارد و این معاملات می تواند بیشتر شود.

رحیم فرج بیان کرد: هیئت اعزامی از کردستان عراق در زمینه های کشاورزی و مواد غذایی تخصص دارد و امیدواریم در مذاکرات رو در رو بتوانیم مشتریانی برای عرضه کالای خود و نیز محصولاتی برای خریداران کردستان پیدا کنیم.

معاون اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق یادآورشد: از طریق اتاق بازرگانی اعزام این هیئت تسهیل شده و آمادگی داریم با ایجاد دفتر مشترک در قزوین و کردستان نیازهای خود را برای فعالیتهای بازرگانی توسعه دهیم.

در ادامه علی اکبر کبیری معاون اداره صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم گزارشی از وضعیت صادرات به کشور عراق ارائه کرد و گفت: ۷۲ درصد صادرات استان به کشور عراق است که بخشی از آن به اقلیم کردستان عراق ارسال می شود.

وی بیان کرد: محصولات استان قزوین به ۵۲ کشور جهان صادر می شود و ۲۲۲ صادرکننده در سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار کالا به این کشورها صادر کردند.

کبیری بیان کرد: در سال جاری چشم انداز استان تحقق صادرات یک میلیارد دلاری است که امیدواریم با افزایش مناسبات تجاری  بویژه با کشورهای همسایه به آن دست یابیم.

در ادامه تجار و بازرگانان قزوین و اقلیم کردستان عراق با گفتگوی رودر رو نسبت به معرفی توانمندی خود و تقاضای فعالیتهای مشترک و تبادل کالا و مبادلات اقتصادی اقدام کردند.

هیئت تجاری اقلیم کردستان عراق در سفر یک روزه به قزوین ضمن دیدار با استاندار قزوین و شرکت در جسله توسعه صادرات غیرنفتی از یک واحد صنعتی تولید مواد غذایی هم دیدن کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *