پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

​اعتراف روزنامه شرق به نمایشی بودن شورای شهر

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 612573
بعد از استعفای عجیب و غریب نجفی و دعوای اصلاح‌طلبان برای انتخاب شهردار مجدد، یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات اعتراف کرد که شورای شهر تهران از بیرون اداره می‌شود.
​اعتراف روزنامه شرق به نمایشی بودن شورای شهر
به گزارش جهان نيوز، به دنبال حواشی استعفای نجفی از شهرداری تهران و دعوای اصلاح‌طلبان برای انتخاب شهردار بعدی پایتخت، روزنامه شرق اعتراف کرد که شورای شهر پنجم تهران، هیچ عرضه‌ای در انتخاب شهردار نداشته است و عملا شورای پنجم نمایشی است و از بیرون اداره می شود.

شرق در این گزارشش نوشت: "البته نفس انتخاب محمدعلی نجفی و استعفای یک‌شبه او در همان موعد شش‌ماهه مورد انتظار، درحالی‌که جز بیماری دلیل دیگری برایش گفته نشد، مهم‌ترین خلأ اصلاح‌طلبان در دفاع از خودشان است.

انتخاب نجفی با اطلاع از وضعیت این مدیر و شرایطش در میان گزینه‌های بسیار و بعد بی‌شهردارماندن یک‌باره تهران در همان ابتدای راه اصلاح‌طلبان، ضربه سنگینی بود که خود اصلاح‌طلبان با انتخاب اشتباه بر پیکر خودشان وارد کردند.

نباید این واقعیت تلخ را کنار گذاشت که تصمیم‌گیران و جهت‌دهندگان به اعضای شورا در بیرون از گود ارزیابی درست و جامعی از رقیب و مؤلفه‌های مهم بالادستی نداشتند.

شرق در ادامه نوشت: اگرچه بعد از یک سوزن به اصولگرایان، لازم است اصلاح‌طلبان جوالدوزی هم به خودشان بزنند و متوجه باشند چطور دارند زمینه بهره‌برداری رقیب و نارضایتی مردمی را فراهم می‌کنند. اصلاح‌طلبان که در زمان انتخاب محمدعلی نجفی انسجام خود را نشان دادند، در فرصت دو ماهه انتخاب شهردار دومشان با اذعان به نداشتن گزینه‌هایی که همه جوانب مورد نظر را داشته باشد، اختلافاتی دامنه‌دار داشتند که بسیاری از این اختلافات را خودشان به بیرون از دامنه حزبی می‌کشاندند. باید قبول کرد که شورای پنجم که با جریان‌های سیاسی تلفیق شده، بسیار بیشتر از دوره‌های قبلی شورا جهت‌گیری سیاسی پیدا کرده و باید متوجه این آفت باشد.

منبع: مشرق 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *