جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

دانشگاه آزاد امروز مشکل کشور را هم حل می‌کند

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 608719
رئیس دانشگاه آزاد گفت: موسسان دانشگاه آزاد هرگز ناامید نبودند و از یک نهاد مرکز آفت نگهداری کردند و امروز نه تنها مشکل ندارند بلکه این دانشگاه مشکل کشور را هم حل می‌کند.
دانشگاه آزاد امروز مشکل کشور را هم حل می‌کند
به گزارش جهان نيوز، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد در مراسم بزرگداشت مقام استاد وگرامیداشت روز معلم که ظهر امروز در دانشگاه آزاد برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید گفت: دانشگاه آزاد هویت‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر هویت جدیدی دارد. دانشگاه آزاد از ابتدای تاسیس عضو هیئت علمی نداشت و از اساتید دیگر دانشگاه‌ها استفاده می‌کرد و ما قدردان افرادی هستیم که بنیان دانشگاه را کمک کردند، بعد از اینکه مکانیزم هیئت علمی دانشگاه مستقل شد رویه‌ای جدید به وجود آمد، زیرا که روند رشد دانشجو رو به افزایش بود و در این عرصه ملزم به بکارگیری استادان بیشتری بودیم. 

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد وظیفه تربیت کادر اجرایی برای جمهوری اسلامی را دارد. در سال‌های اخیر تقاضا برای کار بسیار بالا بود و امروزه فارغ التحصیل زیاد است و در حال حاضر افرادی که خواهان شغل بودند در حال خدمت گذاری‌اند. انتظار از دانشگاه‌ها این است که مانع از خروج نخبگان از کشور شود. 

وی همچنین افزود: یکی از وظایف دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی خوب در جمهوری اسلامی است و از اساتید انتظار است انسان‌هایی شریف، دانا، با استعداد و با اخلاق و بدون عقده خود برتربینی و مبتنی بر قدرت خدا در دانشگاه‌ها تربیت کنند. 

وی با اشاره به انسان‌های ناامید گفت: انسان‌های تنگ نظر ناامید و افسرده نمی‌توانند جامعه را پیش ببرند و پیشبرد جامعه به دست انسان‌های ناامید نادرست است. 

رهبر گفت: امروزه زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی از افراد می‌پندارند دانشگاه آزاد در اوج تعداد دانشجو در حال تعدیل و ورشکستگی است، خیلی از افراد علاقه دارند که این تفکر را گسترش دهند، اما من به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اعلام می‌کنم که موسسان دانشگاه آزاد هرگز ناامید نبودند و از یک نهاد مرکز آفت نگهداری کردند و امروزه نه تنها مشکل ندارند بلکه دانشگاه آزاد اسلامی مشکل کشور را هم حل می‌کند. 

وی همچنین افزود: زمانی در آموزش عالی افراد متقاضی شغل بودند، اما مشکل امروز جامعه این است که همان افراد در دانشگاه بیکار هستند در این راستا باید اندیشه شود که چگونه می‌توان مشکل بیکاری را حل کرد. بنابر استراتژی کلاس محوری دانشگاه آزاد هویت جدید آموزشی نیست و هویت جدید این دانشگاه در عرصه پژوهش و تحقیق است. 

رهبر با اشاره به نقش مدیریت در دانشگاه‌ها افزود: نقش مدیریت در دانشگاه‌ها این است که امکانات، نیروی انسانی و اساتید را به گونه‌ای تطبیق دهد تا مسائل کشور حل شود. 

وی در ادامه گفت: امروزه در سراسر جهان در تئوری توسعه مسئله امکانات فیزیکی، بودجه نیست و نیروی انسانی مناسب مطرح است، اما در کشور ما از این فرصت استفاده نمی‌شود و سراسر دنیا خواهان جذب دانشجویان ما هستند. 

فرهاد رهبر اظهار کرد: خواهش من از اساتید و همکاران این است که در راستای توسعه دانشگاه حمایت و همکاری داشته باشند و هدف دانشگاه جذب هیئت علمی مستقل از جوانانی که تربیت شده دانشگاه آزاد هستند، است. 

وی همچنین افزود: ما نیرو‌های جوان ارزان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داریم که باید به جمع دانشگاه که یک مجموعه بزرگ و فعال است بپیوندند و اگر این تحول ایجاد شود کشور هم متحول می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به معضلات جامعه گفت: یکی از معضلات جامعه آسیب‌های اجتماعی است که نیاز به راهبرد، برنامه عملیاتی دارد و محققین باید با مطالعه و شناخت راه حل‌هایی را پیشنهاد بدهند. 

وی در پایان گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید به آسانی در دانشگاه آزاد گسترش یابند و مسئله محور بیندیشند و راه حل‌هایی را تحت این عنوان ارائه دهند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد سرطان است برای ملت و مملکت!مشکل بیشتری نسازد بقیه پیشکش!!