جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳۶
چرا رسانه‌های اصلاح طلب راستش را به مردم نمی گویند

بازی بیم امید اصلاحات با «قرارداد بوئینگ»/ اصلاح‌طلبان از مردم عذرخواهی می کنند؟+تصاویر

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 607619
اصلاح طلبان بازی بیم و امید را با مردم به راه انداخته اند و دستاوردهایی برای برجام می سازند و بعد از امیدوار کردن افکارعمومی آنان را از نقض این دستاوردهای خیالی بیم می دهند!
بازی بیم امید اصلاحات با «قرارداد بوئینگ»/ اصلاح‌طلبان از مردم عذرخواهی می کنند؟+تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: دستاوردسازی برای برجام از جمله کارویژه‌های روزنامه های اصلاح طلب بود. این روزنامه‌ها ماموریت داشتند که هر از چندگاهی با وجود تحریم‌ها و کارشکنی آمریکایی‌ها اخبار مسرت بخش از قراردادهای تجاری و مالی که جزو دستاورد برجام معرفی می‌شد را با تیترهای بزرگ و به طور زنجیره‌ای منتشر کنند و بر روی آن مانور بدهند.

به گزارش جهان نيوز، در همین راستا خبر امضاء‌ قرارداد تحویل80 فروند هواپیمای بوئینگ در بازه زمانی 10 ساله به ایران آسمان رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب را تسخیر کرد؛ این درحالی بود که این موضوع پس از انتشار خبر تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران موسوم به ISA منتشر شد.

پیشتر از اینها نیز رسانه‌های اصلاح‌طلب از ایجاد قراردادهای تجاری با شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس خبر داده بودند اما درباره اجرای این قرارداد همواره ابهام وجود داشته؛ چراکه حدود يك ماه قبل این خبر رسانی گسترده رسانه های اصلاح طلب و گرم کردن بازار برجام بود كه مجلس نمايندگان امريكا طرحي را تصویب کردند که بر اساس آن فروش هواپيماي مسافربري به ايران را ممنوع مي‌كرد.

اين طرح با 243 رأي موافق در برابر 174 رأي مخالف تصويب شد و بر اساس آن قانونگذاران امريكايي وزارت خزانه‌داري اين كشور را از صدور مجوز به بانك‌هاي‌ امريكايي براي تأمين مالي خريد هواپيما توسط ايران منع مي‌كند. البته اوباما ابراز داشت که این قانون را وتو خواهد کرد اما از سوی دیگر سخنگوی بوئینگ بیان کرد که «اگر ترامپ فروش هواپیما را به ایران ممنوع کند تابع نظر او هستیم.»
عکس/ پرواز رویایی بوئینگ در آسمان رسانه‌های اصلاح‌طلب
 
اما حال روزنامه اصلاح طلب شرق، از «پریدن بوئینگ» سخن می گویند و می نویسد: «آن‌قدر تعلل کردیم که ماهی از دستمان لیز خورد و رفت. ماجرا به تعلل در اجرای تعهدات مالی ایران در خرید هواپیماهای بویینگ برمی‌گردد. مدیرعامل بویینگ در اظهارنظری اعلام کرده که جایگزینی اماراتی برای هواپیماهایی که قرار بود در ناوگان ایران قرار بگیرند، پیدا کرده است و به‌این‌ترتیب، رؤیای بویینگ ایران‌ایر که قرار بود درسال 2018 وارد ناوگان هوایی ایران شود، یک سال به عقب رفت. حالا باید منتظر باشیم تا مذاکرات ایران‌ایر و بویینگ تا سال 2019 به کجا ختم می‌شود و آیا ایران خواهد توانست فاینانسور برای خرید هواپیما بیاید یا به روش‌های دیگر تأمین مالی متوسل خواهد شد.»

عکس/ پرواز رویایی بوئینگ در آسمان رسانه‌های اصلاح‌طلب

البته آنچه این روزنامه تعلل مسئولان ذی ربط درباره عدم پیدا کردن فاینانسور تعبیر می کند شاید بیشتر به طرح کنگره آمریکا که بانک‌های خارجی از تامین مالی خرید هواپیما توسط ایران منع می کند بیشتر مرتبط باشد تا دست روی دست گذاشتن، عوامل این قرارداد.

