جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

مصمم هستیم تا مانع حضور ایران در سوریه شویم

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 609589
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که هر اقدامی را برای جلوگیری از تثبیت حضور ایران در سوریه انجام خواهد داد.
مصمم هستیم تا مانع حضور ایران در سوریه شویم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ضمن اشاره به اهمیت دیدار آتی‌اش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بار دیگر ادعاهای بی‌پایه و اساس و تکراری خود علیه تهران را تکرار کرده است.

نتانیاهو امروز یکشنبه مدعی شد: گرچه اسرائیل هیچ تمایلی به درگیری نظامی با ایران ندارد، ولی اگر قرار است درگیری اتفاق بیفتد، ترجیح می‌دهم این درگیری الآن باشد نه بعداً.

رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته با تکرار ادعاهای بی‌اساس مدعی شده قصد دارد از تثبیت حضور ایران در سوریه جلوگیری کند. ‎

برخی منابع ادعا کرده‌اند رژیم صهیونیستی عامل حمله با موشک به پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه در حومه حماه و حلب بوده است.

این تجاوز همزمان با تلاش‌ها برای رسیدن به توافق جهت خروج تروریست‌ها از منطقه "یلدا" "ببیلا"، "بیت‌سحم" و اردوگاه "الیرموک" و پس از شکستهای سنگین تروریست‌ها در مقابل ارتش سوریه در حومه دمشق و خروج آنها از غوطه شرقی و القلمون شرقی صورت گرفته است.‎

نتانیاهو در ادامه ادعا کرد: ما مصمم هستیم تا مانع از تثبیت حضور ایران در سوریه شویم، حتی به‌قیمت تقابل و درگیری. ما خواستار درگیری نیستیم ولی برای هر سناریویی آماده هستیم. ما خواهان تقابل و رویارویی نیستیم ولی اگر لازم به درگیری باشد، این درگیری بهتر است الآن باشد تا بعداً.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

نتانیاهو در ادامه گفت: روز چهارشنبه با پوتین در مسکو دیدار خواهم کرد. دیدارهای من با رئیس جمهور روسیه همیشه برای ارتش اسرائیل و همین طور امنیت اسرائیل و همکاری بین ارتش‌های اسرائیل و روسیه مهم بوده ولی این نشست اهمیت خاصی دارد، آن هم با توجه به تلاش‌های ایران برای تثبیت خودش در سوریه. اسرائیل برای دفاع از خودش، آزادی عمل کامل دارد.

نخست وزیر اسرائیل افزود: در ماه‌های اخیر، ایران تسلیحات پیشرفته‌ای را به سوریه منتقل کرده است تا به ما حمله کند، این تسلیحات شامل پهپادهای مسلح و نظامی، موشک‌های زمین به زمین و سامانه‌های ضدهوایی است که جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل را تهدید می‌کند.
پوتین در نشست اوایل آوریل از نتانیاهو خواسته بود تا از هرگونه اقدامی که موجب بی‌ثباتی در سوریه شود، خودداری کند.

دیدار نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور روسیه در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد 12 ماه می یعنی 22 اردیبهشت تصمیم نهایی‌اش درباره توافق هسته‌ای ایران را اعلام کند.
نتانیاهو به‌تازگی مدعی شده است که این رژیم اطلاعات زیادی درباره برنامه هسته‌ای ایران به‌دست آورده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم بیش از 55 هزار سند سری را از طریق کار اطلاعاتی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به‌دست آورده است.
نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران پروژه‌ای سری برای طراحی، تولید و آزمایش کلاهک‌های جنگی هسته‌ای دارد.

این ادعاها در شرایطی است که اسرائیل تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه است.

ایران همواره ادعاهای رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده است. ایران، در مقابل بر بهره‌مندی از حقوق مشروع خود برای استفاده صلح‌آمیز از برنامه هسته‌ای ذیل «پیمان منع اشاعه تسلیحات اتمی» تأکید کرده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه عزمتان را جزم کنید. کمک هم بگیرید. چونکه ما هستیم و خواهیم بود تا زمان نابودی اسرائیل.
تیک تیک ساعت در حال پایان دادن به عمر نحس اسرائیل است.