پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

توافق ترامپ با کره باید در کنگره تصویب شود

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 619361
سناتور جمهوریخواه آمریکا در واکنش به توافق ترامپ با رهبر کره شمالی، خواهان تصویب این توافق در کنگره آمریکا شد.
توافق ترامپ با کره باید در کنگره تصویب شود
به گزارش جهان نيوز، سناتور جمهوریخواه و تندروی آمریکا در واکنش به توافق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با رهبر کره شمالی خواهان تصویب این توافق در کنگره شد.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی. بی. اس» «لیندسی گراهام» در این زمینه اظهار داشت: «یک مورد را باید عنوان کنم و این است که اگر شما توافقی می‌کنید باید این توافق به کنگره آمده و تصویب شود.»

لیندسی گراهام درحالی این سخنان را بیان داشت که سران آمریکا و کره شمالی بعد از نشست مشترک در سنگاپور، یک سند مشترک جامع را امضا کردند که بر اساس آن آمریکا متعهد به تضمین امنیت کره شمالی و پیونگ یانگ متعهد به خلع سلاح اتمی شدند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، در سندی که ترامپ و کیم امضا کردند، آمریکا به ارائه «تضمین‌های امنیتی» به کره شمالی و همچنین برقراری »یک رابطه جدید» بین دو کشور متعهد شده است.
بنابر گزارش این رسانه، سران آمریکا و کره شمالی همچنین در این سند تعهدشان را درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره  اعلام کردند.

قرار است به صورت رسمی سند یا اسناد امضا شده بین ترامپ و کیم تا کمتر از 2 ساعت دیگر در اختیار رسانه‌ها و عموم قرار گیرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
که اگررررررر کنگره تصویب نکند چه میشود؟
پیونگ یانگ خلع سلاح اتمی میشود و آمریکا کماکان "قول" میدهد که امنیت کره شمالی را تضمین کند. یک چیزی تو مایه های برجام کره شمالی.
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی قبل از نابودی تاسیساتش باید تاکید کند که تا کنگره و همچنین سازمان ملل و شورای امنیت تایید نکرده است هیچ اقدامی نخواهد داشت.