کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا دولت حقوق‌ها را ۲۰درصد افزایش نمی دهد؟

28 ارديبهشت 1397 ساعت 10:49

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول برای پرداخت حقوق در اختیار دولت است گفت: اگر دولت از این منابع نتوانست حقوق حداقل بگیران را زیاد کند از افزایش حقوق افراد با حقوق بالا جلوگیری کند که این به عدالت نزدیک‌‌‌تر است.


به گزارش جهان نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس در بودجه امسال برای عادلانه شدن پرداخت‌ها حکمی را به تصویب رساند که به علت ابهامات درباره عبارت "حداکثر 20 درصد"  در آن مشکلاتی ایجاد کرد که در جلسه روز چهارشنبه مجلس برطرف شد.

وی با بیان اینکه در این مصوبه آمده بود که دولت حقوق حداقل بگیران خود را تا حداکثر 20 درصد افزایش دهد و دولت هم بین 6 تا 12 درصد افزایش حقوق داده بود، افزود: نظر مجلس این بود که حقوق حداقل بگیران دولتی 20 درصد زیاد شود و دولت هم در این زمینه تخلفی انجام نداده که بین 6 تا 12 درصد افزایش حقوق داده اما قطعاً کم لطفی کرده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه متن مصوبه در بودجه سال 97 به شکلی نگارش شده بود که منظور مجلس را نمی‌رساند که این موضوع اصلاح شد گفت: مقرر شد حقوق کارمندان حداقل بگیر دولت حتماً 20 درصد افزایش یابد.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه در این میان صحبت‌هایی مطرح شد که این کار به دولت فشار مالی می‌آورد و چند صد میلیارد تومان هزینه به دولت تحمیل می‌کند اظهار داشت: مصوبه اصلاح شده به ماده 30 برنامه ششم توسعه که به متناسب‌سازی حقوق اشاره دارد نزدیک‌تر است و هیچ فشار مالی به دولت نمی‌آورد. اگر دولت پولی در اختیار ندارد که بتواند حقوق حداقل بگیران دولت را زیاد کند از افزایش حقوق افرادی که حقوقشان بالاست بکاهد و با این تناسب دیگر هیچ بار مالی به دولت اضافه نخواهد شد.

وی گفت: پولی که در اختیار دولت برای پرداخت حقوق است حدود 100 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و اگر از این منابع نتوانست حقوق حداقل بگیران را زیاد کند از افزایش حقوق افراد با حقوق بالا کاهش دهد که این کار هم به عدالت نزدیک‌تر خواهد بود و هم قانون را به درستی اجرا کرده است. حتی می تواند حقوق افرادی که بیشتر از 5 یا 6 میلیون تومان درآمد دارند را افزایش ندهد در آن صورت پول زیاد هم خواهد آورد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولای مجلس با بیان اینکه مصوبه‌ای که روز چهارشنبه در مجلس اصلاح شد مورد تایید همه نمایندگان مجلس نبود بلکه تنها نقطه مطلوب تلقی شد، گفت:برخی نمایندگان نقطه ایده آل را در نظر داشتند اما به نقطه مطلوب رضایت دادند تا این کار عملی شود.

حاجی بابایی گفت: نمایندگان مجلس به مردم این اطمینان را می‌دهند که این مصوبه از سوی دولت اجرا می‌شود، به این دلیل که هیچ کدام از نمایندگان مجلس در این زمینه از موضع خود کوتاه نیامدند و پیگیر اجرای آن هستند.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 612983

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612983/چرا-دولت-حقوق-ها-۲۰درصد-افزایش-نمی-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com