سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲
واکنش توئیتری‌ها به تکرار یک اشتباه

آیا واقعا اروپایی‌ها قصد حمایت از ایران را دارند؟

يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 615664
فعالان فضای مجازی و توئیتری‌ها به اعتماد دوباره به اروپایی‌ها واکنش نشان دادند و با هشتگ #تکرار_اشتباه به این موضوع پرداختند.
آیا واقعا اروپایی‌ها قصد حمایت از ایران را دارند؟
به گزارش جهان نيوز، روز نوزدهم اردیبهشت ماه ترامپ در طی یک سخنرانی رسما خروج ایالات متحده از توافق برجام را اعلام کرد تا مشی امیدواری به آمریکا به آخر خط خود برسد. نوزده اردیبهشت همان روزی بود که از سال ها قبل بسیاری از دلسوزان نظام و دولت جمهوری اسلامی وقایع آن را به دولتمردان گوشزد کرده بودند، اما چه سود از آنهمه پند و اندرز و انتقادی که با الفاظی چن دلواپس و به جهنم بروید پاسخ داده می شد؟ چه سود از آنهمه دلسوزی که ذره مورد توجه دولتمردان قرار نگرفت و دست آخر شد آنچه شد.
 
بلافاصله پس از سخنرانی ترامپ و خروج آمریکا از برجام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در برابر دوربین های تلویزیونی حاضر شد و به گفتگو با جهانیان پرداخت. مردی که تا چندی پیش معتقد بود باید با کدخدا بست، حالا خروج همان آمریکا از برجام را به رفع شر یک عنصر مزاحم تعبیر می کرد. روحانی وعده داد که اگر آمریکا خارج شد ما این توافق را با پنج کشور دیگر ادامه می دهیم و از آن پس بود که مذاکرات هسته ای بار دیگر و در فصل دیگری کلید خورد؛ مذاکره با اروپایی ها...
 
مذاکره با اروپا اما چندان برای جمهوری اسلامی و بویژه شخص حسن روحانی غریب نبود. با یک بازگشت به عقب و رجوع به اخبار دهه هشتاد، به راحتی می توان به جزئیات و ثمره مذاکرات آن سال های حسن روحانی با سه کشور اروپایی رسید. روزگاری که همین اروپایی ها در تحقیرآمیز ترین رفتار ممکن در سرویس بهداشتی با وزیر امور خارجه کشورمان گفتگو می کردند و اجازه چرخیدن حتی بیست سانتریفوژ را هم به ما نمی داند.
 
در همین راستا فعالان فضای مجازی و توئیتری ها به اعتماد دوباره به اروپایی ها واکنش نشان دادند و با هشتگ #تکرار_اشتباه به این موضوع پرداختند. مریم توانا از فعالان شبکه های اجتماعی در این رابطه از قصد و نیت اروپایی ها نوشت که اگر اروپایی ها قصدشون حمایت از ایران بود، باید قطعنامه ای علیه آمریکا به شورای امنیت می بردند و ...
 
/
 
محمد پاداش از دیگر فعالان توئیتری درباره یکی از وعده های اروپا نوشت
 
/
 
کاربری با نام پاییز از تقسیم کار و هماهنگی آمریکا و اروپا تحت بازی پلیس خوب و بد نوشت
 
/
 
بنت الهدی در توئیتی طنز مذاکره با اروپا پس از خروج از برجام را به فردی تشبیه کرد که پس از زمین خودرن برای حفظ آبرو تا درخانه سینه خیز رفته بود تشبیه کرد
 
/
 
دو کاربر دیگر با نام های احمد جانجان و آی پاراسی نیز با اشاره به موضوع FATF  و اشاره به اهمیت این موضوع و ارتباط آن با برجام نوشتند و این سئوال را مطرح کردند که با این براهین واضح ؛ اصرارکنندگان بر اجرای FATF درایران احمق هستند و یا خائن؟!
/
/
 
علی قلهکی از فعالان با سابقه شبکه های اجتماعی نیز به 9 شرط رهبری برای اجرای برجام نوشت، از بی مسئولیتی و بی توجهی دولت و مجلس به این شروط نوشت و از پذیرش هزینه شکست در برجام گفت. قلهکی دست آخر این چنین نوشت که: «میگیم حافظه ندارید، شرافتتان هم لکه دار شده؟!»
 
/

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سرشون گرم ميشه اسباب مسرت خاطر پيدا كردهاند
م ج
Iran, Islamic Republic of
قصد غارت دارند با کمک دوست داران خود که سنگ آمریکا واوروپارا به سینه مزنند وبه ملت خودشان خیا نت می کنند این ها در اصل دو رگه هستند ؟