پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۴۷
روایتی کمتر شنیده شده از محل دفن امام (ره)

محل دفن امام(ره) چگونه انتخاب شد؟/ اختلاف نظر سید احمد با هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۱
کد مطلب: 617463
بعد از دو هفته مجددا و این بار به اتفاق آقای محمدعلی انصاری به آنجا رفتیم. با فرماندار وقت قم اقای خلیلیان هم هماهنگ کرده بودند. ایشان هم حضور داشت. معلوم شد که قصد احمدآقا این است که محل دفن امام را مشخص کنند.
محل دفن امام(ره) چگونه انتخاب شد؟/ اختلاف نظر سید احمد با هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی
گروه فرهنگی جهان نيوز: 14 خرداد سال 97، بیست و نهمین سالروزی است که ملت ایران عزیزترین کس خود را از دست دادند. همان کسی که توانست تنها با اتکای به خداوند متعال، ملت ایران را از یوغ طاغوت نجات دهد، دوران عزت و قدرت اسلام را احیا و الگویی برای همه مستضعفان جهان تشکیل دهد. مستضعفانی که امروز هرکدام افتخارشان در عشق به خمینی و خامنه ای خلاصه شده و تمام تلاش جهادگونه شان برای ظهور مهدی موعود است. مستضعفانی که از ایران تا عراق، فلسطین، لبنان، پاکستان، سوریه، یمن، بحرین و حتی نیجریه وسعت پیدا کرده اند و همان طور که امام وعده داده بود بخشی از بسیج بزرگ سربازان جهان اسلام را تشکیل داده اند.

به مناسبت سالروز رحلت آن یار سفر کرده، به روایتی کمتر شنیده شده از محل دفن آن امام محبوب خواهیم پرداخت. حاج حسین سلیمانی از محافظان نزدیک حضرت امام(ره) در بخشی از خاطرات خود، پیرامون چگونگی انتخاب محل دفن و مزار امام(ره)، اینگونه روایت می کنند:

حاج احمد آقا از حدود 6-7 ماه قبل برای این منظور(محل دفن امام) برنامه ریزی کرده بود. وقتی که بیماری امام مطرح نبود چند بار برنامه مسافرت هایی ترتیب دادند که بنده هم حضور داشتم. بارها سه نفری با حضور آقای انصاری، در مسیر جاده قم تهران به پیشنهاد حاج احمد اقا به «کوشک نصرت» رفتیم. یک بار بنده و ایشان سفر می کردیم و وقتی به آن منطقه رسیدیم ایشان گفتند که به جاده قدیم برو! وقتی به کوشک نصرت، حدود 30 کیلومتری قم رسیدیم به اتفاق حاج احمد آقا چرخی در محوطه زدیم. من هنوز نمی دانستم که ایشان چه هدفی دارند؟ و قصه چیست. روستای مزبور دقیقا نزدیک جایی واقع شده بود که اکنون پادگان منظریه و فرودگاه نظامی است و وقتی از تهران به قم می روید، در سمت راست اتوبان و جاده قدیم قم تهران قرار رگفته است.

بعد از دو هفته مجددا و این بار به اتفاق اقای محمدعلی انصاری به آنجا رفتیم. با فرماندار وقت قم اقای خلیلیان هم هماهنگ کرده بودند. ایشان هم حضور داشت. معلوم شد که قصد احمدآقا این است که محل دفن امام را مشخص کنند. این قصد و غرض را هم تنها با آقای انصاری در میان نهاده بود ولی در حضور فرماندار قم اینگونه عنوان شد که ما قصد داریم در این مکان موسسه فرهنگی تنظیم و نشر آثار امام را بنا کنیم. قصد داریم این مکان را از راه قانونی به تصرف موسسه در آوریم. پیشنهاد احمدآقا این بود که با روستائیان منطقه صحبت شود تا زمین هایشان را بفروشند و زمین هایی هم که متعلق به دولت است در اختیار موسسه قرار گیرد. صحبت فرودگاه هم مطرح شد و عنوان شد که اختصاصی در اختیار موسسه باشد. 

یکبار دیگر هم به آنجا رفتیم و این بار حدی را تعیین کردند. در نوبت بعد که به آنجا سر زدیم مشاهده کردم که که لودر و بولدوزر مشغول کار است و محوطه را دیوارکشی می کند. 

جلسه ساعت آخر حیات مبارک امام
وقتی در ساعت های آخر حیات امام جلسه سران نظام برگزار شد، حاج احمداقا مطرح کرد که چنین جایی در کوشک نصرت قم وجود دارد و ما مقدماتش را انجام داده ایم ولی هنوز آماده نشده است و تنها حدودش را مشخص کرده ایم. یکی از آقایان (شاید آقای هاشمی بود) این کار را صلاح ندانست و گفت آنجا در حال حاضر بیابان و فاقد هرگونه امکانات و تاسیسات است. یقینا ما بعد از رحلت امام یک تشییع جنازه چند میلیونی داریم و هیچ امکاناتی برای انتقال افراد به آنجا نداریم و حتما با یک مشکل بزرگ مواجه خواهیم شد. 

یکی دیگر از آقایان(شاید میرحسین موسوی بود) حرم حضرت معصومه(س) را برای دفن امام پیشنهاد کرد. ظاهرا آقای موسوی اردبیلی هم مدرسه معصومیه قم را براب این منظور مناسب دانستند. یکی دیگر از آقایان از جمکران یاد کرد.

در نهایت قرار شد که مدفن امام ترجیحا در تهران و در کنار شهدا و در بهشت زهرا(ی) باشد تا در هنگام بازدید مسئولین و مهمانان خارجی دسترسی به آن آسان باشد اما در اینکه کدام قسمت از بهشت زهرا(س) باشد بحث بود. برخی از افراد وسط قطعه شهدا یا کنار قبر مرحوم آیت الله طالقانی را اعلام کردند.

اما جناب اقای طباطبایی شهردار وقت تهران که در آن جلسه حضور داشت آن روز یا بعدا پیشنهاد داده بود که قطعه ای در کنار بهشت زهرا(س) وجود دارد که برای این منظور ایده آل است.(دقیقا همین مکان فعلی مزار امام). در نهایت هم همین مکان، بهترین مکان برای خاکسپاری حضرت امام تشخیص داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظرتون این تیتر منافقانه نیست؟ تو این شرایط مملکت چرا انقدر اصرار دارید بین مرده ها خم اختلاف نمایی کنید؟
United States
جهان نیوز با این تیتر ناخواسته اعتراف کرد که چه کسانی برای این مملکت زحمت کشیدن و سابقون نظام را معرفی کرد
Iran, Islamic Republic of
خخخخخع سابقون ! با اون استعفاهای مکررشون، با اون لائی کشیدنها برای فرار از دستورات امام در زمان جنگ واخر هنرشون هم فتنه 88 ! برو بابا!
Iran, Islamic Republic of
بله برادر. سابقون انقلاب در سالروز رحلت امام یادی ازشون شد ممنون از جهان
Iran, Islamic Republic of
السابقون السابقون اولئک المقربون
Iran, Islamic Republic of
قرار بود یک مرقد ساده باشد نه یک کاخ
Romania
بزرگ بودن حرم امام که خوب است ولی آن هزینه های آنچنانی که دوسه سال پیش در حرم انجام شد کار سید حسن و ستاد زیر نظر اوست
United States
ساخت و ساز در حرم هیچ ارتباطی به شخص خاصی ندارئ و تصمیم همه اجزای حکومت داست
United States
نظر نظام به هزارو یک دلیل بود که حرمی که باید پذیرای میلیونها زائر از سراسر جهان باشد بایئ با شکوه باشد
Iran, Islamic Republic of
اگه منظور از نظام رهبری باشه که نظرشون از مکت و صندلی زیرپاشون موقع سخنرانی در حرم امام کاملا مشخصه ، اینم یه سبکی شده برا آقایون ، خرابکاری می کنن و بعد توجیه می کنن که همه نظام اینو خواستن ، نه عزیز ، نظام کاخ نمیخواست چون امام ما امام مستضعفین بودند نه کاخ نشینان ، امام با ساده زیستی خودشون در قلبها جا کردند و برای ادامه اون هم سادگی (نه زشتی و بی سلیقگی) بهتر بوده و هست
Iran, Islamic Republic of
مگر اینجا یک مکان شخصیه که شخص براش تصمیم بگیره؟ وقتی یک مسئله ساده اینقد براتون سخته چی بهتون میشه گفت
Iran, Islamic Republic of
این انقلاب که بی‌نام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، میراث هزار ساله‌ی زعمای_شیعه است که امروز در جای‌جای جهان اسلام تکثیر شده است.

🔸 فرزندان_روح_الله، انصارالله مظلوم و مقتدر یمن‌اند که بدون دولت مرکزی و علی‌رغم فقر شدید، دلیرانه ایستادند و آمریکا و خاندان صهیونیستی منطقه را ذلیل کردند.

🔸 فرزندان روح‌الله، خورشید درخشان حزب_الله لبنان است که طومار اسطوره‌ی شکست‌ناپذیری اسرائیل را بارها درهم پیچیدند.

🔸 فرزندان روح‌الله، اهل سنت حماس فلسطین‌اند که با دستان خالی مقاومت کرد تا به امروز که با سلاح ایرانی-اسلامی گنبد آهنین رژیم اشغالگر قدس را درهم می‌کوبد.

🔸 فرزندان روح‌الله، شیخ_ابراهیم_زکزاکی با ۶ فرزند شهیدش در نیجریه‌اند که به اراده‌ی الهی، پانزده میلیون نفر را شیعه کردند.

🔸 فرزندان روح‌الله، حیدریون و الحشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان‌اند که مقابل جبهه‌ی کفر و شرک و نفاق از داعش و النصره تا صهیونیسم و آمریکا ایستادند و از سوریه و عراق بیرون‌شان راندند.
United States
همه رهروان خمینی فرزندان خمینی هستند و خدا را شکر که انقلاب خمینی کبیر در سراسر جهان طرفدار دارد ...
Iran, Islamic Republic of
با این جور تیترها اعتبار جهان نیوز را مخدوش نکنید لطفا
اصولگرا و طرفدار سابق جهان
جهان خیلی وقته بی اعتبار شده!!
فردا دوباره از سید حسن و سید احمد خمینی یه عکس می ذارن تا به رسالت انقلابی گریش خوب عمل کنه!
نوابی
Iran, Islamic Republic of
...
کاش با خود حضرت امام در این خصوص صحبت شده بود. میشد حتی قبر ایشان را به نماد ساده زیستی بدل کرد اما افسوس که اینگونه نشد.
این خمینی با آن خمینی حقیقی و رهبر مستضعفان عالم تفاوتش از زمین تا آسمان است آن هم در کشوری که به شدت بوی فقر و استضعاف و تبعیض و حق کشی و بیعدالتی و بی تدییری و ناامیدی گرفته
United States
خداوند رحمت کند مرحوم آیت الله هاشمی و سید احمد خمینی را و توفیق عنایت بفرماید به بقیه زحمت کشان نظام
Iran, Islamic Republic of
البته خدا نکنه ادم تو استخر فرح مرحوم شه!
Iran, Islamic Republic of
هر کس یه تقدیری داره. حالا ببینیم شما کجا جون میدی فکر نکنم به عاقبت خودت فکر کرده باشی و الا همچین جسارتی نمیکردی
Iran, Islamic Republic of
خجالت هم چیز خوبی است.
United States
این قوم اگر خجالت میفهمیدن چیه به این راحتی به فرمانده کل قوای خمینی حضرت آیت الله هاشمی جسارت نمیکردن
Iran, Islamic Republic of
این برادرا از بغض هاشمی و آل خمینی دارن خفه میشن
Iran, Islamic Republic of
اون برادر اگه میدونست کجا قراره بمیره اینقد استخر استخر نمیکرد
Iran, Islamic Republic of
دوست داشتم اون برادر میگفت کجا قراره بمیره
السابقون انقلاب در کاخ فرح!
Iran, Islamic Republic of
امام خامنه ای:
"وای از آن همرهان سست کمربند که در مقابل خواسته‌های دنیایی، نتوانستند مقاومت کنند. میدان تسابق الی‌الخیرات را تبدیل به میدان جنگ برای قدرت و جنگ برای دست‌یابی به مطامع دنیوی کردند. در بین آن‌ها هم همه جور، هم در زمان امیرالمؤمنین امثال طلحه و زبیر بودند و هم افراد کوچکی در این جمع ناکثین وجود داشتند. در زمان امام هم، قضیه همین بود."
Iran, Islamic Republic of
سخنان گهر بار مقام معظم رهبری جه ارتباطی به آیت الله اشمی داره که داری ازش سو استفاده میکنی؟ یه سوال کردم ازت دوست دارم رک جواب بدی و اون اینکه فکر میکنی کجا قراره بمیری؟ آیا به عاقب خودت فکردی؟ اول به خودت فکر کن بعد سراغ دیگران برو
Iran, Islamic Republic of
برادری که از که از کاخ فرح حرف میزنی آخر نگفتی که قراره کجا بمیری؟ اگه از عاقبتت خبر داری بگو کجا قراره جون بدی
Canada
مجلل کردن انجا ...به ارمانها و ساده زیستی ایشان بود که با بی تدبیری و سؤ مدیریت و فکر انجام شد.....
United States
خداوند سابقین انقلاب را حفظ بفرماید و مرحومین را رحمت کند انشاالله
Iran, Islamic Republic of
نحوه تیتر زدنتون نشانه از کینه تان نسبت به هاشمی و موسوی دارد و البته نشان از حقارت درونی تان
United States
اتفاقا این تیتر نشان داد چه کسانی برای این نظام زحمت کشیده اند تا امروز بدست ما برسد
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی زحمت کشیدند آنوقت چند تا آدم تازه از راه رسیده سعی در نادیده گرفتن انان دارند
Iran, Islamic Republic of
همیشه همینطور بوده اوناییکه که بعدا سوار قطار انقلاب شدن سعی در بیرون انداختن سابقین دارند چون با وجود سابقین اینها در سایه خواهند بود
United States
...
فكر تورم بيكاري مسكن ازدواج و فساد اداري باشيد
Iran, Islamic Republic of
خداوند به همه زحمت کشان این نظام مقدس اجر عنایت بفرماید
محسن
Iran, Islamic Republic of
اخه این چه تیتر استباهی است که برای این متن زده اید
Iran, Islamic Republic of
تيترتان مشكل دارد ... خداوند همه زحمت كشأن براي انقلاب و نظام را قرين رحمت فرمايد . بيان خاطره نشان از روشن ضمير بودن همه عزيزان مطرح بخصوص مرحوم هاشمي ميدهد .
Iran, Islamic Republic of
آیت الله هاشمی وسعت دید بی نظیری داشت و بقولی جلوتر از زمان خود بود
Romania
بله ولی مشکل ایشان این بود که گاهی جلوتر از امام هم بود !!!!!!!!!
United States
کسی که اینگونه باشد هیچ گاه فرماندهی کل قوای امام خمینی نمیشود و تا آخرین لحظات عمر با برکات امام مورد تایید ایشان نمی باشد.
Iran, Islamic Republic of
فرمانده کل قوای امام خمینی آینده نگر بود و همین امر باعث علاقه امام به ایشان بود
بهروز
United States
چه مزخرفی گفتی سایت جهان نیوز.من با اندیشه های مرحوم هاشمی رفسنجانی و مهندس موسوی موافق نیستم ولی این تیتر خیلی ابلهانه و با سو گیری مغرضانه تهیه شده .آدم خواست باکسی مخالفت کنه باید این مخالفت باید مردانه و با انصاف باشه.
Iran, Islamic Republic of
در این شبهای عزیز گفتن این حرفها چه معنایی داره؟
جهان چرا اینقدر کینه توزی و نفرت پراکنی می کنی؟ طبیعیه که هر مسولی نظری داده و اختلافی هم که شما ادعا می کنی وجود نداشته.
در این شبها از خدا بترسید....
Iran, Islamic Republic of
با اینکه من به شدت از مواضع چندین سال اخیر اقایان موسوی و رفسنجانی متاسف و متعجب هستم، ولی باید بگویم که خیلی تیترهای شما با متن ارائه شده سنخیت ندارد و میتوان گفت گمراه کننده است.
ثانیا اینجور تیترها نه تنها خدمتی به جامعه نمیکند، بلکه همانطور که از نظرات خوانندگان واضح است به دو قطبی شدن کشور کمک میکنه.
طبق سخنان امروز رهبر باید از دو قطبی کردن ملت پرهیز کرد.
بهتر است جهان روی مطالب با محتوا تمرکز و از حربه های آسان و نامنصفانه دوری کند
یک ژورنالیست قدیمی
Iran, Islamic Republic of
لطفا از تیترهای پوپولیستی بپرهیزید. اگر کسی علاقه به موضوعی داشته باشد مطالب آن را می خواند و نیازی به زور چپان کردن آن توسط تیترهای انحرافی نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
عنوان و تیتر خبر واقعا مغرضانه و بی تقوایی است جواب خدا رو چه می دهید
Iran, Islamic Republic of
همین دیروز رهبری معظم در مورد دو قطبی کردن جامعه صحبت کردند...چرا ولایت مدار نیستید....نکنه ریشه شما از جای دیگه ای هست؟!