سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

سکاندارشهرداری تهران بایدنیروی قدَر و پای‌کارباشد

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 607803
نماینده تهران در خصوص طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران گفت: این موضوع اتفاق خوبی برای فرایند اداره شهر نیست، اما برای به سرانجام رسیدن آن ...
سکاندارشهرداری تهران بایدنیروی قدَر و پای‌کارباشد
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به عملکرد یک ساله شورای شهر تهران اظهار داشت: بحث شهرداری تهران، توفیق یا عدم توفیق آن تابعی از هماهنگی، هم پوشانی و کار مشترک میان دستگاه‌های مختلف و موثر است.

نجفی افزود: شورای شهر تهران باید در ایجاد اجماع میان دستگاه‌های مرتبط و اشخاص حقیقی و حقوقی موثر و موفق عمل کند در واقع مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلف و دخیل در این امر باید دست به دست هم دهند تا بتوان شهری، چون تهران را آن طور که شایسته است اداره کرد. 

وی در مجموع جهت گیری شورای شهر تهران را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: در بعضی از موارد شاید با توجه به حجم، عمق و گستره گرفتاری‌ها نیازمند توفیقات بیشتری هستیم که میتوان به ایجاد اجماع میان شورای شهر تهران با دستگاه‌های مربوطه را یکی از این توفیقات برشمرد.
در واقع معتقدم شهرداری و شورای تهران باید ایجاد اجماع میان دولت، قوه قضاییه، مجلس و دیگر نهاد‌های مربوطه موثرتر عمل کنند و البته نهاد‌های مذکور و مربوطه در ایجاد این موضوع نهایت همکاری و کمک را داشته باشند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: اگر این اجماع حاصل نشود شاهد استهلاک فرصت ها، منابع و سرمایه‌ها خواهیم بود.

نجفی در پاسخ به سوالی پیرامون طولانی شدن انتخاب شهردار جدید تهران گفت: این موضوع اتفاق خوبی برای فرایند اداره شهر نیست، اما برای به سرانجام رسیدن آن نیازمند طی شدن یک فرایند منطقی زمان بر هستیم.

وی ادامه داد: یعنی نمی‌شود یک شبه راجع به شهرداری تهران با آن حجم بالای مسائل پیچیده و عدیده‌ای که دارد به صورت دفعی و با سرعت زیاد اقدام کرد.

نجفی با بیان اینکه به صورت طبیعی قدری از فرایند انتخاب شهردار جدید زمان بر است تصریح کرد: البته این زمان به نفع ماموریت‌های شهرداری نیست. 

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که بسیاری معتقدند که این فرآیند بیش از حد طبیعی طولانی شده است، خاطر نشان کرد: متغیر‌های زیادی در این موضوع دخیل هستند بسیاری از این متغیر‌ها عامل محیطی دارند یعنی باید این متغیر‌ها متناسب با محیط شهرداری و شورا دیده شود و از سوی دیگر سپردن این مسئولیت مهم به هر یک از گزینه‌های مطرح شده بدون تامل و بررسی کار دشوار، سخت و پرمخاطره‌ای است. 

نجفی تاکید کرد: پیدا کردن فردی که بتواند سکان اداره این نهاد را به دست بگیرد و از کفایت، جامعیت و شایستگی لازم برخوردار باشد و تمامی متغیر‌های محیطی و محاطی را مدیریت کند کار دشواری است و به نظر می‌رسد که درنگ و اندیشه بیشتری را به موضوع تحمیل کند هر چند قبول دارم این زمان به نفع اهداف و برنامه‌های شهر نخواهد بود.

وی یاداور شد: شهر و شهرداری معضلات پیچیده‌ای دارد از جمله هزینه‌های جاری شهرداری، اداره روزمره شهر با ذی نفعان متکثر و متنوع، ساختن آینده مناسب برای تامین مجاری درآمدی پایدار و کم خطر برای شهر، مدیریت عقب افتادگی‌های در منابع مالی شهر و... مسائلی است که می‌طلبد یک تیم قوی، قدر، پای کار، حاضر الذهن و مستقر کار‌ها را دنبال کنند.

نماینده مردم تهران در پایان خاطر نشان کرد: هر ساعتی که در این کار‌ها تعلل و تاخیر صورت گیرد ضرر است، اما در مجموع شرایط محیطی و محاطی شورای شهر و شهری این شرایط را رقم زده و اکنون نمی‌توان بی احتیاط با این موضوع برخورد کرد هر چند که باید حتی الامکان این زمان را کوتاه کرد.
 
منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *