جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

۴ سالی که دولت منتظر سرمایه خارجی بود، هدر رفت

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 610277
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:دولت متاسفانه چشمش فقط به سمت سرمایه‌گذاری خارجی بود و به نظرم ۴ سالی که دولت منتظر ورود سرمایه‌های خارجی بود، به هدر رفت. ‌
۴ سالی که دولت منتظر سرمایه خارجی بود، هدر رفت
به گزارش جهان نيوز، محمد سلامتی درباره برجام و رویکرد دولت و حسن روحانی نسبت به آن گفت: این نقد وارد است که دولت روی برجام حساب فوق‌العاده‌ای باز کرد. البته من شخصا همان موقع می‌گفتم، اگر برجام به خوبی هم پیش برود، حالا حالاها جواب نخواهد داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت این نگاه را نداشت و همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام گذاشت که کار نادرستی بود. ما باید به سمت استفاده بهینه از امکانات داخلی حرکت می‌کردیم.

سلامتی درباره کارنامه اقتصادی دولت اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت را ضعیف می‌بینم و با تفکری که دارد، نمی‌تواند از پس معضلات بربیاید. این تیم باید در شیوه کار و تفکر خود تجدیدنظر کند و خود آقای روحانی هم باید برای این مسائل وقت بیشتری بگذارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره این اظهار نظر که می گوید «جهانگیری باید دولت را ترک کند» گفت: آقای جهانگیری معاون اول است و اگر می‌خواهد نقش اولش را حفظ کند، این امکان برایش وجود دارد. به نظر من نباید این صحبت را جدی گرفت. آقای جهانگیری وقتی معاون اول است، بسیاری از کارها را می‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به موضع اصلاح طلبان نسبت به حسن روحانی گفت: باید از روحانی دفاع کنیم اما ایشان نقطه ضعف‌هایی در اجرا دارد که باید حتما گوشزد شود. یعنی ما منتقد عملکرد روحانی هستیم.

سلامتی درباره نوع مواجه دولت با منتقدینش هم گفت: حتی اگر کل جناح اصولگرا، دولت را تخریب کنند، دولت باید کار خودش را انجام بدهد و گوشش به این حرف‌ها نباشد. این حرفی که من عنوان می‌کنم، فقط حرف نیست بلکه در عمل هم ثابت شده است. بله؛  دولت باید در پی ظرفیت‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های موجود باشد. دولت می‌تواند این کارها را انجام بدهد.

وی درباره لزوم برگزاری رفراندوم از سوی رئیس جمهور گفت: طرح چنین مباحثی خود حاشیه سازی است که در نهایت گریبان گیر دولت می شود. ما نباید حاشیه‌سازی کنیم. آقای رئیس‌جمهور بی جهت حاشیه‌سازی می‌کند. رفراندوم برای چیست؟ اصلا نیازی به رفراندوم نیست. دولت باید در پی حل مسائل مبرم جامعه باشد. فعلا هم برای حل این مسائل نیازی به رفراندوم نیست. طرح مسائل ایدئولوژیکی از سوی رئیس‌جمهور اصلا موضوعیت ندارد. این‌ها حاشیه‌سازی‌های بی موردی است که وقتی مسئولی به آن دست می‌زند، گریبانگیر خودش هم می‌شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یا بهتر ۴ سالی که دولت با زندگی مردم بازی کرد سوخت شد
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره این هدیه ایست از طرف دولت تدبیر به اون ۲۴ میلیون نفر😊