پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

عزم جدی برای وصول معوقات بانکی وجود ندارد

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 613392
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عزم جدی برای وصول معوقات بانکی وجود ندارد.
عزم جدی برای وصول معوقات بانکی وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز، محمد حسن‌نژاد با اشاره به رقم بالای معوقات بانکی اظهار داشت: یکی از مشکلات نظام بانکی کشور در سال‌های گذشت وجود میزان بالای معوقات بانکی است باید پذیرفت عزم جدی برای وصول معوقات بانکی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل افزایش میزان معوقات بانکی ادامه داد:در زمانی که تسهیلات بانکی ارائه شد یا به اندازه کافی وثیقه اخذ نشده یا اگر وثیقه‌ای اخذ شده بانک‌ها قصد ندارند در این زمینه دارایی‌های مذکور را  تملک کنند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای اقتصاد تصریح کرد: اگر بانک‌ها بخواهند از طریق تخاصم معوقات بانکی را وصول کنند نمی‌توانند به جریمه دیرکرد دست یابند بنابراین تلاش می‌کنند تا از طریق تفاهم به منافع خود برسند که این موضوعات بیانگر منفعت‌طلبی و راحت‌طلبی بانک‌ها است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود:باید بانک مرکزی نظارت بیشتری داشته باشد تا روند وصول معوقات بانکی تسریع شود و از استمهال پی در پی وام‌ها جلوگیری شود.

حسن‌نژاد افزود: تا زمانی که مدیران بانکی خود را نماینده سهامداران ندانند و کارمند دولت باشند نباید انتظار داشت تا در روند وصول معوقات بانکی اتفاق قابل توجهی بیافتد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هرصورت باید تمهیدات مناسبی برای وصول معوقات بانکی اندیشیده شود و روند کند فعلی در وصول معوقات بانکی اصلاح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
آخه عزیز دلم این وام گیرندگان تنهایی که نخورده اند خلقی بر سر سفره ی این وامها نشسته ،ارتزاق می کنند ....کی می خواهید از خواب خرگوشی بیدار شوید ...