جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۰

دولتی پر ادعا و اشتباه تایپی در معاهده پالرمو!

مگر می‌شود از دولتی با این همه ادعا پذیرفت که در ترجمه «پالرمو» اشتباه تایپی رخ داده/ دولت سطح فهم افکار عمومی و کارشناسان را تقلیل داده است
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 608466
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دوستان دولت متوجه باشند که منتقدین آنها و مردم، بسیار بیشتر از دولتی‌ها می‌فهمند تصریح کرد: مگر می‌شود از دولتی با این همین ادعا پذیرفت که در ترجمه پالرمو اشتباه تایپی رخ داده است؟!
دولتی پر ادعا و اشتباه تایپی در معاهده پالرمو!
به گزارش جهان نيوز، محمّدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نامه معاون حقوقی رئیس جمهور به رئیس‌مجلس مبنی بر اینکه مغایرت ترجمه لایحه پالرمو با متن اصلی آن، ناشی از اشتباه تایپی بوده، اظهار داشت:  دوستان دولت با این توجیه خود، در واقع سطح مخاطب خود را در حد یک کودک 5 ساله تقلیل داده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع، همان قدر عجیب است که مثلاً رئیس‌جمهور در یک مسئله بسیار مهمّ سخنی را مطرح کند و بعد بگوید نادانسته کلمات را جابه‌جا کرده‌ است.

کوشکی با بیان اینکه دوستان دولت هیچ وقت بنای صداقت و شفافیت نداشته‌اند، به توافق هسته‌ای ژنو اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زمانی که گفته شد فکت‌شیت وجود دارد، دولت اعلام کرد که فکت‌شیتی در کار نیست. بعد که مشخص شد چنین چیزی وجود دارد، گفتند فکت شیت ما با فکت‌شیت آمریکایی‌ها فرق دارد و زمانی که از دولت پرسیدند که متن شما کدام است، متنی را نشان ندادند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: گفتند آقای کری برجام را امضاء کرده و سند بین‌المللی است. امّا وقتی به متن برجام مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که اصلاً امضائی وجود ندارد و برجام ارزش حقوقی ندارد. این در حالی بود که برخی روزنامه‌ها در کمال وقاحت تیتر می‌زدند امضای کری سند است.

وی با بیان اینکه دولت کارشناسان و مردم را کودک‌هایی فرض می‌کند که می‌توان به راحتی سر آن‌ها را کلاه گذاشت تصریح کرد: تدبیری که آقای روحانی بارها بر آن تأکید داشت این بود که هر تصمیمی که خواستند بگیرند و هر تعهدی با هر میزان هزینه‌ای که برای کشور به دنبال دارد داده شود و در نهایت با دست کم گرفتن فهم افکار عمومی، از کنار ماجرا عبور شود.

کوشکی با بیان اینکه بایستی ترمز این نوع اهانت به مخاطب را در جایی کشید، تصریح کرد: دوستان دولت متوجه باشند که منتقدین آنها و مردم، بسیار بیشتر از دولتی‌ها می‌فهمند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: مگر می‌شود از دولتی با این همین ادعا پذیرفت که در ترجمه پالرمو اشتباه تایپی رخ داده است؟!

وی درباره لزوم تجدیدنظر مجلس در مصوبه خود با روشن شدن مغایرت در ترجمه لایحه و متن ارائه شده به مجلس اظهار داشت: این موضوع به نمایندگان مجلس بستگی دارد و احترامی که برای رأی خود و شخصیت حقوقی‌شان قائل هستند.
کوشکی با بیان اینکه مکانیسم حقوقی این موضوع، بحث دیگری است، تصریح کرد: باید از لحاظ حقوقی بررسی شود که آیا زمانی که یک متن به نماینده‌ها ارائه می‌شود و متن اصلی چیز دیگری است، این تدلیس و جعل نیست و جرمی رخ نداده است؟

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که این اتفاق، نوعی جرم و تدلیس است تصریح کرد: بنده در جریان جزییات حقوقی این موضوع نیستم و کارشناسان حقوقی باید در این مورد اظهارنظر کنند. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همون بهتر كه در حيطه تخصصى خودت نظر بدى داداچ ! معمولاً افول فرهنگى با اصول سرهنگى فرق فوكوله ...!
Iran, Islamic Republic of
جالبه !!!!!!!!!! چه ادبیات فرهنگی جالبی!!!!
Iran, Islamic Republic of
تازه رئیس جمهور ادعا کرده که حقوقدانه نه سرهنگ . بازم گلی به جمال سرهنگها
Iran, Islamic Republic of
افسادطب = طالبان ایرانی
به راهتی دروغ میگویند،تهمت میزنندو مخالفین فکری رو ترور شخصیتی میکنن.
نشانی از تقوی اللهی در رفتارشان نیست؛ دین دردست اینان بازیچه ایست وبس.
Iran, Islamic Republic of
افسادطلبان غربزده هایی روشنفکرنما هستندکه آغوش عموسام را به آغوش اسلام ترجیه داده اند، پوشش و لباس و رفتارشان به شیطان پرستان نزدیکتر است تا به پدران و مادرانشان.
Iran, Islamic Republic of
همین ... مثل تو هستن که همیشه گول کلید و شوکولات عمو ترامپ رو می خورن و وقتی شوکولات رو گرفتن قیچی میخورن .
Iran, Islamic Republic of
بهر حا با اشتباه تایپی یا بدون آن ایران ضرر کرده است
Iran, Islamic Republic of
موضوع اینه که این اشتباه عمد بوده یا سهوی . نتیجه اش چی میشه؟
آیا میتوان به عناوین مختلف مورد پیگرد قرار داد ؟
Iran, Islamic Republic of
...
حالا واقعا میخواستند دیوار در پیاده روها بکشند؟ برای من خیلی سوال است!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا حرف های من رو سانسور کردی ؟
اگر فحاشی هم کردم بزار. اصلا دولتی ها بیان من رو بگیرند. خسته شدیم از این تحقیر عقل هایمان توسط دولت. اصلا بیان من رو ببرند جایی که عرب نی انداخت. ببرند ناکجا آباد. وصیت نامه ام را نوشتم گذاشتم رو میز. به خدا بغض گلوم رو گرفته .
فکر میکنند ما نمیفهمیم. فکر میکنند ما احمق هستیم. زمانی گلوی خودمان را پاره کردیم گفتیم برجام را امضا نکنید . امام خامنه ایی فرمودند من خوشبین نیستم. ده ها نشانه دیگر هم ایشان فرمودند و خط قرمزها را مشخص کردند. اما دولت محترم یازدهم رفت و سند خفت و خواری امضا کرد. سند خسارت محض امضا کرد. سند خودفروختگی در مقابل غرب امضا کرد. سند ترکمانچای امضا کرد.
همه آنهایی که تا میگی الف میگن "مردم را چی فرض کردید" چرا صدایشان در نمیاید؟
همه آنهایی که با نظام و حکومت مشکل ذاتی دارند و دم از کشور و کوروش و ... میزنند آیا میدانند برجام چی بود ؟ چرا صدایشان در نمیاد؟
آمریکا و دوستانش هرگز به برجام عمل نمیکنند و نخواهند کرد. برجام فقط اجرائیات توسط ایران بود و دیگر هیچ.
سیاست چماق و هویج بود.
Iran, Islamic Republic of
این قدرت تو خودش چی داره که انقلابیونی که بسادگی از زن و بچه دست میکشیدن نمیتوند از اون دست بکیشند و برای بدست اوردنش مو را از ماست میکشند مملکت افتاده دست یک عده حقوق بگیر بیکار که چه کارشون مثبت باشه سر ماه حقوقشان میاد تو حسابشون چه منفی باشه
بیژن
این قدرت اگر دست انقلابیون باشد عزت آفرین است نه ذلت و خواری و وادادگی وتعظیم در مقابل ظالمان و..............بشمار تا دلت میخواد!
Iran, Islamic Republic of
از اول هم این قدرت در دستان انقلابیون بوده و هست ولی دلیل نمیشود کسی که انقلابی هست اداره امور و کشور داری را هم خوب بلد باشد
Iran, Islamic Republic of
نکنه از انقلابی منظورت روحانی و ظریفه هست که از خنده روده بر شدیم
Iran, Islamic Republic of
اینجوری که این نوشته آمار مرگ و میر در کشور زیاد میشه
چون من هم روده بر شدم
حمید
Iran, Islamic Republic of
مبارزه بامنافقین عین جنگ با صدامه، بلکه سخت تر،چون درجنگ با صدام دشمن جلو روت بود ولی درجنگ با منافق، دشمن در هرشکل و قیافه ای و در هرسمتی هست،مثلا این پیام گذار8.41 رو ببین،عین عقرب از یکطرف به افرادی که یکروزی ازجان و مالشون گذشتن و امروز آبروشون رو هم درتهدید میبینن ولی به خاطر انقلاب و اسلام و ایران جانبازی میکنن نیش میزنه از طرف دیگه مثلا دلسوزی میکنه و ناراحته که مملکت افتاده دست یک عده ای که پست ومقامی گرفته اند ولی برای مردم وکشور کار نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
اقای حمید بزرگترین دشمن ما خودمان هستیم انهایی هستند که طعم قدرت را در زیر دستانشان لمس کرده اند و دیگر رای مردم برایشان پشیزی ارزش ندارد . البته بهترین و ساده ترین کار را شما میکنید که هی دشمن دشمن میکنید و انگ منافق و لیبرال و ترسو به هر کس که موافق نظر و راهکار شما نیست میزنید .و اما در رابطه با دولت من استنباطم این است که مخالفین دولت زورشان از اقای روحانی بیشتر است پس اقای روحانی باید به علامت تسلیم دست هایش را بالا ببرد و قدرت را پس از استعفا به دولت در سایه بسپاردو یا سپاه تمام اختیارات کشور را بر عهده بگیرد که حداقل چرخ کشور بچرخد
ali
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چه خبره اینوریا می گن اشتباه دولته اونوریا می گن اشتباه مجلسه مردم و منابع ملی با عرض معذرت کشک
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ کس نیست جلوی خیانت ها و وطن فروشی ها و جاسوس پروری های رو بگیره؟
Canada
‏خ عربستان برای ساخت بزرگ ترین پارک دیزنی لند جهان با هزینه ۸ میلیارد دلار اقدام کرد.

خبر دوم : مسئولان اعلام کردند حاضرند ۸ میلیارد دلار هزینه کنند تا شبکه های اجتماعی جوری فیلتر شوند که مردم با هیچ فیلترشکنی نتوانند از سوشال مدیا استفاده کنند