کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر جلیلی در نشست بررسی راهکارهای مقابله با تحریم و چگونگی اداره کشور با حصور نمایندگان مجلس

نشست جلیلی درباره راهکارهای مقابله باتحریم ها

6 تير 1397 ساعت 22:46


به گزارش جهان نیوز، نشست بررسی راهکارهای مقابله با تحریم و چگونگی اداره کشور در شرایط فعلی با حضور دکتر جلیلی و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

اهم سخنان دکتر جلیلی در این دیدار به شرح زیر است:

🔹امروز همه اذعان دارند برای اداره کشور نباید به امریکا اعتماد می شد همچنانکه نمی توان معطل چند کشور اروپایی شد و باید با اتکا به توانایی های خومان کشور را اداره کنیم.

🔹شبیه تجربه امروز در حوزه تحریم ها و فشارهای خارجی را پیش از این در سال های 90 تا 92 نیز داشتیم و بر اساس همین تجربه باید گفت قطعا می توان امروز هم کشور را به نحو شایسته ای اداره کرد.

🔹می توان بسیاری از تهدیدات ناشی از تحریم و فشار خارجی را به فرصت تبدیل کرد بگونه ای که حداقل فشار به مردم وارد شود.

🔹با ابتدایی ترین تحلیل ها نیز مشخص بود نباید به برجام خوشبین بود زیرا طبق همین سند اصلا قرار نبود تمام تحریم ها برداشته شود.

🔹متاسفانه بسیاری از سازوکارهای مقابله با تحریم در این چند سال تضعیف و حتی تعطیل شد در حالیکه از همان ابتدا دشمن اعلام کرده بود با وجود برجام نیز بخش زیادی از تحریم ها حفظ خواهد شد.

🔹در چند سال گذشته کارگروه های اقتصادی مختلفی که در این زمینه فعالیت داشتند به نتایج خوب و عملیاتی برای مقابله با تحریم ها رسیده اند که علیرغم ارائه به دستگاه های مربوطه متاسفانه در عمل به این موضوع توجه چندانی نشد.

🔹امروز دشمن به صراحت اعلام کرده که با فشارها و تحریم ها چند محور از جمله «تولید و فروش نفت»، «مراودات ارزی و بانکی»، «بازار ارز» و «اخلال در مسیر پیشرفت کشور» را هدف گرفته اما واقعیت آن است که می توان بر همه این مشکلات غلبه کرد به شرطی که کار جدی گرفته شود و مسئولان با اتخاذ تصمیم های صحیح و به موقع با رویکرد جهادی اقدام کنند.


کد مطلب: 623194

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/623194/نشست-جلیلی-درباره-راهکارهای-مقابله-باتحریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com