 «غلامرضا سلامی»، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و حاکمیت شرکتی با بیان اینکه عدم واریز پیش پرداخت از سوی ایران سبب بروز بر هم خوردن قرارداد شده است، به روزنامه شرق گفت: «به دليل وجود مشكلات ناشي از تحريم، مشكلات مالي دولت و برخي مسائل بوروكراتيكي، همه دست‌ به ‌دست هم داده تا آن‌طوركه بايد و ‌شايد نتوانيم به تعهداتي كه از اول بر‌اساس آن برنامه تحويل گذاشته شده بود، عمل كنيم. »

عکس/ پرواز رویایی بوئینگ در آسمان رسانه‌های اصلاح‌طلب 

این روزنامه اصلاح طلب بیشتر سعی کرده است تا نبود اجماع سیاسی در داخل کشور را علت اصلی بروز این مشکل عنوان کند اما سلامی با این حال درباره شرکت‌های هواپیمایی دیگر که با بوئینگ مانند ایران ایر قرارداد داشته اند، گفت: «در جريان جزئيات تفاهم آنها نيستم؛ اما احتمالا آنها هم با همين معضلات روبه‌رو هستند. نبود ‌امكان جابه‌جايي پول، تأمين مالي، فاينانس و ليزينگ كه شرايط خود را دارد، در‌ كنار ‌هم قرار گرفته‌اند.»

عکس/ پرواز رویایی بوئینگ در آسمان رسانه‌های اصلاح‌طلب 
 
این درحالی است که پیش از این بی‌بی سی فارسی درباره قرارداد ایران ایر و بوئینگ مطرح ‌کرد: «مشخص نیست ایران چطور قراراست پول این هواپیماها را پرداخت کند و کدام بانک یا بانک‌ها انتقال آن را به عهده گرفته‌اند؛ مشکلی که یکی از موانع نهایی شدن تفاهم‌نامه با ایرباس بوده است. یکی از احتمال‌ها تامین مالی قرارداد از محل پول‌های نفت ایران است که قبلا در آسیا بلوکه شده بود مثلا در ژاپن. وزارت دارایی آمریکا رابطه نزدیکی با بانک مرکزی ژاپن دارد و می‌تواند روی این انتقال نظارت کند. به نظر می‌رسد ایران‌ایر و بوئینگ سعی کرده‌اند پیش از آنکه دونالد ترامپ بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا بنشیند قرارداد را نهایی کنند تا هزینه لغو آن یا مانع‌تراشی برای آن در دولت بعدی آمریکا بیشتر شود.»



البته اینکه چرا رسانه‌های اصلاح طلب راستش را به مردم نمی گویند، بیشتر به گذشته و غوغاسالاری رسانه‌های این جریان برای نشان دادن دستاوردهای برجام و پیروزی سیاسی جناحی مربوط می شود. این رسانه‌ها در گذشته چنان از خرید هواپیما تیتر می زندند و برای آن تبلیغات می کردند که در حال حاضر با مشکلاتی که برای این قراردادها به وجود می‌آمده راهی چون انحراف افکارعمومی از علل اصلی برهم خورد این قرارداد ندارند. البته در آن زمان هم با توجه به مسدود بودن تراکنش‌های مالی ایران با بانک های بزرگ غربی کسی چندان امیدواری برای اجرای این قراردادها نداشت. اما این روزنامه ها با علم به این موضوع تنها به جهت تبلیغات سیاسی و امیدوار کردن واهی افکارعمومی دست به تیترسازی و دروغ پردازی زدند.



البته مشخص نیست که اصلاح طلبان چرا مردم را از نبود برجام می ترساندند، این درحالی بود که برجام نتوانست در عمل آنچه که وعده داده بود را عملی کند. البته همین امیدوار کردن مردم خود بازی بیم و امید اصلاح‌طلبان را به راه انداخت. اصلاح طلبان هم به مردم امیدواری می دادند و هم با همین امیدواری که کاری درپس آن انجام نشده بود مردم را بیم می دادند. اینک نیز رسانه‌های اصلاح طلب به جای عذرخواهی از مردم دست به کار انحراف افکارعمومی شده‌اند و گناه را به گردن برخی ناهماهنگی‌های داخلی به اسم مخالفت با خرید بوئینگ و ایرباس می‌اندازند تا از واقعیت ماجرا فرار کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرتضی شیری
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بلدند چگونه به مردم دروغ بگویند که باور کنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا جهان ! چه على خواجه چه خواجه على ! چه فرقى ميكنه ؟! مهم اينه كه بوئينگ پريد ! تمام ! حالا همى مثل اين پير زنها نق و نوق نزنيد ! در مورد عدم اجماع داخلى هم انصافاً درست ميگه چرا زير بار حق نميريد ؟! يعنى يادتون نيست چه الم شنگه اى بپا كرديد وقتى دو تا هواپيما وارد ايران شد ؟! كم متلك انداختيد ؟! كم دست گرفتيد ؟! همين شريعت ندار و زاكانى چقدر طبع شعرشون گل كرده بود ؟! چرا دو دوزه بازى مى كنيد مگه داشتن يه ذره انصاف بد چيزيه ؟! در مورد ترس از بهم خوردن برجام هم درست ميگه همه نگرانند اصلاحى و افولى نداره ، اگر شك داريد يه نكاهى به … بندازيد تا همه چى دستتون بياد ! اومد ؟! ديدى همه تون … كرديد ؟! پس بيخود نقش يگانه منجى بشريت رو بازى نكنيد، حال خودتون بدتر از حال عالمه ! چون ميدونيد اين تو بميرىمثل اون تو بميرى هاى اوباما نيست، اين بى پدر ترامپ يه لات به تمام معناست يه لات مثل خودش ميخواد ، چيزى كه در اصلاح طلبها نمى بينم ، خودتون زحمتشو بكشيد، اگر جنگى هم دركرفت فقط وجدانا خارج از مرزهامون باشه - همونطور كه خودتون ميگيد و ما هم حال ميكنيم ؛ بيچاره ملتى كه در داخل مرزهاش مورد هجوم قرار بگيره ! آى من كيف ميكنم وقتى اين جمله رو مى شنوم ! بحمدالله كه امنيت مون برقراره و غرق در اينهمه نعمتيم ! ديگه چه مرگمونه ؟! فقط خواهشا يه كارى كنيد كه همون دور دورها اگه تقى به توقى ميخواد بخوره - مثلاً لبنانى، يمنى - نميدونم خلاصه ، ما هم پشت جبهه به جونتون دعا مى كنيم ....
Iran, Islamic Republic of
بی ادب
Iran, Islamic Republic of
بقول نقي معمولي:
بي تربيت!
Iran, Islamic Republic of
بویینگ ایرباس توپولوف بخوره توسرتون به مشکلات کارگروکارمندوجوانان برسیدد
Iran, Islamic Republic of
... بر سر اصلاح طلبان با این عملکرد
United Arab Emirates
اسمتون و بذارید جاهل نیوز که انقدر جاهلید که هنوز به اصلاح طلبا بد میگید و اصلاح طلب و اصولگرا میکنید ک نمیدونید مردم از اصلاح طلب و اصولگرا متنفرن اصولگرایان هم مثل شما مگه شما بابت حماقتهاتون عذرخواهی کردید
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
دقت کردید هر وقت به اصلاح طلبها ایرادی میگیرید سریع میرن یا پای احمدی نژاد میکشند وسط یا اینکه اصلاح طلب اصول گرا ها رو یکی میکنند تا از انتقاد فرار کنند
بیش از سی سال کشور دست اصلاح طلبها بوده و اینهمه بد بختی برای مردم به بار آوردند ولی همیشه طلب کار هستند
Iran, Islamic Republic of
"شما مگه شما بابت حماقتهاتون عذرخواهی کردید"
...
Iran, Islamic Republic of
خداوند در قرآن میفرماید که ما شیاطینی از جنس انسان و اجنه قراردادیم . کار آنها فریب مردم از طریق گفتن کلمات زیبا و فریبنده است ( زخرف القول غرورا) . این مصداق بارز اصلاح طلبان و برجام است که به مردم القا کردند دلار 1000 تومان میشود اما الان ....
Iran, Islamic Republic of
مردم با شعور و فهمیده همین حقشونه.
Germany
درود بر جمهوری اسلامی
Iran, Islamic Republic of
