پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲
ذوالنور:

کاش اندازه تلگرام برای اقتصاد وقت می‌گذاشتند

پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 623306
اگر دولتمردان آنقدر که برای رفع مشکل تلگرام سرمایه‌گذاری کردند برای اقتصاد مقاومتی وقت بیشتر می‌گذاشتند اوضاع اقتصادی کشور به این وضعیت کشیده نمی‌شد.
کاش اندازه تلگرام برای اقتصاد وقت می‌گذاشتند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران وفادار به انقلاب اسلامی که شامگاه چهارشنبه در مصلی شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: ایران اسلامی استعدادهای بسیار درخشانی دارد؛ زمینه‌های رشد و تعالی کشور اگربر اساس  منویات و فرمایشات رهبری معظم انقلاب دنبال شود فراوان و زیاد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه دشمنان هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کردند، گفت: آن‌ها نسبت به مردم ایران همیشه دشمنی کرده‌اند؛ دشمنان از همان ابتدای انقلاب به تحریف انقلاب پرداختند و سعی کردند به طریق مختلف ملت ایران را دلسرد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بازار مشترک و عقد قرارداد با کشورهای همسایه می‌توان جایگزینی مناسبی برای FATF  پیدا کرد، عنوان کرد: پالرمو و قراردادهای پولشویی از طرف‌کشورهای غربی برای ایران تجویز می‌شود.

وی با اشاره به دوران اوایل انقلاب و دفاع مقدس که ناامنی‌ها و آشوب توسط منافقین دنبال شد و یک نمونه از آشوب‌های آن دوران حادثه انفجار و  ساختمان مرکز حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال 1360 و  شهادت آیت الله بهشتی و یاران با وفای انقلاب بود، گفت: در سال 60 آشوب‌های فراوانی کشور را در بر گرفت و بنی صدر که عزل شد دست به دست منافقین علیه جمهوری اسلامی قیام مسلحانه راه اندازی کردند و این نمونه خیانت‌های این سازمان پلید بود.

‌ذوالنور به دوران ریاست جمهوری بنی صدر اشاره کرد و ضمن بیان خاطره‌ای از دیدار شهید بهشتی با امام خمینی(ره) درباره خیانت‌های بنی صدر به انقلاب اسلامی توسط شهید بهشتی،تصریح کرد: امام خمینی(ره) در این دیدار به نیروهای وفادار به انقلاب فرمودند که بنی صدر دارای رای ملت است و مردم باید بدانند که این فرد خیانتکار است و اگر جامعه خیانت‌های این فرد را بپذیرد درک می‌کنند که بنی صدر مناسب ریاست جمهوری نیست و این گونه هم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات و معضلات اقتصادی در جامعه نیز عنوان کرد: مسئولان باید ابتدا خودشان را در معرض مشکلات در بطن اجتماع قرار دهند و اینکه فکر کنیم همه مردمی که اعتراض دارند و به کف خیابان می‌آیند ضد انقلاب هستند یک تفکر اشتباه است، زمانی که جوانی به سن بلوغ رسیده و توان ازدواج ندارد دچار افسردگی می‌شود و بیکاری در جوانان نیز سبب فتنه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام برای آمریکا مطلوب بود تا زمانی که همه چیز را از ایران بگیرد و اگر موقع تعهدات خودشان شد دیگر در برجام نمانند، ادامه داد: رئیس جمهور نباید در موضع‌گیری خود بعد از لغو برجام بگوئید که آمریکا مزاحم بود، مگر زمانی روحانی، آمریکا را در مذاکرات کدخدا نمی‌دانست.

وی ادامه داد: باید تحلیل درستی کرد که بین اروپا و آمریکا برای برجام موشکی و منطقه‌ای تقسیم کاری در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه با  نوشیدن قهوه و نسکافه با اروپا و آمریکا قول چرخش سانتریفیوژ همراه با رونق اقتصادی به مردم ایران توسط دولت روحانی داده شد و این کار هم انجام نمی‌شود، ولی دولت  منتقدان خود را کاسب تحریم معرفی می‌کرد، خاطر نشان کرد: مردم با حرف‌های دولتمردان دچار بی‌اعتمادی می‌شوند و سرمایه‌ها به سمت بازار ارز و سکه سوق می‌یابند، ولی با همه این مشکلات  باید دانست مردم ایران دست از انقلاب و اسلام بر نمی‌دارند.

ذوالنور با انتقاد از عدم برقراری ارتباط اقتصادی دولت ایران با کشورهای همسایه و رها کردن بازار مناسب و چند میلیارد دلاری مصرفی این کشورها، یادآور شد: جوانان کشور ایران با توانمندی خودشان دفاع مقدس را اداره کردند و همین جوانان توانستند با نبوغ خود انرژی هسته‌ای و فناوری‌های جدید را برای کشور کسب کرده و اگر دولتمردان آنقدر که برای رفع مشکل تلگرام سرمایه‌گذاری کردند برای اقتصاد مقاومتی وقت بیشتر می‌گذاشتند اوضاع اقتصادی کشور به این وضعیت کشیده نمی‌شد.

وی در مورد سرانجام طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی نیز توضیح داد: بارها طرح سوال از رئیس جمهور از حد نصاب انداختند و برخی از نمایندگان گفتند که استانداران برای آن‌ها پیام ارسال کردند و  قول جایی به جایی مدیران استانی و افتتاح پروژه‌ها را دادند و این موضوعات و رایزنی‌ها سبب شد که سوال از رئیس جمهور از حد نصاب خارج شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد یک نماینده از نصب پلاکارد توسط وی و برخی از نمایندگان در مخالفت با تصویب کنوانسیون FATF، ادامه داد: این‌نماینده اذعان کرد که با این پلاکارد 500 تومان دلار ارزان شد که من هم در پاسخ به آن نماینده گفتم اگر این گونه باشد باید 10 پلاکارد دیگر نصب کرد تا در بازار ارز تعادل و ثبات ایجاد شود! اگر دولتی با یک پارچه متزلزل شود که بسیار جای تعجب دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ طلاق در تهران در حال افزایش است و منشا اصلی آن اقتصادی و فرهنگی است که فضای مجازی غربی مانند تلگرام در آن اثر سو بسیار زیادی دارد، بیان کرد: تلگرام در حوزه مالی نیز دخالت کرده و در ظرف دو ماه مبلغ زیادی را از کشور خارج کرد که این به معنا حذف بانک مرکزی و عدم ثبات در ارز و اقتصاد کشور می‌شود و هیچ کس در جهان نیز نمی‌تواند از صاحبان تلگرام شکایت کند.

این‌نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هیئت رئیسه مجلس باید اراده کافی در برخورد و نظارت در کارهای رئیس جمهور را داشته باشد، گفت: پنج بار حد نصاب سئوال از رئیس جمهور در مجلس شکسته شد و از 22 فروردین تاکنون سوال از رئیس جمهور توسط هیئت رئیسه اعلام وصول نشده ‌و این کار بی اعتمادی مردم را بیشتر می‌کند و باید به گونه‌ای مجلس درد مردم را بشناسد که مشکلات جامعه را از خود بداند و این نتیجه شهادت و روحیه شهید بهشتی است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان به دولت نقد دارند ولی با تمام پشتوانه از دولت در مسائل اقتصادی حمایت می‌کنند، توضیح داد: کمک به دولت و دستگاه‌های که انحراف دارد که به مسیر اصلی بازگردد میسر است و نسخه اصلی برای کشور اقتصاد مقاومتی است و اگر فردی نسخه اقتصاد مقاومتی را خدشه‌دار می‌کند باید در مقابل آن ایستادگی و  از خدشه دار کردن اقتصاد مقاومتی جلوگیری کرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
مردم یادتونه اینا در مورد حصر و تلگرام حرف می زدند!؟ تا این که ترامپ اومد و از خواب غفلت بیدارشان کرد. خیال می کردند اقتصاد و صنعت و فرهنگ کشور رو با مذاکره می شه حل کرد.
یوران فریدونی
Iran, Islamic Republic of
خداوند حاج دونالد ترامپ را برای ما نگهدارد.(البته این یک مزاح است)، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد تا دوستان از خواب غفلت بیدار شوند.