پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

استراتژی ۷ ساله ایران برای کاهش بیماری اعلام شد

دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 613934
سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح استراتژی نظام سلامت ایران برای کاهش بیماری در کشور تا سال ۱۴۰۴ پرداخت.​
استراتژی ۷ ساله ایران برای کاهش بیماری اعلام شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تشریح تعهدات بین المللی ایران برای کاهش بیماری در ایران به استراتژی‌های مشترک و اختصاصی نظام سلامت کشورمان پرداخت و اظهار داشت: کاهش 30 درصدی مصرف دخانیات، کاهش 30 درصدی مصرف نمک، کاهش 5 درصدی فشار خون و ثابت نگه داشتن میزان چاقی و اضافه وزن مانند استراتژی تمام دنیا از جمله استراتژی‌های مشترک ایران در حوزه نظام سلامت با دیگر کشورها است.
 
وی ادامه داد: همچنین شناسایی 70 درصد افراد دارای فشار خون و دیابت و دسترسی دارو به 80 درصد بیماران غیرواگیر از دیگر برنامه‌های مشترک ایران با دیگر کشورها در حوزه سلامت است.

حریرچی تصریح کرد: همچنین تا سال 1404 به طور اختصاصی به صفر رسانیدن اسیدهای چرب ترانس، کاهش 20درصدی مرگ و میر تصادفات و افزایش 20 درصدی دسترسی خدمات به بیماران روان تنی از برنامه‌های مهم ایران خواهد بود.

حریرچی درباره نیاز افراد جامعه به مصرف مکمل نیز بیان کرد: با توجه به تغذیه مردم کشورمان به جز کودکان، بیماران و سالمندان افراد نیاز واجبی به مصرف مکمل ندارند که برای کودکان و افرادی که نیاز به مصرف مکمل های مهم دارند در نظام شبکه بهداشت این مکمل‌ها را توزیع می‌کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: البته مصرف مکمل ویتامین D برای میانسالان و سالمندان در هر دو هفته واجب است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *