دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۵
۶۷
به بهانه اعتراض به صالحی در مسیر راهپیمایی

احتمال اعتراض به مسئولان در انظار عمومی چقدر است؟/ آیا مسئولان دولتی جسارت پیاده روی در بین مردم را دارند؟

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 619002
مسئولان دولتی تا چه حد اطمینان دارند که در انظار عمومی حضور یابند و با اعتراض مردم نسبت به عملکردشان مواجه نخواهند شد.
احتمال اعتراض به مسئولان در انظار عمومی چقدر است؟/ آیا مسئولان دولتی جسارت پیاده روی در بین مردم را دارند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: یکی از حواشی روز قدس امسال اعتراض اهانت آمیز برخی از افراد به «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی و یکی از اعضای تیم هسته‌ای کشورمان بود. این اعتراضات به صالحی که با عباراتی نظیر وطن فروش و خائن انجام شد باعث آن شد که صالحی در واکنش به این افراد، انها را بی ادب و مردک خطاب کند. پس از این اتفاق برخی از اعضای دولت در حمایت از صالحی این کار را تقبیح کردند. افرادی چون «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور این کار را ناآگاهی نسبت به دستاوردهای غیر نظامی هسته ای کشورمان عنوان کردند.

پاستورنشینان در این حوزه بیشتر موضوع توهین آمیز بودن این اعتراضات را پررنگ و آنرا ناروا دانستند اما موضوع اصلی این اعتراضات شدید الحن واقعی بودن این موارد است. درواقع نمی‌توان از اینکه اقدامات دولت در بخشی از جامعه به شدت مورد انتقاد است را نادیده گرفت.

در این خصوص اگرچه این افراد به سبب شدت خشمی که داشتند از راه درست نسبت به انتقاد به صالحی عمل نکردند و در واقع انتقاد آنان تحت الشعاع عصبانیت‌شان قرار گرفت اما باید باور کنیم که دولت در موضع انتقاد جدی از سوی بخشی از جامعه قرار دارد. موضوعی که دولتمردان بایستی به آن توجه کنند. البته بایستی اضافه کرد که این نوع شیوه اعتراض مورد تقبیح همگان است و رهبر معظم انقلاب هم بارها نسبت به چنین حرکاتی که موجب توهین به شخصیت افراد می شود، تذکر داده‌اند.
 
امروز با توجه به اقدامات و عملکرد دولت و وعده‌هایی که هیچگاه محقق نشد و دستاوردهایی که ثمری نداشت مانند برجام، هر کدام از رجال دولتی در انظار عمومی مانند راهپیمایی حضور یابند، احتمال اینکه مورد اعتراض و انتقاد مردم واقع بشوند کم نیست.

اغلب خود اصلاح طلبان و حامیان دولت از جمله سلبریتی‌هایی که زینت المجالس ستادهای انتخاباتی روحانی بودند، امروز به منتقدان جدی وی بدل شده‌اند. بارها پس از گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور افرادی همچون «صادق زیباکلام»، فعال سیاسی اصلاح طلب نسبت به صحبت‌هایی که حسن روحانی درباره وقایع و شرایط کشور داشته، انتقاد کرده‌اند و حتی وی در این باره بیان کرده است: «آقای روحانی گویی با اطفال صحبت می کند.»

پس از وقایعی که برای برجام اتفاق افتاد، به طور جدی موضوع برجام مورد چالش و پاسخگویی مسئولان دولتی قرار نگرفت. این انتقاد جدی نیز وجود دارد که چرا مسئولان در یک برنامه تلویزیونی با حضور کارشناسان نسبت به شرایط واقعی کشور و برجام به مردم توضیح نمی دهند.

این موضوع در شرایطی است که در جلسه تصویب FATF در مجلس، دوباره «عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه کشورمان بازهم همان وعده های برجامی را داد و همان فضا را بازسازی کرد. با این اوصاف که حتی مسئولان دولتی درباره شرایط کشور به درستی با مردم صحبت نمی کنند و همچنین فضایی برای طرح انتقادات کارشناسی وجود ندارد و منتقدان همواره  از سوی رئیس جمهور با القاب ناپسند مورد خطاب قرار می گیرند، آیا نباید انتظار داشت که در این فضای بسته اعتراضات شدید به این صورت بیرون بزند؟

به هر جهت جامعه و افکارعمومی منتظر پاسخ مسئولان درباره شرایط کشور و وعده‌هایی مانند برجام هستند. از سوی دیگر اینکه کشورمان مثلا در حوزه هسته‌ای قلب رآکتور اراک را با بتن پر کرد و از سوی دیگر آمریکا بدون هزینه از برجام خارج شد، آیا نباید به مردم درباره این زمینه پاسخ داد که چرا روند برجام به چنین جایی رسید؟ جامعه از دولتمردان سئوالات بسیاری دارد که به نظر می رسد بایستی دولتمردان به طور شفاف و واقعی با مردم در این زمینه صحبت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
Iran, Islamic Republic of
دولت که مشکلی با تجمع نداره و خودش محل تجمع رو پیشنهاد داده...
دوستان دلواپس نگرانند و دوست ندارن صدای مردم رو بشنوند...
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است و نظر ملت از طریق صندوق رای مشخص میشود
Iran, Islamic Republic of
بله درسته
خود مردم انتخاب کرده اند و الان هم باید پوستشون کنده بشه. ولی یقینا اون 16 میلیونی که به ایشون رای ندادند حق دارند که اعتراض کنند و وقتی که دولت فضا رو به شدت بسته و اجازه انتقاد نمیده و همه کارهاش یواشکی و پنهانی هست و اصلا هیچ توضیحی هم نمیده طبیعی هست که این جور اعتراضها در جاهایی مثل راهپیمایی انجام بشه. ولی به نظر من اشکال فقط متوجه دولت نیست. شما دقت کنید که با وجود اینکه دولت توی سیاست خارجیش .... و برجام هم کاملا تعطیل شده شما دقت کنید به اینکه نمایندگان مجلس دارن چکار میکنند. دوباره دارند به لایحه های شبهه دار و مشکوک دولت رای میدن. نمایندگان روی چه حسابی دوباره به حرفهای امثل عراقچی و ظریف و خود روحانی دارن اعتماد میکنند. لذا مجلس ا ین دوره هم به شدت مشکل داره ...
Iran, Islamic Republic of
مردم به رای خود افتخار میکنن
Iran, Islamic Republic of
بله در قرآن هم هست که شیطان عمل بد انسان را تزیین و خوب جلوه می ده
باید هم افتخار کنید که با رای بی بصیرتتون مردم و کشور رو به این روز انداختید
United States
فرافکنی نکنید کسانیکه به جد دولتین نهم و دهم را روی کار آوردند و باعث قفل شدن کشور شدند الآن سینه چاک رفاه مردم شده اند اف بر جاهلان خانمان برانداز اینان هیچ مفری در پیشگاه خدا و مردم ندارند و تا قیام قیامت وامدار مردمی که دچار دردسر شده اند , هستند.
....
Iran, Islamic Republic of
ایران هستی یا آمریکا؟!!!
Canada
اتفاقا روحانی به اکثر وعده هایش عمل کرد. گفت تو خیابان و پیاده روها چادر نمیکشه تا زنها و مردها را از هم جدا کنه و به آن عمل کرد. گفت نمیزاره جنگ بشه و تا حالا نشد. گفت ارتباط با غرب را ادامه میده و حالا برای FAFT و در قدم بعد لابد برای نابودی صنعت موشکی اقدام خواهد کرد. تا آنجا که بیاد دارم روحانی هیچ وعده ای در جهت بهبود معیشت مردم و یا حتی جلوگیری از وخیم تر شدن وضع اقتصادی مردم نداد. پس مردمی که به او رای دادند از رای خود به روحانی خوشنودند و دیگران هم نباید گله کنند چون برخلاف دموکراسی است.
اگر هم برای رفع حصر کاری نکرده چون محصورین برای هر دولتی موی دماغ اند. کسانیکه بدون سند اتهام تقلب در انتخابات میزنند همین اتهامات را به دولت شیخ حسن میتوانند بزنند کما اینکه اصلاح طلبان دولت را رحم اجاره ای نامیدند و الآن هم برعلیه دولت موضع گیریهای وقیحانه می کنند.
Iran, Islamic Republic of
مگه قرار بود چادر كشيده بشه تو خيابونا؟
اونهم پس از گذشت چهل سال شايعه در اينخصوص!
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
کدوم مردم ؟ پشیمونا؟
Iran, Islamic Republic of
نظر مردم فقط پای صندوق رای میشه. لطفا نظر شخصی خودتو به مردم ربط نده
Iran, Islamic Republic of
مردم عاشق چشم و ابروی کسی نیستند. نتایج کار براشون مهمه که به هیچ وجه به آن افتخار نمی کنن! از فریب دادنشونم شدیداً متنفرن!
Iran, Islamic Republic of
با انتخاب مجدد روحانی یعنی که ازش راضین
Iran, Islamic Republic of
موافقم بنده به رایم به جناب آقای رییسی کاملا افتخار میکنم
جوابِ هادی:اگرموافق تجمع هستیدچرا اعتراض مشهدی هاراسیاسی خواندید؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر دولت و غربگراها، دنبال محلی برای تجمع هستند چرا اعتراضات مردم مشهد(که پس از آن اغتشاشات دی ماه پیش آمد) را سیاسی و با هدایت علم الهدی معرفی کردند؟ اگر اعتراض خوب است پس درود به هر کسی که اعتراضات مشهد را به راه انداخت و لعنت به کسانی که آنرا سیاسی جلوه دادند و آنرا به اغتشاش منحرف کردند.
Iran, Islamic Republic of
با این کارنامه کارنامه که داد هوادارنش را درآورده و پشیمانشان کرده
عجب ناز و افه و قهر و غضبی میکنند؟؟
خیلی رو میخواهد
Canada
یحتمل مردم روزه دار میخاستند از آقای صالحی تست شنوائی بگیرند که خدا را شکر معلوم شد گوش ایشان عیب و ایرادی نداره. با توجه به نشنیدن اعتراضات مدنی و بحق مردم زیان دیده از سوء مدیریت مسئولین دولت و مجلس چرا انجام این تست مردمی توسط دولتمردان محکوم میشه؟ اما از آقای صالحی که در ویران کرد دستاوردهای هسته ای حرص و ولع عجیبی داشت انتظار نمیرفت که با دهان روزه فحاشی کنه و کلمه "مردک" را بزبان بیاره.
وتقبل الله آقای صالحی
Iran, Islamic Republic of
گرونی و و ضع ارز و سکه اینه حضرات خیلی نازک نارنجی تشریف دارن
India
بله پارک رو گذاشته برای اعتراض.
Iran, Islamic Republic of
من دوست دارم خودم با اقای نوبخت روبرو بشم. ایشون ی توهینی کرد به بازنشستگان و می خوام مودبانه بپرسم چه هیزم تری این بازنشسته های زحمت کش به شما فروختن.
United States
ی چالش حضور مسئولان در بین مردم راه بیندازیم. من شخصاً اقای رییس جمهور و عراقچی و ابتکار رو به این چالش دعوت می کنم.
Iran, Islamic Republic of
اگه عرضه داشتن مشکلات رو حل میکردند و دست از ریخت و پاش میکشیدن و بودجه ی ۴۰۰ هزار میلیاردی که میشد به یک چهارم تقلیل داد

نه اینکه با اشرافیگری پول مملکت رو حیف و میل پکنند بعد به ریش مردم بخندن و بعد بگن یه محل تعیین میکنیم بیایید اعتراض کنید
Iran, Islamic Republic of
به جز دکتر احمدی نژاد هیچ کدام جرأت ندارند
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورتان از مردم ، مردم است بله می توانند حضور پیدا کنند . ولی اگر منظورتان از مردم عده ای هستند که اموزش دیده اند . جواب شما خیر است .
حامد
Iran, Islamic Republic of
راه پیمایی کنندگان روز قدس با زبان روزه تنفر خود از مسئولان بی کفایت رو نشون دادند.
آقای صالحی باید مدت ها پیش استعفا می داد. ...
Iran, Islamic Republic of
به روزه داران عزیز میگوییم تقبل الله برادرا
حامد
Iran, Islamic Republic of
من هم به صالحی عزیز می گویم برادر بسیجی و انقلابی بتن ریختن علی برکه الله.
Iran, Islamic Republic of
امروز برخی مسئولین خودشان هم می دانند که جایی در میان مردم ندارند. مردم خشمگین با مسئولین برخورد تهاجمی دارند لذا مسئولین غیر مردمی جایشان را خالی و با افراد مطمئن به حمایت مردم عوض کنند.
Iran, Islamic Republic of
اگر محافظ نداشته باشند ممکن است کتک هم بخورند مردم کسانی را که انها را در فقر و فلاکت قرار داده‌اند نمی‌بخشد البته خشک و تر با هم میسوزد
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا اصلاح طلبا و روزنامه هاشون در مورد توهینهای روحانی به منتقدان چیزی نمی گند؟ توهین فرقی نمی کنه.
Iran, Islamic Republic of
من موافق این گروه هستم که باید به برجام و عواقب اون ایراد گرفت ولی حمله به مسولین در جمع حتی اگه مخالف نظرات ما هستند جز ضعف برای ایران و ایرانی نتیجه دیگری ندارد و مردوده
Iran, Islamic Republic of
حذف مسول بی کفایت موجب پیشرفت کشور میشود
عمرانی
Iran, Islamic Republic of
اینا که به بعضیا حمله میکنن کلا وابسته به یه جاهایی هستن و هدایت شده میان جلو. از زمان خاتمی هم این جنغولک بازیها با حمله به مهاجرانی شروع شد. نمایشی و کنترل شده هم هست اما بترسید از روزی که پابرهنه ها طاقتشون طاق بشه. اونا اهل نمایش و سوسول بازی هم نیستن. چپ و راست را هم سر و ته یک کرباس میدونن. اون وقت باید لاشه لت و پار مسوولان و مدیران بی لیاقت و دزد و وطن فروش و شیاد و شارلاتان را با خاک انداز از توی خیابونا جمع کرد.
لطفا متن را کامل بزنید تا شاید یکی از این هابخونه
باور کنید بیشتر از دوسوم مردم به شدت عصبانی اند و از این سیاسی کاری های مفتضحانه و حیف و میل بیت المال عاصی شدن
امیر ت > رفنار منطقی و نه احساسی
Netherlands
هرگونه رفتاری که موجب سو استفاده دشمن بشود غلط هست و دو حالت بیشتر ندارد یا نفهمیه یا سرسپردگی
بخصوص کسی که دلسوز کشور ، مومن یا انقلابی هست باید به روش و منش رهبری در این موارد تکیه کند
انتقاد.بسیار خوبه ولی حرکتهای اوباشی و احساسی در شان ملت فهیم ایران نیست
هاشم
United States
خجالت بكشيد بابا ، همه عقلاء و دلسوزها اين حركت سخيف و بى ادبانه را محكوم كردند جز شما! معلوم نيست چه مرگتونه ؟!
سرور
Iran, Islamic Republic of
باشه.باادب!
Iran, Islamic Republic of
پسرجون کار محکومه چون بی احترامی بود

واقعا جرات دارن بیان بی ار تی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ببند باباـــ اصل اعتراض سخیف نبود
Iran, Islamic Republic of
دسترسی به نمایندگان حوزه انتخابیه مون بهدسختی داریم ...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
نباتی
Iran, Islamic Republic of
...
م ج
Iran, Islamic Republic of
مردم جانشان به لب رسیده از دست این
دولت و, وزیران ژلرال نشانهای که فقط خود
روحانی از آنها راضی هست? ولی مردم ناراضی,,,
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
چهارسال دوم روحانی مثل دوساعت قبل افطار میگذره
Iran, Islamic Republic of
کمترین واکنشی بود که مردم در برابر این خسارت محض از خودشان بروز دادند
روزی که مردم را محرم ندانستند و در را با خزف معامله کردند و غرور و عزت یک
ملت رو در طبق اخلاص گذاشتند و مصرانه و گاها بی ادبانه و تحقیرگرانه جواب منقدین
رو می‌دادند و می گفتند راننده و لبو فروش را چه به اظهارنظرهای هسته ای باید منتظر
این برخوردها بودند
اگر باد بکاری طوفان درو می‌کنی
مواظب سیل باشید
فتبارک الله احسن الخالقین مردم دارند به این نتیجه میرسند به افراد بی لیاقت رای ندن و مردم باید در موقع رای دادن به فرمایشات رهبری گوش کنند
United States
....
United States
...
United States
این دولت مردمیه؟ تا دری به تخته میخوره برای دور کردن خودشان از مردم خط و نشون می کشند. مگر به صالحی چی شده که روحانی بدتر از اون را به منتقدان ننگجام نگفته؟
United States
اک هی جهان شب و روز و خواب و خوراک نداری برای اینکه کمک به سرنگونی این دولت کنی کاش یک جو از این همتت را برای مقابله با هاله ی نور به کار می بستی کاش
Iran, Islamic Republic of
برو بابا توهم / بیا جواب رایتو بده
علی
Canada
همگی دست پرورده ی روس و انگلیس هستند شوربختانه!!! رویشان زیاد است!!!!
ali
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن اصلا تیتر باید عوض شود جرا که متعجبم جرا مردم به مسئولین دولتی اعتراض نمی کنند قبول کنید وضعیت خرابه و ملت ایران برای حفظ نظام نجابت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
فقر دين را از كف مؤمن بيرون مياره ! زبان كه ديگه جاي خود داره ! آقاي صالحي و آقايان دولتيان هم آبروي ملت را در جامعه بين الملل برديد / هم صنعت هسته اي مارا زير ذربين بيگانه گذاشتيد / هم سفره هارا خالي كرديد و هم به آمريكا پيغام هاي رنگارنگ داديد كه ما خزانه خالي داريم ! ما آب خوردن نداريم ! ما چرخ زندگيمان نمي چرخد ! ووو ! اونوقت دوست داريد به شما بگويند برادر صالحي سلام عليكم لطفا" به ياد ما مردم باشيد !
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران باادب وبا نزاکت هستند ان کسی که به اقای صالحی ودیگر مسئولین توهین وفحاشی میکنند مردم نیستند
United Arab Emirates
وقتی کسی به صالحی فحاشی کنه میشه مردم ایران ولی وقتی احمدی نژاد و حمایت کنن میشن خودسر کلا عادت کردن به روسای جمهور گیر بدن جز یکی
حقیقت یاب
Iran, Islamic Republic of
سلام.
من یک مسئول ارشد دولتی سابق را می شناسم که هر وقت اراده کند در بین مردم بدون هیچ مشکلی حضور پیدا می کند و آغوش مردم قدردان همیشه برای استقبال از این خادم ملت باز است...
ایشان کسی نیست جز دکتر محمود احمدی نژاد...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
دورو ور احمدی نزاد رو همه جا یه مشت مشایی چی گرفتند برین کنار بینین مردم چه جوری از خجالتش درمیان ..احمدی نزاد فرصت بزرگ نیروهای انقلابی رو پیش پای قطب بی هویتش مشایی ذبح کرد صد رحمت به خاتمی که حداقل رو بازی میکنه
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
آخه بنده خدا، دوست و دشمن در مردمی بودن و محبوبیت احمدی نژاد صحه می گذارند...
فیلم و تصویر حضور احمدی نژاد در بوشهر و گیلان و ملارد و مشهد و تبریز را در یک سال اخیر دیدی؟!!! در اجتماعاتشون بودی؟!! جنس مردم حامی احمدی نژاد می دونی از چیه؟!! احمدی نژاد نیازی به این بازی های کثیف و من درآوردی اصحاب زر و زور و تزویری که نام بردی نداره...
آرمان خواه
Iran, Islamic Republic of
مردم، از بوشهر تا مشهد، از گیلان تا ملارد و از تبریز تا قزوین برای حضور در سخنرانیش و ملاقات با احمدی نژاد، هنوز هم شور و اشتیاق دارند و چشم حسودان و زالوصفتان آنقدر کور شده و خدا بر پیشانی و چشم و گوش و قلبشان مهر زده که این ها را نمی بینند و از عصبانیت محبوبیت احمدی نژاد به زودی دق خواهند کرد انشالله...
حقیقت یاب
Iran, Islamic Republic of
اگر هم به فرض که مشایی چی باشند، یک موی مشایی به تمام افولگراهای معامله گر و افسادطلب های برانداز می ارزد...
احمدی نژاد نیازی به حاشیه سازی ندارد، چون در متن جامعه است...
Iran, Islamic Republic of
روحانی یا معاونانشان به خودشون جرات بدن پای درد دل کارگران بازاریان و.. بشینن..

اما امان از زمانی که مردم خشمیگین بشن..بترسید از ان روزوو
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نیوز: حضرتعالی گستاخی را اسمشو میذاری اعتراض؟!!!
این کارها هم یه جور فتنه انگیزی است
Iran, Islamic Republic of
مشکل این نیست که مردم به انها اعتراض می کنند یا نه.انها که درفوجی از پادو و بادیگارد گرفتارندکسی به انها دست رسی ندارد.مشکل این است که مسئولان مردم را به حساب نمی اورند با مردم فقط وقت انتخابات کار دارند.منم اگر ثروت هزار میلیاردی داشتم .....احمدی نژاد تنها سیاست مدار درکل جهان است که جرات دارد حتی با فضا سازی تبلیغاتی که علیه او شد در میان مردم ظاهر شود.اتفاقا مطمعن باشید گروههای سیاسی برای خراب کردنش نزدیک انتخابات مزدور استخدام می کنند تا به احمدی نژاد درمیان مردم اعتراض کنند و انها با اب وتاب رسانه ایش کنند کاری که یکی دومورد تا حالا انجام داده اند.هم اصولگراها و هم اصلاح طلبها دنبال خراب کردنش هستند.ولی می گویند خدا دو دفعه به ادمها می خندد.یک بار وقتی بخواهد به کسی عزت بدهد و مردم بخواهند او را خوار کنند.ویک دفعه وقتی خدا بخواهد کسی را خوار کند و مردم بخواهند او را عزیر کنند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
ما احمدی نژاد رو قبول داریم پس با تمام نظراتش موافقیم
پس اقای مشایی و بقایی رو هم قبول داریم چون مورد اعتماد ایشون است
مگر می شود یک انسان بدون دست یا پا باشه این دو نفر کمک کار اقای احمدی نژاد هستند و مطمئن باشید هیچ وقت به اقای احمدی نژاد خیانت نمی کنند.
به امید ازادی این اقایان از زندان - صلوات
والسلام
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
واقع نگر باشیم. با سلام و صلوات نمیشه مملکت داری کرد. آقایون دولتی و برجام خواهان به مردم وعده های دادند که هیچ گاه محقق نشد و مطمئن باشید هیچ وقت هم محقق نخواهد شد،...