پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می‌دهیم

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 613361
کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: اروپا به دنبال این است که تضمین‌های لازم را به ایران بدهد که سطح تجارت نفتی بدون تغییر حفظ شود و مردم ایران مطمئن شوند از مزایای یک توافق اصولی بین‌المللی بهره‌مند خواهند شد.
برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می‌دهیم
به گزارش جهان نيوز، میگل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزیر نفت ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه اروپا پیام ویژه خود را به ایران منتقل کرده که کاملا به اجرا شدن توافق برجام پایبند هستیم.

وی افزود: این موضوع نیازمند این است که توافقات اقتصادی این تفاهم مشترک به گونه‌ای باشد که جریان نفت و گاز ایران در سطحی باقی بماند که پیش از خروج ایالت متحده از این توافق بود.
کانیته با بیان اینکه "ما برای ماندن جریان نفت و گاز ایران در سطح قبلی تلاش می کنیم"، گفت: برای این منظور قصد داریم مذاکراتی با آمریکا در زمینه‌ی قائل شدن استثنائاتی درباره تحریم مخصوصا برای قراردادهایی که در زمانی امضاء شدند که آمریکا نیز بخشی از توافق برجام بود، داشته باشیم.
وی ادامه داد: اتحادیه اروپا به دنبال راه‌های قانونی است که از شرکت‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا محافظت کند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های مالی و تامین اعتبار لازم برای اجرایی شدن توافقات اخیر ایران و اروپا را فراهم کنیم، مخصوصا برای پروژه IRAN LNG که قرار بود توسط بانک سرمایه‌گذار اروپا تامین اعتبار شود، مایلیم هر چه سریعتر به راهکار موثری دست پیدا کنیم.

کانیته با بیان اینکه "قصد داریم در نشست های مشترک با ایران همه مشکلاتی که در حال حاضر تجارت عادی نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد بررسی کنیم"، گفت: وزیر نفت ایران با جزییات درباره همه مشکلاتی که باید به حل آن بپردازیم صحبت کرد که این تنها شامل مشکلات تامین اعتبار نمی‌شود، بلکه موانعی مانند بیمه، ذخیره‌سازی نفت و ... را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: کارگروه مشترک ایران و اتحادیه اروپا برای حل مشکلات بازرگانی نفت تشکیل می شود که این کارگروه در راستای حل مشکلات مذکور تلاش می کند تا راهکارهایی بیابیم که ایران بتواند سطح تجارت جهانی نفت خود را بدون تغییر حفظ کند.
کانیته اذعان داشت: اولین جلسه این کارگروه امروز برگزار شد تا دستور کار، موضوعات و چارچوب زمانی حل مشکلات را تعیین کنیم.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا با بیان اینکه "به تعهدات و تلاش‌هایمان برای کمک به ایران برای حفظ سطح تجارت نفتی خود پایبندیم"، گفت: اروپا به دنبال این است که تضمین‌های لازم را به ایران بدهد که سطح تجارت نفتی بدون تغییر حفظ شود و مردم ایران مطمئن شوند از مزایای یک توافق اصولی بین‌المللی بهره‌مند خواهند شد.
وی ادامه داد: این توافق نه‌تنها برای حفظ صلح و امنیت منطقه اصولی است، بلکه برای اقتصاد ایران نیز ضروری است.
این مقام اروپایی در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه تضامین مورد نیاز توتال برای باقی‌ماندن در قرارداد پارس جنوبی گفت: این شرایطی که گفتیم برای همه شرکت‌های اروپایی صدق می‌کند.

وی افزود: قرار است مجموعه‌ای از راهکارها را روی میز قرار دهیم که بتواند مشکلات متعدد شرکت‌های مختلف را برای ادامه حضور در ایران در بر گیرد که در این خصوص امروز مذاکرات آغاز شده و تیم های کارشناسی ایران و اتحادیه اروپا روی این مسائل کار و بررسی مشترکی انجام می دهند تا به نتیجه برسیم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *