جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۲۰
سنجش حساسیت

واکنش‌های عصبی اصلاح‌طلبان به بیانیه برجامی رئیس مجلس خبرگان رهبری/ وقتی اصلاح‌طلبان مدعی، حتی یک عذرخواهی خشک و خالی را هم حق مردم صبور نمی‌دانند؟

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 611892
بیانیه رئیس مجلس خبرگان که در آن از رئیس جمهور درخواست شده از مردم به علت خسارت‌های وارده برجام عذرخواهی کند، باعث واکنش تند اصلاح‌طلبان شد.
واکنش‌های عصبی اصلاح‌طلبان به بیانیه برجامی رئیس مجلس خبرگان رهبری/ وقتی اصلاح‌طلبان مدعی، حتی یک عذرخواهی خشک و خالی را هم حق مردم صبور نمی‌دانند؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: این روزها می توان از میان واکنش‌های بعضا هیستریک و عصبی اصلاح‌طلبان حساسیت آنان نسبت به مسائل مختلف را سنجید. چند روز پیش بود که بعد از اینکه «دانلد ترامپ» آمریکا را به طور یکجانبه از برجام خارج کرد، برخی از نمایندگان ملت در صحن مجلس برجام و پرچم آمریکا را آتش زدند. موضوعی که حساسیت اصلاح طلبان را برانگیخت که بارها اعلام کردند این کار درستی نبوده است. حتی یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز چند روز بعد برجام نونوار و جلد شده‌ای را تقدیم «مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی کرد تا تعصب این جریان به توافقی که حالا معلق میان زمین و آسمان مانده، را نشان دهد.

به نظر می‌رسد، موضوع دیگر حساسیت‌زا برای اصلاح طلبان بیانیه رئیس مجلس خبرگان است. در این بیانیه ضمن تقبیح عمل یکسویه آمریکا در پایمال کردن ساعت‌ها تلاش دیپلماتیک کشورهای مختلف از جمله ایران و خروج یکسویه از برجام از رئیس جمهور هم خواسته شده بود که به سبب خسارت‌های وارده برجام از ملت ایران عذرخواهی کند.

در این بیانیه آمده است: « لازم است رئیس جمهور محترم، صادقانه و با صراحت، نسبت به خسارت‌های وارده در برجام که به‌خاطر عدم رعایت خطوط قرمز ترسیمی توسط رهبر معظم انقلاب از جمله اخذ تضمین‌های لازم از 1+5 و نیز عدم رعایت اقدام متناظر و گام‌به‌گام پدید آمد، از مردم عزیز ایران عذرخواهی کرده، تجربه توافق برجام را چراغ راه آینده قرار دهند. »

موضوعی که به نظر می رسد کمترین انتظار در این شرایط است که باید در حق مردم ادا شود. مردمی که سالها پیش به آنها وعده قطعی و مسلم داده شده بود که بعد از اجرای برجام تمام تحریم ها لغو می شود و امیدواری زیادی نسبت به گشایش های اقتصادی به آنان داده شد تا حدی که گفته شد بعد از اجرای برجام هر روز شاهد یک گشایش اقتصادی خواهیم بود، حالا نباید از آنان یک عذرخواهی خشک و خالی کرد؟!

موضوع عذرخواهی مسئولان از مردم نیز در کشورهای مختلف یک رسم به نشانه همدردی با آنان و همچنین تاکید بر اینکه مسئولان مسئولیت کارهایی که کردند را بر عهده می گیرند، است. این موضوع بارها در کشورهای مختلف اتفاق افتاده است و انواع اخبار و مطالب زیادی از عذرخواهی مسئولان کشورهای مختلف بخصوص کشورهای آسیای شرقی به گوش می رسد که به دلیل عدم تحقق وعده‌هایشان از مردم عذرخواهی و حتی استعفا کرده‌اند.

 

اما در این جهت رسانه‌های اصلاح طلب حامی دولت چنان برافروخته‌اند که نشان می‌دهند این روزنامه‌ها سعی ندارند وعده‌هایی که جریان سیاسی متبوعشان به مردم دادند را به گردن بگیرند. روزنامه هایی که با تیترهای اغواکننده در داغ کردن بازار وعده‌های بی سرانجام نقش موثر داشتند.
 

در همین زمینه روزنامه اطلاعات در واکنشی عصبی به انتظار جهت عذرخواهی رئیس جمهور از مردم نوشت: « بیانیه‌ای به نام مجلس خبرگان رهبری به مناسبت خروج آمریکا از برجام منتشر شده که نویسنده آن از رئیس جمهور خواسته به این خاطر از مردم عذرخواهی کند. به نظر می‌رسد نویسنده این بیانیه رئیس جمهور آمریکا را با رئیس‌جمهور کشورمان اشتباه گرفته و به جای آنکه خواستار عذرخواهی دونالد ترامپ از مردم ایران به خاطر عهدشکنی و خروج از برجام شود، از رئیس‌جمهور کشورمان خواستار عذرخواهی شده است!»
 

 از سوی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب آرمان از قول آیت الله هاشم زاده هریسی، درباره بیانیه‌ای مجلس خبرگان که در آن آمده است رئیس جمهور باید بابت برجام عذرخواهی کند، آورده است: «دولت باید خودش جواب این را بگوید. من فقط این اندازه می‌گویم از مسائلی که بهانه به دست دشمنان داخلی و خارجی بدهد و منشأ اختلاف و بگوومگو در جامعه شود، بهتر است برحذر باشند. داخل کشور ما مخالف و موافق زیاد است. موافقان و مخالفان با این مسأله داخل انقلاب هستند.»

جالب اینجاست که اصلاح طلبان همواره با  دوقطبی سازی‌های مختلف که تاکنیک همیشگی این جریان سیاسی است، زمینه اختلاف داخلی را فراهم می کنند و کسی در این باب نگران نشده است اما حالا که در خصوص برجام انتقاداتی صورت گرفته و رئیس جمهور ملزم به عذرخواهی از مردم شده است، این روزنامه‌ها ژست « بهانه به دشمن خارجی ندادن» را به خود می گیرند. به نظر می رسد که اصلاح طلبان حتی تا این حد برای مردم و افکارعمومی ارزش قائل نیستند که برای وعده‌هایی که بی اثر و بی ثمر ماننده است، از مردمی که با نا کلید واژه «امید» آنها را امیدوار کردند عذرخواهی و طلب بخشش کنند.

در همین رابطه، کار به جایی رسیده که منتقدان برجام متهم شده اند. دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به برخی موضع گیری ها در خصوص برجام اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «متأسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند،  طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند و حاضر نیستند به این سوال پاسخ دهند که خسارت‌های تحریم ظالمانه بر ملت ایران چه میزان بوده و برای پیش گیری به موقع از آن خسارت‌ها چه کرده اند؟» 

البته به غیر از عذرخواهی از مردم، رئیس مجلس خبرگان به رئیس جمهور توصیه کرده است که با شفاف سازی کامل با مردم صحبت کند و اتفاقاتی که در برجام به وقوع پیوسته را مانند چراغی برای روشن کردن راه آینده دولت مورد استفاده قرار دهد که در این راستا عذرخواهی بزرگ تغییر جهت و تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت زندگی مردمی است که امروز با چنین اتفاقاتی در تنگنای بیشتری قرار گرفته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه شما با بصیرت ها که بابت مموتی به ... عذرخواهی خشک و خالی کردین؟ مگه باعث ایجاد تحریمها شما با بصیرتها نبودین...
salman
Iran, Islamic Republic of
پس قبول داری که باید عذر خواهی بشه ولی چون بابت مموتی عذرخواهی نشده فعلا لال شدی.
Germany
آیا شرح وظایف خبرگان مربوط به دولت میشود؟
Germany
وقتی آب خوردن ایرانیها به آمریکا مربوط میشد کجا بودید
France
لال شمایید که در دوران ۸ ساله مموتی اون همه خرابکاری دیدین و سکوت کردین!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد تازه شده مثل شماها
Iran, Islamic Republic of
خرابکاری یعنی کرسنت با 50 میلیارد دلار خسارت به منافع ملی خرابکاری یعنی صادرات 2 میلیارد دلار گاز مجانی به ترکیه یعنی دلار 7000 تومانی و سکه 2 میلیونی .
سکوت خیانت است
Iran, Islamic Republic of
برجام اروپایی بازی خطرناکیست
یعنی دیگر ما انتظاری از آمریکا بعنوان تحریمگر اصلی و رفع تحریم بانکی و... نداشته باشیم
او همینطور ما را تحریم جدید کند و اروپا هم فقط تماشا کند و مرگ تدریجی اقتصادکشور
ما هم خود تعطیلی هسته ای و علمی را ادامه دهیم برای هیچ
نگذارید بیش از این تحقیر شویم
تمام کنید این بازی مهلک و تحقیرکننده برجام را
Iran, Islamic Republic of
اکنون آمریکا با خیال راحت و بیرون از برجام و بدون هیچ تعهدی ما را تحریم میکند
حالا ما به اسم خشک و خالی برجام دلخوش کنیم؟
هیچ کشوری این حقارت احمقانه را نمیپذیرد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون : تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
گدایان برجام عصبی شدند به همه فحش میدن.بد یا خوب اسم طرف محمود هست.مودب باشیم.
Iran, Islamic Republic of
اين دلواپسا سالها هم بابت اون 8 سال شوم به پاي ملت بيفتن كافي نيست. اوج هنرشون دزدي و غارت بود و گنده هاشون يا زندانن يا فراري يا ژست اپوزوسيون به خودشون گرفتن.
Iran, Islamic Republic of
با برجامتون گند زدید طلبکار هم هستید
Iran, Islamic Republic of
8 سال شوم نبود دروغگو غنی سازی 20 % رشد صنعت هوافضا، جهش علمی ایران، ساخت شهر موشکی، ایجاد مسکن مهر، دیده شدن محرومان و ... رشد اقتدار ایران و هزاران مورد دیگر که جاسوسان نفوذی با دروغ ذهن مردم را از همه جهش های سرفرازانه ایران منحرف کردند ولی سخت در اشتباهید پیامبر گرامی اسلام وعده به قله رسیدن مردم فارس را داده اند و این به لطف خدا خواهد شد
Germany
نه اینکه دوران ۵ساله روحانی خیلی گل و بلبله لااقا ۸سال با وجود تحریم عزت داشتیم
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین غارت و دزدی در تاریخ ایران با اختلاس 12000 میلیاردی در صندوق فرهنگیان در سال 94 صورت گرفت و گنده هاشون هم مهدی جهانگیری و حسین فریدون هستن که پرونده سنگین دارند.
Iran, Islamic Republic of
سه هزار میلیاردی چندمیش بود؟
15هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و...
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کرسنت و فساد 15هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را ببین آنوقت می فهمی که خاوری و افسادطلبان و معتدلین سر و ته یک کرباسند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا تکبیر داره
محمود یه پای فتنه بود حالا هم موندن چکارش کنن!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باعث ایجاد تحریم ها افسادطلبانی بودن که اون فتنه 88 را راه انداختن و بعد هم به دشمنان خونین ملت پیام دادن که برای براندازی احمدی نژآد تنها راه اینه که تحریم و فشار اقتصادی بیارن به ملت.
خائنان کثیف عادت دارن تقصیرات خود راگردن دیگران بیندازند.
Germany
صددرصد
Iran, Islamic Republic of
نکته!
دولت بی کارنامه میخواهد هر جور شده برجام بی خاصیت شده را بعنوان یک یادگاری ولو عبرت گونه و مخرب اقتصاد و حتی بصورت یک اسم خشک و خالی اما بزک کرده تحویل دولت 1400 دهند و پزش را بدهند بجای عذرخواهی و استعفا
احمد
Iran, Islamic Republic of
بقول همون مموتی اب بریز اونجایی که میسوزه در ضمن این حقانیت احمدی نژاد رو ثابت میکنه حالا هسته ای رو دادی امریکا تف هم ننداخت تو دستتون
Iran, Islamic Republic of
این جمله شما که میگی
"آب بریز همونجائیکه ..."
اگر این را بلد نبودی شاید حرفی برای زدن نداشتی
و توی تمام موضوعات این جمله را بکار می بری
یادم افتاد که در کلاس سوم ابتدائی دوستی داشتم که هر موضوع انشائی که معلم می داد و انشاء می نوشت
وسط انشا کاملا بی ربط یک جمله می آورد که
" من به مادرم کمک می کنم "
و بعد ادامه انشا را می نوشت
م
Iran, Islamic Republic of
شما ها که در نوشتن املا از درس برجام صفر گرفتید بهتر سکوت کنید برید پیش ترامپ تا شاید به 10 بده پاس کنید
Iran, Islamic Republic of
ببخشید من مخالف برجام هستم ظاهرا سوء تفاهم شد دوست عزیز ساعت ۱۸:۳۰
Iran, Islamic Republic of
سوء تفاهم شد من طرف شماهستم ببخشید
Iran, Islamic Republic of
گرام جان!
تحریم در برابر مقاومت و دستیابی به دانش هسته ای بود! یعنی ضرر مالی را تحمل کردیم تا دانش هسته ای و غنی سازی تکمیل بشه/
شما بفرمایید برجام حاصلش چی بود؟ برجام همون دستاوردی که در برابر خسارت تحریم بوجود اومده بود را داد به جاش تهدید به جنگ و تحریم سنگین تر را پیشکش اورد؟ حالا وجدانا این با اون یکی است؟ :)
جیز هیچ و خسارت محض و حالا فشار بیشتر و تهدید جنگ؟ شما یک دستاورد بگو ما بگیم اکی! بیشتر تهدید ایجاد کرد.
Iran, Islamic Republic of
از جیب چه کسی میبخشید همانهایی که فقط موقعی پیروز میشوند که ملت در انتخابات شرکت نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
ركورد مشاركت 85 درصدي در سال 88 در تاريخ دموكراسي دنيا بي نظير است. برنده كي بود؟
مهدی رضائیان
Iran, Islamic Republic of
با عجب فکر متحجرانه ای داری تو / فکر هم نمی کردم روزی کسی پیدا بشه که منکر ارزش های توان هسته ای کشور باشه البته تو یا جاهللی به موضوع یا اینکه مزد بگیری و یا سرباز مفتی دشمنان و وادادگان هستی اخه مرد حسابی این هم شد حرف در حالی که در آینده اوپ هسته ای جایگزین اپک نفتی خواهد شد این حرف تو می زنی اگر نظر ندی نمی گن لالی .مگر در باره هرچیزی باید انتخابات بشه مثل اینه که از کسی بپرسند تو هوای پاک دوست داری یال نه ؟ یه ذره فکر لطفا و سکوت. از طرف دیگران هم حرف نزن که همه شرایط تو را دارند. روزی به یکی از سران قاجار گفتند نفت را چکار می کنید کفت ماده بدبو را می خواهیم چکار کنیم همان بهتر که بدیم ببرند خارج ایران . خدا رحم کنه به خانوادت با این طرز تفکر جاهلانه
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد قول مطلق نداد و وعده ی ... نداد. ما فقط از قول آقای روحانی شنیدیم که گفت من همانطور که تحریم های هسته ای رو رفع کردم میتونم تحریم های دیگه رو هم بردارم.
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که سایت انتخاب این بیانیه ی دولت رو گذاشته رو سایت ولی قسمت نظرات رو بسته. ینی ظرفیت شنیدن نظرات مردم رو ندارن.
Iran, Islamic Republic of
رهبری این روزها را می دید این دولت بود که اصرار داشت آمریکا قابل اعتماد است .
Iran, Islamic Republic of
مسئولین ایران چگونه به این جمع بندی رسیدند، که از آمریکا توقع داشتند که از برجام برای ایران گشایش اقتصادی بدست می آید!
...
Iran, Islamic Republic of
چه کسی گفته بیانیه آقای جنتی بیانیه مجلس خبرگان است. اصلا وظیفه مجلس خبرگان چیست؟ مگر مجلس خبرگان می تواند در مورد دولت و مجلس اظهار نظر کند؟ مگر آقای جنتی در مورد احمدی نژاد نمی گفت نامه های اورا باید در کتابهای درسی نوشت . مگر خود آقای جنتی از مردم بابت احمدی نژاد و کارهایش که نتیجه آن صدور ۶ قطعنامه تحریمی بود عذر خواهی کرد؟
Iran, Islamic Republic of
خبرگان به عنوان بزرگان و منتخبین مردم حق دارند در مورد مسائل مهم کشور اظهار نظر کنند
البته وظیفه قانونی آنها طبق قانون اساسی شاید نباشه
ولی حق دارند
وظیفه با حق فرق داره
چون من و تو هم چنین حقی داریم
آنوقت بزرگان علما چنین حقی ندارند به عنوان عالمان فرهیخته منتخب مردم؟
Netherlands
منتخبین مردم خنده دار بود،دربیشتر استانها تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده با تعداد نمایندگان مورد نیاز برابر بود وبرای اینکه مثلابگویند انتخابات است یک نفررا ازاستان دیگرآوردند،آیا واقعا این اسمش انتخابات است؟آیا میشود به اینها نمایندگان ملت خطاب کرد؟
Iran, Islamic Republic of
2 تا از قطعنامه ها در دولت اصلاحات تصویب شد و ربطی به دولت احمدی نژاد نداشت اما قطعنامه ها کلا" هیچ نقشی در تحریمها ندارند زیرا خود روسیه حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برایش صادر نمی شود اما تحت تحریم است .
Iran, Islamic Republic of
فکرهای آلوده شما هیچوقت درست نمی شود و کسی هم نمی تواند آن را اصلاح کند چون صاحبش هستی و هر جور دوست داشته باشی فکر می کنی، آدمهای بد گذاشته را سپر بلای انسان های خیانت کار امروز می کنید پس نباید انتظار خوبی از آینده کشور و رفاهی برای فرزندانتان داشته باشید.
Germany
چه ربطی داشت روحانی صبح و شب میگفت تحریم برداشته شد از رکود رد شدیم و اینها دروغ بود یا نه ؟ اگر بوده بیاد عذر خواهی کنه
Iran, Islamic Republic of
این حرف های عوامانه و ساده لوحانه دیگه اعتبار نداره، تحریم کردن و نکردن بخاطر شعارهای ما تو دولت احمدی نژاد نبود، ما تا قبل از 88 هم هسته ای شدیم و هم فضایی و هم قدرت موشکی داشتیم و نفوذ سیاسی مون هم در منطقه بالا رفته بود نسبت به قبل، اما از تحریم های بانکی و نفتی خبری نبود، اما به محض اتفاقات سال 88 و تفرقه و تضعیف وجهه سیاسی دولت در بین الملل در اثر اون اتفاقات، تحریم ها دقیقاً از سال 89 شروع شد. اما با این حال باز هم اوباما خودش اعلام کرد که بعد چند سال و قبل از برجام دیگه داشت تحریم ها خودش دچار مشکل میشد چون امریکا مجبور میشد بانک های بزرگ بین المللی رو بخاطر ایران تحریم کنه و این ممکن نبود، تا اینکه یک عده در داخل بلندگو برداشتن که بریم مذاکره کنیم و نتیجه ش شد برجام و تثبیت تحریم ها. تصوراتتون رو از روابط بین الملل تغییر بدید و واقع گرایانه نگاه کنید، اون چه که مهمه قدرت هست نه چیز دیگه
Iran, Islamic Republic of
اقای 9-50 شما ماهیگیر خوبی هستی اما این برکه که قلاب توش انداختی ماهی برای شما نداره قربونت برم تاریخ انقلاب اسلامی را همه ما اشنا هستیم لازم نکرده تاریخ رو تحریف کنی تا به مقصد بررسی
مندلی
Iran, Islamic Republic of
روی اینها که رو نیست سنگ پای قزوینه هر آدم دیگری بود از خجالت آب می شد .مزد..........ها
Iran, Islamic Republic of
ما با روابط گرگ و میشی با آمریکا مخالفیم ولی یک عده لیبرال غربزده
(که آمریکائیها هم قبولشون ندارن)با رابطه آمریکا به هرقیمتی موافقند و این رفتار،باعث هزینه های مادی و حیثیتی زیادی برای کشور شده،پس مقصرین حداقل بایست از مردم عذرخواهی کنند.
France
من یک مسلمان و دوستدار غرب و شرقم . ۴۰ سال تو مملکتی که شما ادعای ارزشی دارید و به همه مرگ میدید چیزی جز کم شدن ارزشها و دین ندیدم . شرمنده که اینجوری میگم شماها مساجد را هم خالی کردید . شما اعتبار دین را هم زیر سوال بردید . اسلام دین رحمت و صلح و دوستی و عشق را به دین خشن و تندرو معرفی کردید .
الهم عجل لیولیک الفرج
مساجد را اونایی خالی کردند که در لباس پیامبر آمدند و اعتماد به کدخدا را ترویج کردند و گفتند مسئول بهشت رفتن مردم نیستند ...
مساجد را اونایی خالی کردند که ادعای دین و خدا و پیغمبر کردند و از آن طرف برنامه توسعه دیکته شده چپاولگران غربی را به قیمت بیکار شدن هزاران کارگر ایرانی رقم زدند و آخرش هم در استخر فرح جان دادند...
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز، من هم مسلمانم و مردم تمام دنیا رو دوست دارم. چون پیغمبر اسلام رحمة للعالمین بود. من هم با شما موافقم که پس از انقلاب تندرویهای زیادی شد. ضمناً اگر یک مقدار کوتاه جستجو کنی میبینی که در این چهل سال چه افرادی تندروی کردند. نام بعضی از اونها شاید برات عجیب باشه ولی واقعیت همینه. خیلی از اونها امروز دارن فریاد می زنن و گذشته رو نقد می کنن بدون اینکه به روی خودشون بیارن که عامل اون تندروی ها خودشون و هم تفکرهاشون بودن. اتفاقاً همین الآن هم بعضی از اونها و فرزندانشون تو آمریکا و کانادا و ... دارن زندگی می کنن و به جمهوری اسلامی بد و بیراه هم میگن. جالبه بدونی همین افراد اول انقلاب هر کس یه مخالفت کوچیک با رفتارهاشون می کرد بهش میگفتن غرب زده!!! حالا هم شدن کاسه داغتر از آش. از خود غربیها هم لیبرالتر هستن. از این چهل سال فقط هشت سال راس کار نبودن. حالا ببین سهمشون در این وضع کشور چقدره با 32 سال حاکمیت؟
...
Iran, Islamic Republic of
سید مهدی جان چرا سعی میکنی از رودخانه رد بشی و پاهاتو خیس نکنی داری از کی حمایت میکنی و از کی الان انزجار میکنی همانهایی که ما را غارت کرده اند و به این روز سیاه انداخته اند داری انها را تتهیر میکنی
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
در خصوص شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و ... ببین کجای دنیا هست که از ظلم این کشورها در امان مونده باشه. مردمی که چند قرن گرفتار ظلم اونها بودن در حد یک شعار حق نداشتن؟ اگر سر کوچه شما هم مغز نوجوان ده دوازده ساله رو با ژ3 منهدم میکردن به عامل اون و حامیاش لعنت و مرگ نمیفرستادین؟ اگر پدر یا مادر یا فرزندتون توی هواپیمای مسافربری با موشک آمریکا کشته شده بودن، به خودتون حق نمی دادین یک شعار علیه اون سفاکها بدین؟ گیریم با جمهوری اسلامی بد بودن مردم بی گناه رو چرا کشتند؟ جنایات این کشورها در حق ملتهای جهان قابل نوشتن نیست.
اون شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و ... معنیش مرگ بر مردم اونها نیست بلکه یعنی مرگ بر ظلم. یعنی مرگ بر کشتار ملتهای بی گناه. یعنی مرگ بر اِشغالگری. یعنی مرگ بر از بین بردن همه به خاطر خود.
اگر تاریخ رو بخونی(حتی تاریخی که خودشون نوشتن) متوجه میشی که این آب و رنگ اروپا و آمریکا هم که میبینی حاصل خون میلیونها انسان بی گناه در سرتاسر دنیاست.
بعیده کسی با دونستن این چیزها از شعار مرگ بر آمریکا یا انگلیس ناراحت بشه. بلکه مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسراییل عین آزادیخواهی و انسان دوستی و شرافت هست.
هاشمی
Romania
درود و سلام بر شما سید مهدی عزیز
Iran, Islamic Republic of
خود ظالمین هم مخالف ظلم هستند دوست عزیز مواظب جیبت باش خالیش نکنند پنجاه سال پیش هم از این حرفهای ظلم و ظالم زیاد صحبت میکردند . مخالفین ظلم تا موقعی که قدرت ندارند مخالف ظلم هستند ولی بعد قدرت خودشان میشوند بنوعی ظالم این رسم تاریخ است
Iran, Islamic Republic of
آقای جنتی شما تاییدش کردید
والان این بیانیه انفرادی شما باعث گارد متحد آنها شده علیه انقلابیون نه روحانی
پس سکوت کنید بهتر است تا به خودشان مشغول بمانند
Iran, Islamic Republic of
خیالت تخت ! ای واداگان واله شیدائیان غرب ،اصلا ذاتشون هیاهو وجنجال است.برای همین منتظر بهانه هم نمیمونند.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...نمی دانم چرا اسم خود را گذاشته است تدبیر و امید؟!
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر و امید بهترین تدبیر را به نفع آمریکا کرد و امیدوارشون کرد
اشتغال را حل کرد برای چین و فرانسه
ولی در برجام اعتدال را رعایت نکرد و باشیفتگی و عجله اقدام کرد
از قدیم گفته اند:
به کچل می گن زلفعلی
به کور میگن عین علی
France
هر وقت جناب جنتی و مابقی اصولگرایان بابت حمایتهایشان از احمدی نژاد که خسارت عظیمی به کشور وارد کرد از مردم عذرخواهی کردند؛آن وقت روحانی نیز عذرخواهی خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
اگر فرض کنیم که اون «خسارت عظیم» که شما گفتی دروغ نباشه و کاملا راست باشه....
هیچ ربطی به... روحانی و افساد طلبان در حق مملکت نداره!
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه اینان هزار فامیل هستند
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نیوز فکر نکن خیلی کار خوبی میکنی که نظارت این افراد و جریانات رو منتشر میکنی
Iran, Islamic Republic of
خسارت های احمدی نژاد به کشور :
1- راه اندازی صدها کارخانه
2- ایجاد هزاران کیلومتر اتوبان
3- تعریض هزاران کیلومتر جاده
4- به انفعال وادار کردن استکبار جهانی و صهیونیست ها
5- حمایت تمام قد از صنعت هسته ای
...
خدمات روحانی:
1- نابودی صنعت هسته ای
2- بتن ریزی در غرور ملّی ایرانیان
3- امضای سندِ ذلت ملّت ایران و اثبات حقانیت آمریکا و استکبار جهانی
4- فحش به منتقدین ...
5- تعطیلی هزاران کارخانه
...
من که احمدی نژاد را قبول نداشته و ندارم و در دور اوّل هم به او رأی نداده ام امّا واقعاً چه قیاس زشتی بین احمدی نژاد و روحانی
شمه
Iran, Islamic Republic of
یا کشوری که صحبتشو می کنید ایران نیست یا یه احمدی نژاد دیگه بود که ما ندیدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ندیدی چون چشمت بسته بود
Iran, Islamic Republic of
چشم دل باز کن که جان بینی / آنچه نادیدنی است آن بینی
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشون حتما کشور ونزوئلا لبنان و عراق و سوریه و ....بود. اصلا مربوط به ایران نیست
Iran, Islamic Republic of
آفرین به درک عمیق شما
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
معلومه احمدی نژاد به امثال شما ها باج نداده باید هم ازش بسوزید
م
Iran, Islamic Republic of
این قدر شعور نداری چون اگه داشتی میدونستی روحانی و احمدی نژاد باهم فرقی ندارن
Iran, Islamic Republic of
خسارت عظیم برجام بی فرجام بود که صنعت 30 میلیارد دلاری ایران رو نابود کرد خسارت عظیم کرسنت بود که خسارت 50 میلیارد دلاری به بار آورد.
ایرانی ضد دروغگو
Iran, Islamic Republic of
فرانسوی جان دولت تو نقش پلیس بدروتوبرجام بازی کرد و دبه کردو امتیازش روگرفت وبعد قراردادهای محرمانه بست. دوره احمدی نژاداین شمااصلاح طلبابودیدکه رای مردم روبرنتابیدید و کشورروبه پرتگاه بردید بعداز غرب عاجزانه تقاضای تحریم دولت روکردید. بزرگتون هم که در استخر چای شیرین غرق شد با دخالت مستقیم و اهرم های موردوثوقش بازار رو متلاطم کرد و صرافان و بانکدارانتون هم که سکه و ارز رو کن فیکون کردند و دولت زمین گیرشد. پس همه اش اگه نه بیشترش تقصیر شماهاست. تازه مجلس اصلاح طلب ششم بودکه جاسوسی کردو اطلاعات هسته ای رو با فرقه برادر مسعود جون جونی تون بدست غرب رسوند تا دلیل تحریم کشوربشه. تازه بر افتخارات شماباید تایید شیمون پرز روهم اضافه کرد که شماروسرمایه اسرائیل میدونست. وهزاران هزار دلیل مستندو مستدل دیگه. البته دروغگویی و سیاه نمایی و فرار به جلو کار تخصصی شماست . شما ها و روحانی می گفتید تو انتخابات که کسی جزشما زبان مذاکره بادنیارو بلد نیست. چقدرهم خوب بلدید.
علي
Iran, Islamic Republic of
آيت الله جنتي كه روزي از احمدي نژاد حمايت مي كرد ، وقتي وضع احمدي نژاد خراب شد ، او را رد صلاحيت كرد
Iran, Islamic Republic of
نرود میخ آهنی برسنگ؛ اینها از دولت قبلی اشتباهاتشون بیشتر،خساراتشون به کشور بسیار بیشتره و درمورد لجبازی که دست همه عالم رو ازپشت بستن.
اما ازلحاظ رو و ادعا end کارند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اشتباه کردم و ....کردم و گذاشتن واسه اینجور وقتا؛ برجام خسارتبار بی فرجام رو با وعده های دروغ به مردم وکشورتحمیل کردید هنوز طلبکار هم هستید؟؟؟!!!!!!! عجب رویی ، علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
موگرینی تاکید کرد که از «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تضمین گرفته است که تهران علیرغم تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران، همچنان در توافق می‌ماند.
اين بيانيه دولت و اين تاختن به شوراي نگهبان در راستاي همين ارائه تضمين حسن روحاني به غرب براي ماندن در منجلاب برجام مرده است.
Iran, Islamic Republic of
لابد یکی از بندهای تضمین روحانی این بوده که
با مخالفین برجام شدیدتر برخورد کند
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک منتقد دلسوز عرض می کنم به نظر بنده عذر خواهی نه تنها چیزی از رئیس جمهور کم نمی کند بلکه ایشان را در نظر مردم بزرگ می کند
چه اشکالی دارد ایشان خیلی با شجاعت و صراحت بیاید و بگوید ما در اعتماد به آمریکا اشتباه کردیم
این موضوع می تواند تا حدی از ناراحتی مردم برجام گَزیده بکاهد
توضیح:برجام گزیده منظور آسیب دیده از برجام است مثل مار گزیده
Iran, Islamic Republic of
مگر همین روحانی نبود گفت مگر دیوانه اند مذاکره کنند پس چرا برای اروپا......
م ج
Iran, Islamic Republic of
این ها پر. رور تر ازاین حرفها هستند که شما فکرمی کنید?
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا بایدبجای آنکه حسن روحانی و تیمش از ملت بزرگوار و ولایتمدار ایران غذر خواهی کنند گویا باید ملت از حسن روحانی بایت اینهمه وعده هایش که انجام نشده و جوک تمسخر آمیز در بین مردم است غذر خواهی کنند !!!...
محسن
Iran, Islamic Republic of
بنده از طرف بانيان اين خسارت كه بخاطر غرور و خود بزرگ بيني مثل فرعون كه حاضر به سر فرود آوردن در مقابل خالق نبود ، از تك تك ملت شريف ايران عذر تقصير ميخواهم و اميدوارم ايشان را ببخشند و ايشان هم قول ميدهد كه ديگر به آمريكا و اروپا اعتماد نكند مگر تضمين عملي بگيرد
Iran, Islamic Republic of
اصلا دلیلی نداره به این بیانیه واکنش نشون داد ...
داغ ننگی که محمود بر پیشانی شما گذاشت با هزار بار عذرخواهی قابل تطهیر نیست!
حالا اگر منتشر هم نکنی واقعیت تغییر نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
سایت های طرفدار دولت به ویژه جماران که از اعتبار امام عزیز وبیت المال ارتزاق می کند.که... دولتیها شدند...
United States
همه سایتها رو ول کردی گیر به جماران دادی؟ مشکلت چیز دیگه ای برادر
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
تو مملکت ما عذرخواهی مسئولین به خاطر نواقص زیاد کارهاشون متاسفانه جایی نداره.
اما با احترام به بیانیه مجلس خبرگان به نظرم مهمتر رشد بینش مردم نسبت به برخی جریانات هست که با خروارها وعده و شعار اعتماد اکثرملت رو جلب میکنند وبعد همه چی فراموش میشه.
Iran, Islamic Republic of
ین بیانیه نشان می دهد که بعضی ها باید بازنشسته شوند
بهرام اهواز قهرمان سیلی خورده از صدام و دولت هواته داریم
Iran, Islamic Republic of
این استدلال بی اساس ترین هاست اگه قرار این استدلال را بپذیریم پس اساس انقلابل چون دست چپاولگری استعمار را از سرمایه ها وثروت های خدادادی ایران کوتاه کرد و اسباب حمله طبس شد و حمایت همه جانبه صدام و نفتکش ها را زدن و هواپیمای مسافربری را. و تحریم از اول انقلاب اقداماتی بود که انقلاب ذاتا تحریک کننده بود و هست پس باید زبق نظر سخیف منتجب نیا امام عزیز عذرخواهی کند
خجالت بکش با این استدلالتان
بعث پیامبر هم تحریک کننده مشرکین و احزاب بود که عبدالله ابن ابی هم منافقانه نه جاهلانه همین حرف را به مردم مدینه گفت و عده ای هم همراهش شدند. ..
Iran, Islamic Republic of
ميگن جلوي ضرر رو هر وقت بگيري منفعت با توجه به تجربه اي که از مذاکره با آمريکا حاصل شد الان مقام معظم رهبري با يک حکم حکومتي اعلام کنند که دولت از برجام خارج بشه و هيچ مذاکره اي هم با اروپا انجام نشه و ما راه خودمون رو بريم
Denmark
نه تنها به مجلس خبرگان و بلکه به هیچ نهاد دیگری مربوط نمیشه وقتی تایید شد وقتی قوه قضاییه نمیتونه حکم شورای امنیت ملی رو بشکنه پس اینجا هم خبرگان نمیتونه حکم مجلس رو بشکونه و حرفی بزنه مخالفت کنید اما حق اظهار نظر ندارین اگر اتحاد داخلی داشتیم و هم هحمایت میکردن از برجام اون وقت هیچ کشوری جرات نمیکرد بیاد و برجان رو نقض کنه
:|
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده روزنامه اطلاعات مگر ترامپ وعده های تو خالی از نتایج برجام به مردم ایران داده است که انتظار دارید ترامپ از مردم عذر خواهی کند.
غلامپور
Romania
کلا همه مسئولان باید به خاطر کم کاری و اهمال و بی دقتی منجر به وخیم شدن وضع اقتصادی ملت از همه مردم عذرخواهی کنند. رییس جمهور و وزرا و مجلس شورا و مجلس خبرگا و مدیران و معاونان و همه و همه باید درصدد جبران این همه خسارت برآیند.
ن عسگری
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید تسلیم طلبان
منطق تسلیم طلبان این است که چرا نمیگذارید کشور را دربست تسلیم کنیم تا شاید به ما رحم کنند. زهی خیال باطل!! چون نه ملت ایران اهل ذلتند و نه در صورت تسلیم کامل آنها به ما رحم میکنند.
تنها راه، مقاومت, تلاش و همدلی در سایه اسلام عزیز است.
Iran, Islamic Republic of
دستاورد ملی ؟!
خود دولتیا از جمله سیف و عراقچی چیزی در حد هیچ رو دستاورد برجام دونستن اونوقت دستگاه تبلیغات دولت دستاورد ملی .
...
Iran, Islamic Republic of
بتن ریزی و تخریب رو دستاورد ملی جا می زنند !! خخ.
Iran, Islamic Republic of
ایشان لطفا خسارت های برجام را نام ببرند تا ما ببینیم چه خسارتی به کشور وارد شده. چرا ایشان زمانی که احمدِ نژاد با سیاست غیر عقلانی خود باعث شد چندین قطعنامه و انواع تحریم ها به ملت ایران تحمیل شود لب باز نکردند.
United States
....
Iran, Islamic Republic of
ای کاش برچام تصویب نمی شد و نقت به صفر میرسید و .... تا شماها الان بجای سایت و دقتر دستک تو چهارراه های تهران دستمال به دست دنبال شستن شیشه ماشینها بودید . اگر برجام نبود کشور هم نبود!!!!!!!!!!!!!!! . یادت باشه . حیف ار ظریف که گیر چه ادمایی افتاده !!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
صادرات نفت ایران از 2 سال قبل برجام به میزان 1/5 بشکه در روز ثابت مانده بود برجام بی فرجام فقط باعث کاهش قیمت نفت و افزایش نرخ دلار شد.
معلم مهد کودک
Iran, Islamic Republic of
بلی روحانی وحتما باید عذر خواهی کند چون دیگر دکل نفت گم نمی شود چون بابک زنجانی اختلاس نمی کند. چون بقایی و مشایی و رحیمی مملکت را نمی توانند غارت کنند چون احمدی نزاد نور نمی بیند و پشت سر امام زمان نمی تواند نماز بخواند چون واسطه های تجارت خارجی دست شان از غارت بیت المال کوتاه شده است. چون با سوت و کف بودجه مملکت بنام بودجه فرهنگی حیف و میل نمی شود چون در هر جلسه سفر استانی 400 مصوبه بدون کارشناسی تصویب نمی شود. چون هرروز بدون مطالعات کارشناسی پروزه های ملی و محلی کلنگ زده نمی شود. چون عوام فریبی در جامعه کمتر شده است . چون عزت و اقتدار ایرانی در مجامع بین المللی افزایش یافته است . چون وزیر امور خارجی از طرف مقام معظم رهبری تمجید و تعریف شده است. چون مردم خادم و خائن را بهتر می شناسند و همه اینها تقصیر روحانی است و ایشان باید در محضر همه اصول گرایان دلواپس عذر خواهی کند آنان که دم از ولایت و رهبری می زنند و همواره تندتر از ایشان اظهار نظر می کنند.
مربی پیش دبستانی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا زیادبابچه های مهدسروکله زدی اینجور تحلیل کردن بچه گانه رو یادگرفتی. بعد دزدی اطرافیان روحانی و صرافان و ...چیه این وسط. بودجه جاری این دولت که ازهمه بیشتره چی. اختلاس ۸هزارتایی چی اینم رقمش خیلی بزرگ بوداحتمالا به چشم نیومد. تعطیل هسته ای و نچرخیدن چرخ زندگی ما مردم و سانتریفیوژها چی. وزرای دولت احمدی که تو زندان هستند اطرافیان روحانی چی احتمالا تومهد بودی نشنیدی ...
Iran, Islamic Republic of
با اين اظهار فضلي كه فرموده اي ,به نظرميادبرخلاف اسمت,خودت كودك مهد كودكي نه معلم!!
اينهمه دزدگردن كلفت و اختلاسگر كه اكثرا" هم از بستگان و اطرافيان نزديك شيخ حسن و معاونين و وزرايش هستند,در اين دولت ,طشت رسواييشون از بام افتاده , اينهمه جاسوس و نفوذي در دوره تركتازي شيخ حسن و همفكرانش دستگير شده اند, اينهمه تحقير و خفت و خواري را در اين دولت مشاهده كرده و مي كنيم. تا جايي كه حتي رئيس پليس پيزوري شيخ نشين امارات هم هر از گاهي ايران را تهديد به حمله نظامي و...مي كند!! در برابر وعده هاي پوچ و تمسخر آميز غربيها بويژه كدخداي وحشي اونها يعني آمريكا صنعت هسته اي كشور را يكشبه بر باد دادندو تن به ننگنامه اي بنام برجام دادند اما در عوض جز تحريم بيشتر و تحقير بيش از پيش نصيب ملت نكردند.حالا هم كه دوقورت و نيمشون هم باقيه و منتقدان اين سياستها و رفتارهاي غلط و مخرب را تكليف به عذرخواهي از پيشگاه !! شيخ حسن مي فرمايند!!!!!
با همه اين گند زدنها, اينكه امثال تو همچنان با چنين اعتماد به نفس عجيبي از اين دولت حمايت مي كنيد ,جاي سؤال داره واقعا" .
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است که دولت سایه در دوره روحانی خیلی قدرت گرفته است!!!!!!!!!!!!! عوامل اقتصادی دولت سایه همان کاسبان بی رحم تحریم هستند همان صاحبان حرام خور موسسات پولی بدون مجوز از بانک مرکزی هستند . بازوهای دیگری هم دارند . بنابراین خیلی به این که در این دولت جاسوس پیدا می شود توجه نکنید بیشتر این جاسوس ها مثل همین محیط زیستی ها هستند که معلوم نیست به چه جرمی در زندان مانده اند ....
Iran, Islamic Republic of
دکل دزدی نفتی کار اصلاح طلبان بود و آقازاده ی مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات در این رابطه دستگیر شده است .
Iran, Islamic Republic of
اصولا مدعیان اعتدال و اصلاح برای قرار دادن ایران در جایگاه مورد نظر نظام سلطه جهانی مسیر مذاکره و برجام هسته ای را پیمودند و هنوز قصد ادامه مسیر را دارند.عذرخواهی در کار نیست.فشار افکار عمومی باعث بعضی از موضعگیری آنان در مورد امریکا شده است.
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهی ریس جمهورواعضای تیم مذاکره کننده کمترین کاری می باشد که باید درحق این ملت روادارندواگرشرایط رهبری رادربرجام رعایت کرده بودندنه احتیاجی بودکه این پنج سال همه چیز حتی اب خوردن به برجام ربط پیداکندونه احتیاجی بودباسرعت نور بتن ریزی وجمع اوری سانتریفیوژهاواخراج دانشمندان هسته ای وتعطیلی هوافضاوغیره راانجام دهند واگرهمین الان باز شرایط رهبری رارعایت نکنند دوباره اروپاییهاهمان کاررابه شکل دیگرانجام می دهندولی اگربخواهند همان کارهاراانجام دهند مردم ساکت نمی نشینند وبرخورد انقلابی می کنند
Iran, Islamic Republic of
حرف رییس خبرگان کانلا درست
ولی الان طمانش نیست
بهترین حالت برای امریکا ایجاد دوقطبی موافق و مخالف خروج امریکا از برجام است
الان همه باید یکصدا یاشند
Iran, Islamic Republic of
يعني به نظر شما براي حفظ وحدت؟؟!!! الآن همه بايد يكصدا فرياد بزنيم حتي اگر دو سه كشور اروپايي نوچه آمريكا هم از برجام خارج شدند(مثلا")! ما همچنان برجام را باهمه بركات و وجناتش حفظ مي فرماييم؟؟!!!!
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بر عذر خواهی باشه آقای جنتی باید زودتر عذر خواهی کنند آن هم به دلیل حمایت های بی سابقه ایشان از دولت هاله نور
در ضمن هیچ دلیلی برای عذر خواهی آقای روحانی وجود نداره
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری.
بله ترامپ نقض عهد می کنه و روحانی باید عذر خواهی کنه.
یکی نیست به آقای جنتی این نکته رو یاد آوری کنه.؟
Romania
برای نقض ترامپ انتقاد نمی کنیم
برای روحانی در اعتماد به آمریکا ناراحتیم
افتاد !؟
Iran, Islamic Republic of
باید بخاطر خوشبینی و اعتماد بی جا به کدخدا و پایمال کردن خون شهدای هسته ای و تحمیل خسارت محض برجام به کشور عذرخواهی نمایند.
Iran, Islamic Republic of
عصبى كدومه بى بصيرت ؟! مگه از صبح تا شب توى بوق نمى كرديد در برجام خيانت شده ؟! از يه طرف بدروغ مدعى بوديد در برجام كلاه گشادى سرمون گذاشتند و الان هم ميگيد چرا عذرخواهى نميكنند ؟! عذرخواهى براى چه ؟! مگه شما ادعا نمى كرديد همه چى بنفع غربى ها بوده ؟! الان كه امريكا از برجام خارج شده بايد جشن شكركزارى برگزار كنيد !
Iran, Islamic Republic of
وقتی تحریمها لغو نشدند و فقط صنعت هسته ای ما بتن ریزی و تخریب شد یعنی ما چوب برجام رو خوردیم اما پیاز رو نخوردیم برای چی باید شکر گذاری کنیم ؟!
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقاجان هرکسی از هر جناحی اگر وعده داد وبا آن وعده از مردم رای گرفت .درصورت عمل نکردن به وعده ها کمترین انتظار اینکه عذر خواهی کند ویا مثل مسئولین خیلی از کشورها استعفا دهد.
کارهایی که عواقب آن در سرنوشت مردم وآیندگان تاثیر دارد باید آنقدر منطق وبرنامه فکری پشتش باشد که باعث خسارت جبران ناپذیر نشود.
حال که دولت بدون در نظر گرفتن تاریخ وگفتار بزرگان ودلسوزان وطن دست به کاری زد که نه با عقل سازگار بود نه با منطق ونه باسبقه تاریخی کشورهای مقابل .باید از کل جامعه وآیندگان عذر خواهی کند این کوچکترین کار است .بیخودی هم کسی تعصب به خرج ندهد این حق همه ملت وآیندگان است.
اگر قرار بود آمریکا نباشد :
-چرا اینهمه کد خدا کدخدا کردید؟
-اگر آمریکا مهم نبود چرا همه مذاکرات بین ایران وآمریکا بود وبقیه فقط در تیم آمریکا بودند؟
-اگر به گفته آقای رییس جمهور از ابتدا هم به آمریکا اعتماد نداشتند چرا در روز اول اجرای برجام یکطرفه به همه تعهدات عمل کردید بدون در نظر گرفتن شروط رهبری ؟
-اینهایی که به عنوان دستاورد نام برده میشود همگی در مرور زمان حتی بدون برجام اتفاق میافتاد پس لطفا مردم را به گونه ای دیگر فرض نکنید.جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است.
-برجام کلاه گشادی بود که برسرما رفت مثل ترکمنچای
-آنانکه از تاریخ عبرت نگیرند دچار تکرار خطاهای مکرر مشابه میشوند.
Iran, Islamic Republic of
اینکه برجام به مردم آسیب زده است واضح است پس چه دلیلی دارد آقای رئیس جمهور از مردم به خاطر قولهایی که بر اساس برجام داده بود و محقق نشد عذرخواهی کند. چرا نباید مسئولین در قبال عدم توانایی هایشان در اجرای وعده هایی که به مردم میدهند عذرخواهی کنند؟ چرا برخی رسانه ها مدام بر طبل تفرقه می کوبند و مانع ایجاد فرهنگ صحیح کارگزاری در جامعه می شوند. این کوچکترین حق مردم است که رئیس جمهور و همه مسئولینی که کوتاهی در انجام وظیفه می کنند عذرخواهی کنند.