شما اصولگریان و اصلاح طلبان شده اید بلای جان و مال مردم هر دو از شکست هم خوشحال و هر دو از بیروزی هم غمگین و نا راحت میشود و مردم را بازیچه رفتار و اعمال خود کرده اید حتی علما هم از کارهای شما در مانده و ناراحت هستند چرا نمیگذارید اب خوش از گلویی این مردم پایین برود .
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام نبود۱۵۰ میلیارد هم نبود ...
Iran, Islamic Republic of
اگر 150 میلیارد دلار بود الان دلار 4200 نبود، 700 بود
Iran, Islamic Republic of
تو چه میفهمی تحقیر یک ملت با آپارتاید علمی یعنی چه بهتر تو آبتو بخوری
Iran, Islamic Republic of
با سانسور جمله حق مطلب ادا نشد
Iran, Islamic Republic of
مهندس رییس بانک مرکزیتون فرمایش فرمودند "تقریبا هیچ" باز نمیخوای از خواب بیدار شِی؟ دیروز هم رییس جمهورتون فرمودن با "گونی" دلار میاریم.
الان جنس های صنف نما 300 درصد گرون شده تازه اگه کسی "لطف کنه" بفروشه!!!یه جنس 85 تومنی شده 240 تومن نفدی با منت...بیدار شین. ...
Iran, Islamic Republic of
ما دوست داریم گول اصلاح طلبی رو بخوریم به شما چه؟
Iran, Islamic Republic of
شما هرچی باشه میخورید فقط به نفع آمریکا باشه
Iran, Islamic Republic of
هر دو گروه مایه بدبختی این مردم شده اید
Iran, Islamic Republic of
دیگه اینقدر آش روحانی شور شده که در این مرحله (هنوز 3 سال مونده به آخر کارش) این طوری میگید.
قول میدم سال دیگه این موقع خیلی اوضاع روحی تون خراب تره.
Iran, Islamic Republic of
شما مگر خودتان تکلولوژی ساخت هواپیما دارید که از شکست دولت در امر خرید و رفع نیاز مردم به هواپیما انقدر خوشحال و مسرور هستید
Iran, Islamic Republic of
ما که نداریم
ولی الان می بینیم عربستان سعودی هم داره پهن پیکر ملخ دار میسازه و به لطف اصلاح طلبان تحقیق و پژوهشی که قبلا برای ساخت پهن پیکر جت دار در ایران شروع شده بود و به یک جاهایی هم رسیده بود کلا متوقف شده.
Iran, Islamic Republic of
این طرحی که شما صحبت از ان میکند مربوط به چهل پنچ سال پیش است در کارخانه شهباز ان دوران
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار كسي از شكست دولت مسرور نيست،مساله اين است كه هنگام بستن قرارداد بسياري مي گفتند كه اعتمادي به اين كشورها نيست اما آقايان كار خودشان را كردند و اكنون بايد پاسخ گو باشند.
Iran, Islamic Republic of
راهی جز امضای برجام نبود واگر بد بود مجلس ورهبر مانع میشدن- همچون قبول قطنامه 598 وپایان جنگ
seyedmohammad.ayatollahi@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
تا بهانه بدن دست امثال تو که اگه برجام بود ایران گلستان بود ولی رهبر مانع شد
Iran, Islamic Republic of
الان هم شما متن نوشته را نخوانده اید ما خلف وعده کرده ایم نه انها ما سر زمان مناسب نتوانسته ایم پول قرار دادها را پرداخت کنیم نه انها . اتفاقا شما از شکست دولت بسیار مسرو و شادمان هستید نگاه شما فقط به اهداف سیاسیتان هست ان هم برای رسیدن به قدرت ...
Iran, Islamic Republic of
چرا شما سعی میکنید اه صدا و سیمایی که در اختبار دارید همیشه همه چیز را بد و انگونه که خود فکر میکنید و میپسندبد جلوه دهید مردم هیچگاه به امثال شما اعتماد نخواهند کرد
کاظم
Iran, Islamic Republic of
حتما قرارداد بویینگ هم اشتباه تایپی داشته!!!
Iran, Islamic Republic of
شعر ما را هان نکردی منتشر ... ای جهان شعرم مزن شد منکسر
Iran, Islamic Republic of
ملت تنها است اصلاح طلب و اصولگرا بجای اینده نگری برای رفع مشکلات مردم به جان هم افتاده اند گویی فقط منافع خود را می بینند خدا یاری کند سر عقل بیایند تا دشمن شاد نشویم
سید نورالدین آل علی
United States
مدیریت محترم خبر گزاری جهان نیوز،
با عرض سلام و احترام ،
موضوع : بوئینگ
در ایامی که برای بستن قرارداد خرید بوئینگ سروصدای بسیاری در روزنامه های داخلی که خوشبختانه الان در ارتباط با موضوع فوق آنها را برای نمونه آورده اید ، بنده در کشور مالزی و در دانشگاه یو ام بعنوان مدیر پروژه مشغول بکار بودم.
در جلسئه ایی کا در سفارت برای یکی از مراسم (حالا شب جمعه و دعای کمیل و یا اینکه مراسمی برگزار شده بود، جناب آقای مصباحی مقدم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قبل برای سخنرانی از ایران دعوت شده بودند.
در آن جلسه کارکنان ،سفارت ،مدارس ایرانیان ،رایزن علمی و عدهائی دانشجو و اساتید حضور داشتند .
وقتی که قسمت پرسش و پاسخ آغاز گردید ، بغیر از یک استاد که آنهم سئوالی ننمود و فقط تشکر از اینکه برای اولین بار شخصی مسئول آمده و بعضا از نظرات دیگران می خواهد کمک بطلبد.
دیگر هیچکس درخواست سئوال ننمود.
بنده دست خود را بلند نمودم و با اجازه درخواست دو سئوال را در صورت موافقت تقاضا کردم.سئوالات بنده این بود.
1- حاج آقا در زمان رژیم قبل که ما تحریم نبودیم ، درست است ؟
جهت یاد آوری بما هم F14 را دادند و همچنین شاه درخواست 50 هواپیمای بوئینگ 747 را درخواست نمود و آنها را هم رژیم آمریکا تحویل داد.
به همه جای دنیا هم ایرا ایر می توانست پرواز داشته باشد.
از پرواز های هواپیمائی امارات ،قطر ، ترکیش ایر لاین ، و مالی زین ایر لاین هم این چنین خبری نبود.
سئوال ما که تحریم نبودیم .
جمعیت ایران هم حدودا 35 میلیون نفر بود .
چرا رژیم گذشته با همه مسائل فوق در خواست خرید 100 هواپیما را ننمود؟
بجز اینکه جمعیت ایران به 80 میلیون رسیده است.
و حالا هم مثلا پرواز به کشورهای دنیا بیشتر گردیده است باز مگر ما چقدر نیاز به هوپیما داشتیم و یا داریم.
ضمنا رئیس خط هواپیمائی ایران ایر فرمودند که در پرواز های داخلی اکثرا 70% بیلط ها به دولتی ها واگذار شده و یا میشود.
با توضیحات بالا و اینکه در قبل از همه سرو صداهای فوق وزیر راه و مسکن گفته بودند که ما به 500 هواپیما و سپس در مجلس استیضاح خود گقته بودند 300 و در نهایت در لیتالیا و فرانسه به 118 تا اکتفا نمودند.
1- مشخص می گردد که دلیل علمی برای خرید و رفاه مردم در نظر نگرفته بودند.
2- امروز هم که ظاهرا با فروش و تحویل بموقع در جا زده اند.
3- با توضیحات فوق چه دلیل علمی پشت این خرید ها از کشور فرانسه وجود دارد ؟
4- چرا صنعت خودروی ما بیش از 30 سال است در اختیار فرانسوی ها قرار گرفته است ؟
5- چرا و قبل از این این تحریم ها که مشکلی با ژاپنی ها ، آلملنی ها و حتی کره ای ها وجود نداشت؟
6- چرا صنعت و مراکز علمی- تحقیقاتی ما و همچنین دانشگاه ها با صنایع از خودرو تا دیگر صنایع این همه شعار که نهضت ارتباط این دو باید بوجود بیاید انجام نگرفته است؟
آیا این همه تقصیرات را چگونه باید تفسیر نمائیم.
چگونه رزمندگان چه آنموقه که حتی از سیم خاردار از ما دریغ می نمودند ما در جنگ 8 ساله پیروز گشتیم !
در صنایه هسته ائی به دستاورد بزرگ دست یافتیم!
در صنایع موشکی دست یافتیم !
در دفاع از حرم حضرت زینب و نابودی داعش پیروز گشتیم !
آیا کسی هست که بگوید چرا ما در خودکفائی اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی به آن اهداف والای مد نظر مقام معظم رهبری دست نیافته ایم ؟
بله مسئولین سیاسی ، و دولتی ها باید از سیم خاردار نفس خود و خانوادشان عبور کنند ، اگر نمی توانند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند تا جوانانی طبق گفته مسئولین نظام آمریکا بیش از 7000 تریلیون دلاری که هزینه کرده اند دستاوری نصیبشان در عراق ، سوریه ، لبنان و حتی افغانستان نداشته اند ، این جوانان بیایند و در خود کفائی اقتصادی این افتخار را نصیب این مملکت بنمایند.
ما می توانیم به تمامی اهدافمان یعنی ده کشور برتر اقتصادی دنیا نائل گردیم.
بشرطه ها و شروطی ها.

با احترام و سپاس
...
کاربر محترم .با تشکر مطالب خود را خلاصه فرمایید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
درسته ولی تو این دولتی ها گوش شنوا نیست یعنی هست ولی برای آمریکا
Iran, Islamic Republic of
صحبت های علی خرم و شمخانی در روزنامه اعتماد الان خواندن داره. راستی کسی می تونه به شمخانی چیزی بگه یا