کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام آل هاشم:

خط امامی بودن در اطاعت ازفرامین رهبرانقلاب است

13 خرداد 1397 ساعت 20:26

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه افرادی که ادعای خط امامی دارند باید همراه خط و مشی رهبر انفلاب باشند، گفت: چراکه در خط امام(ره) بودن در اطاعت محض از فرامین رهبری خلاصه می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه تبریز اظهار کرد: تمامی خصوصیات اخلاقی امام(ره) رنگ خدایی داشت، به طوری که خدامحوری یکی از ویژگی‌های اخلاقی بارز امام(ره) بود و ایشان  در این روزگار مظهر و مصداق روشن خدامحوری هستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) طبق آیه شریفه «طه» از غیرخدا روی گردانده و تمامی خواسته‌های نفسانی و دنیوی را کنار زده و با خدامحوری و کردار خود جامعه را دگرگون کردند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید به اینکه امام خمینی(ره) در فرمایشات خود فرموده‌اند که «اگر من پایم را کج گذاشتم، ملت موظف است که بگویند پایت را کج گذاشتی، خودت را حفظ کن»، تصریح کرد: حق‌پذیری یکی از ویژگی‌های رفتار امام(ره) بود و با این کلام می‌توان به جایگاه حق‌پذیری ایشان پی برد.

 آل هاشم با اشاره به اینکه امام راحل در پیشامدهایی مانند 15 خرداد، تبعید، شهادت فرزندشان سید مصطفی خمینی، توطئه‌ها، حوادث سال 60، هشت سال دفاع مقدس و ... استقامت و سعه‌ صدر از خود نشان دادند، متذکر شد: ایشان همواره کم‌ترین اضطراب و دلهره‌ از خودشان بروز ندادند و همیشه سعه صدر از خود به نمایش گذاشتند.
 
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اتکال عمیق به خداوند از دیگر ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) بود، به طوری که امام همواره فردی محتاط بوده و هیچ‌کاری را بدون رعایت جوانب امر انجام نمی‌دادند.

وی با تأکید به اینکه وقت‌شناسی امام را باید الگو و سرلوحه خود قرار دهیم، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد امام(ره) دقت، نظم و انضباط همچنین وقت‌شناسی بود، به طوری که اطرافیان امام برنامه منظم امام را بیانگر ساعت تعیین شده بدون نگاه کردن به ساعت می‌دانستند.
آل‌هاشم در ادامه خوش‌خلقی، سبقت در سلام دادن، خوش‌رفتاری و لطافت کلام، انس با کودکان، ورزش کردن، زهد و ساده‌زیستی، شجاعت و ایمان  را از دیگر ویژگی‌ها و خصیصه‌های رفتاری حضرت امام(ره) دانست و گفت: ایشان پس از پیروزی انقلاب نیز سادگی خود را حفظ کرده و از بسیاری از تجملات دوری کردند و همواره به رعایت بهداشت و آراستگی ظاهری توجه ویژه داشتند.
  
وی بیان داشت:  اگر امروز شاهد مشکلاتی در جامعه هستیم، به خاطر دوری و فاصله گرفتن از اخلاق و رفتاری است که امام(ره) به جامعه تزریق کرده بودند.
 
امام جمعه تبریز با تأکید به روابط بین‌المللی ایجاد شده توسط معمار کبیر انقلاب توضیح داد: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان توسط امام به روز قدس مصداق همین درایت و دشمن‌شناسی ایشان بود به طوریکه  این راهپیمایی در حال حاضر در کشورهای دیگر نیز گسترش یافته است و امیدواریم هفته آینده نیز مسلمانان در کشورهای مختلف به ویژه در ایران اسلامی با درک صحیح از موقعیت و با حضور باشکوه در این راهپیمایی غیرت دینی و انقلابی خود را به نمایش بگذارند.
 
آل هاشم با بیان اینکه اکنون رهبر معظم انقلاب همانند گذشته راه امام راحل را با قدرت هر چه تمام ادامه می‌دهند و کاری کرده‌اند که قدرت‌های سیاسی دنیا نیز پی به این قدرت و اقتدار ایشان برده‌اند، گفت: پس کسانی که ادعای خط امامی بودن را دارند بدانند این ادعا زمانی روشن می‌شود که با خط و مشی رهبری همراه باشند چراکه در خط امام(ره) بودن در اطاعت محض از فرامین رهبری خلاصه می‌شود.

منبع: فارس


کد مطلب: 617571

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/617571/خط-امامی-بودن-اطاعت-ازفرامین-رهبرانقلاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com