پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آمار باسوادی ایران حدود ۳برابر میانگین جهانی است

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 612272
معاون وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:آمار با سوادی در ایران طی پنج سال گذشته 2.85 درصد رشد داشته که این رقم حدود سه برابر میانگین جهانی است.
آمار باسوادی ایران حدود ۳برابر میانگین جهانی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، علی باقرزاده روز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان یزد بدون اشاره به اطلاعات بیشتر در این مورد به امضای سند سواد آموزی کشورها اشاره کرد و افزود: بر این اساس باید در فاصله سال های 2000 تا 2015 میلادی میزان بیسوادی در کشورها کم شود که ارزیابی ها نشان داد، در این مدت بیسوادی فقط یک درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه آمار باسوادی مردم ایران در این سال ها رشد کرد، اظهار داشت: این رشد در استان یزد 3.1 درصد بود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی یادآور شد: در سال های 1385 تا 1390 میزان بیسوادی در ایران 2 دهم درصد رشد کرده است.

باقر زاده با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش ها، بی سواد آسیب دیده، آسیب پذیر و آسیب رسان است، افزود: در کشورهای توسعه یافته با علم به اینکه افراد کم سواد می توانند موجب آسیب به جامعه شوند، بی سوادی و کم سوادی رصد و دوره های ارتقا سواد برای آنها برگزار می شود.

وی بیان کرد: تجربه جهانی نشان داد، کشورهایی در سواد آموزیموفق بودند که به بسیج عمومی، اجباری کردن آموزش و گره زدن سواد آموزی با مهارت آموزی توجه کردند.

وی افزود: زمانی خواندن و نوشتن هدف برای سواد آموزی بود، اما امروز سواد برای بهبود کیفیت زندگی است.

رئیس نهضت سواد آموزی در ادامه به تشکیل شورای پشتیبانی سواد آموزی اشاره کرد و گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید پس از چند سال نشست شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی تشکیل شد که در سه سال گذشته پنج هزار و 600 نشست با فرمانداران و بخشداران برگزار شد که 22 هزار مصوبه به دنبال داشت.

معاون وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: پیش از دولت یازدهم تقریبا فعالیت نهضت سواد آموزی اگر تعطیل نبود، راکد بود و با انتخاب دولت یازدهم به سوادآموزی توجه ویژه ای شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *