سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

وزیر خارجه آلمان: حفظ برجام آسان نیست

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 613531
وزیر خارجه آلمان در گفتگویی با دشوار خواندن حفظ توافق هسته ای ایران اعلام کرد که اروپا تمام تلاش خود را برای بقای آن بکار گرفته است.
وزیر خارجه آلمان: حفظ برجام آسان نیست
به گزارش جهان نيوز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه زاربروکر درباره بقای توافق هسته ای ایران اظهار داشت: بله،اما اصلا کار ساده ای نیست. 

وی در ادامه گفت: ما در قالب اتحادیه اروپا بطور فشرده در تلاشیم تا بتوانیم توافق هسته ای وین را حفظ کنیم. این توافق به وضوح حاکی از آن است که ایران در پی برخورداری از تسلیحات اتمی نیست. بدون این توافق هیچ ضمانتی در این باره وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: ما نباید به راحتی از این توافق بگذریم و برای پابرجا بودن آن باید به تلاش های خود ادامه دهیم.

نمایی از درون «اتاق جنگ» اقتصادی آمریکا علیه ایران

ماس با اشاره به خروج آمریکا از این توافق گفت: ما به طرف آمریکایی بارها اعلام کرده ایم که خواهان ماندن در توافق هسته ای ایران هستیم.

وی در خصوص تهدید آمریکا برای همکاری اقتصادی طرف اروپایی با ایران گفت: ما اروپایی ها در جریان گفتگوهایی که داشتیم همگی تا جایی که امکان داشته باشد، خواهان تداوم همکاری های اقتصادی با ایران بوده و این تمایل در طرف ایرانی نیز وجود دارد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احتمالا و خیلی اتفاقی اروپا هم به این نتیجه میرسد که برنامه موشکی ایران باید تعطیل شود تا مثلا به ایران اطمینان کنند که در صدد برنامه تسلیحات هسته ای نیست.
اروپا برود و خودش را رنگ کند. ما دیگه جای رنگ خوردن نداریم.