پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

تعهد گروه ۷ بر کنترل بلندپروازی هسته ای ایران

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 618435
رئیس جمهوری آمریکا در سایه انزوای واشنگتن در نشست گروه هفت، به موضع‌گیری درباره ایران و کره شمالی پرداخت.
تعهد گروه ۷ بر کنترل بلندپروازی هسته ای ایران
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز و در پایان نشست ۷ کشور صنعتی موسوم به «جی- ۷» در کانادا به موضع گیری درباره ایران و کره شمالی پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف اعلام رسانه های جمعی مبنی بر انزوای این کشور به ویژه به موجب اعمال تعرفه هایی علیه کشورهای عضو گروه- ۷، با ادعای موفقیت آمیز بودن نشست مذکور در کانادا تلاش های کره شمالی برای برگزاری دیدار وی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را نیز ستود.

ترامپ در سخنان خود درباره کره شمالی اعلام کرد: نشست سنگاپور (با رهبر کره شمالی) مأموریت صلح است. همکاری کره شمالی با آمریکا تا کنون خوب بوده است؛ لذا فرصت استثنائی برای رسیدن به توافق با این کشور وجود خواهد داشت.(در نشست ۲۲ خرداد ماه در سنگاپور) تنها در چند دقیقه خواهم فهمید که رهبر کره شمالی در مذاکره با من جدی است یا خیر. کیم فقط همین فرصت را دارد. این فرصت دیگر برای وی تکرار نمی شود. البته من فکر می کنم که وی از فرصت نشست مذکور برای خود، خانواده اش و مردم این کشور خود استفاده خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر کشورهای طرف تعرفه گمرکی آمریکا تلافی کنند، مرتکب اشتباه بزرگی خواهند شد.
وی در ادامه مدعی شد: اعضای گروه- ۷ بر کنترل بلندپروازی های هسته ای ایران متعهد هستند!
دونالد ترامپ درباره روسیه نیز گفت: بازگشت روسیه به این گروه موضوعی مثبت خواهد بود؛ چرا که گروه هشت با معنی تر از گروه هفت است.

وی همچنین در ادامه اعلام کرد که در نشست مذکور پیشنهاد حذف تعرفه گمرکی میان کشورهای عضو را نیز ارائه کرده است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
برادر جهان نظر ترامپ رو منعکس کردی یا کشورهای گروه 7 رو؟