جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۴

خزعلی: سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 619098
رییس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان با انتقاد از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس، مهدکودکها و رسانه ملی گفت: به دنبال فتح آخرین سنگر با دولتی کردن مساجد هستند.
خزعلی: سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است
به گزارش جهان نيوز،  کبری خزعلی در نشست بررسی مدیریت چندگانه دولت در مواجهه با سند ۲۰۳۰، اظهار داشت: در حال حاضر سند ۲۰۳۰ به طور وسیع در مدارس٬،مهد کودکها، مراکز بهداشتی و ... اجرا می شود و در مرحله جدید رسانه ملی را هدف گرفته اند.

وی ادامه داد: شبکه سلامت رسانه ملی به شکل وسیع و دیگر شبکه ها در حال آموزش مسایل جنسی در قالب سند ۲۰۳۰ است.

رییس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان تاکید کرد: در دانشگاهها٬ فضای مجازی و امروز صدا و سیما و حتی مساجد هدف اجرای سند ۲۰۳۰ قرار گرفته اند.

خزعلی با اشاره به بررسی اساسنامه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این اساسنامه هنوز قانونی نشده اما قرار است با تکیه بر سند پشتیبان آن که به صورت مخفیانه در حال بررسی است٬ مساجد از اختیار روحانیت خارج شود و تحت کنترل دولت قرار بگیرد.

وی گفت: در تاریخ اسلام شاهد نبودیم که دولت مساجد را تصرف کند. مسجد از شئون ولی فقیه است و وظیفه مدیریت امور دینی برعهده ولی فقیه است که باید با کمک سازمانهایی چون تبلیغات اسلامی و تربیت نیرو در حوزه های علمیه انجام شود اما با این طرح مسجد در اختیار وزارت ارشاد قرار می گیرد. حتی رشته دانشگاهی مسجدداری همانند هتل داری تاسیس کرده اند و افرادی وارد شده اند که قرابتی با فضای مسجد ندارند.

خزعلی افزود: حتی مباحث اقتصاد مسجد را هدف گرفته اند تا در تصرف دولت در آید و در چارچوب سیستم استخدامی٬ از روحانی سلب اختیار کنند و روحانی فقط بتواند در حد پیشنهاد مدیریت مسجد در امور دخالت کند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح٬ مدیرکل ارشاد یک شهرستان بر روحانیان سلطه می یابد و در سند پشتیبان اساسنامه آمده است که فعالان مسجد باید راه را باز کنند تا مجاوران به مسجد بیایند و به اصطلاح فضا را بانشاط کنند. جوانان و هنرمندان را جذب کنند و مسئولان مسجد تاب آوری داشته باشند و تحمل کنند تا مسجد با نشاط شود.

خزعلی اضافه کرد: می خواهند اختیار روحانی مسجد در حد خواندن نماز جماعت باشد. می گویند مسجد باید یک نهاد غیر دولتی٬ غیر انتفاعی و فرهنگی باشد اما این با دولتی شدن مساجد در تناقض است. در بدنه مساجد شوراهایی شوراهایی تعیین کرده اند که دولتی است و با تغییر دولتها ممکن است تغییر کند و این یعنی سیاستهای فرهنگی در مساجد با تغییر دولتها عوض شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا هم دولت را برای اجرای سند 2030 منع کردند . خوب است کسانی که رسانه و تریبون دارند و فعالان فضای مجازی علیه اجرای این سند پلید فریاد بزنند
United States
جهان دارى زرد ميشى ميدونستى ؟! اين نوعى حقه بازيه كه اسم طرف رو در تيتر مشخص نميكنيد ، من به هواى دكتر مهدى خزعلى كليك كردم، حرامتون باشه كه اينطورى زردگونه كليك جمع ميكنيد
رضا
Iran, Islamic Republic of
سند 2030 ، سند ننگین ،خفت بار برای یک جامعه ی اسلامی است ، به خصو ص کشور اسلامی ما ایران که برای دفاع از ارزش ها و آرمان هایش و دفاع از اسلام و قرآن ، شهیدان بسیاری را تقدیم کرده است.
کسانی که سند 2030 را دانسته یا ندانسته ، اجرا می کنند، این ننگ و ذلت را برای خود خواهند خرید تا هم این دنیا و هم آخرت زیانکار باشند.
شيطان بر آنان چيره شده و خدا را از يادشان برده است آنان حزب شيطانند آگاه باش كه حزب شيطان همان زيانكارانند . (ایه ی 19 سوره ی مجادله)
United States
اجرای سند ننگین 2030 به هر شکل و بهانه و در هر اندازه قانونا و شرعا حرام است . چون رهبری و سایر مراجع به صورت شفاف و علنی خواستار عدم اجرا بلکه مخالف با ان هستند . لذا کارمندان محترم و متدین اگر خدای نکرده به هر شکل مجبور و در حال اجرا ی دستور دولتیها نسبت به این سند استعماری و خلاف منافع ملی و فرهنگ و اخلاق اسلامی هستند مرتکب فعل حرام و احتمالا حقوقشان نیز از این ناحیه حرام است . و باید زیر بار این حرام و ننگ نروند .انان می توانند در صورت مجبور شدن اجرای این سند از دفاتر مراجع استفتاء کنند .