سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۳۷
​پیش‌بینی جهان نیوز محقق شد

چرا بعد از یک سال حامیان روحانی به منتقدانش تبدیل شدند؟/ اعتراف تلخ روزنامه اصلاح‌طلب بعد از حمله به سلبریتی‌ها

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 606723
دولت دوازدهم با این سطح از انتقادات تنها دولتی است که بعد از فقط یکسال از فعالیت خود اینچنین حامیانش به منتقدانش بدل شده‌اند.
چرا بعد از یک سال حامیان روحانی به منتقدانش تبدیل شدند؟/ اعتراف تلخ روزنامه اصلاح‌طلب بعد از حمله به سلبریتی‌ها
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: هنوز دولت دوازدهم به پایان یک سالگی خود نرسیده که بسیاری از حامیان آن به منتقدانش تبدیل شده‌اند. سلبریتی‌ها در چند مرحله از جمله گرانی نرخ دلار که به زعم برخی بیشتر سقوط ارزش ریال بوده تا افزایش نرخ ارز، نسبت به اتفاقاتی که در این یکسال افتاد معترض شدند.

اصلاح‌طلبان اما برخوردی تلخ و سلبی با انتقاد سلبریتی‌ها داشتند و آنان را نااهلانی (در فرهنگ عامه  قورباغه) خواندند که با شلوغی شهر مجال عرض اندام پیدا کرده اند. این عبارت ناپسند را روزنامه اصلاح‌طلب شرق به سلبریتی‌هایی که تا دیروز هنرمند و افراد فرهیخته می خواند، روا داشت.

به گزارش جهان نيوز، در حال حاضر خود این روزنامه اصلاح‌طلب از بیم و امیدهای دولت تدبیر و امید سخن می گوید و اعتراف می‌کند که در آستانه یک سالگی، دولت با چالش‌های زیادی روبروست و می نویسد: «یک سال پیش، در چنین روزهایی جریان اصلاح‌طلب ازجمله احزابی مانند اتحاد ملت، کارگزاران و اعتمادملی به کمپین‌های حمایت از روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیوسته بودند و تلاش آنها پیروزی حسن روحانی در دور دوم انتخابات بود. حالا یک سال از انتخابات گذشته است؛ اما عملیاتی‌نشدن برخی از وعده‌های رئیس‌جمهوری، برخی از حامیان روحانی را به منتقدانش تبدیل کرده است. بالا‌و‌پایین‌شدن نرخ ارز و دلار، تداوم وضعیت رکود اقتصادی، کنارگذاشتن برخی معیارهای اصلاح‌طلبانه در عزل‌ونصب‌ها، بی‌توجهی به زنان و جوانان در انتصابات، برخی بازداشت‌ها و... همگی از وعده‌ها و شعارهایی هستند که هنوز معطل مانده‌اند.»

شرق همچنین از انتقاد فعالان اصلاح طلب فارغ از جناح سیاسی خود سخن می گوید و می نویسد: «انتقاد به روحانی در عمل‌نکردن به وعده‌های انتخاباتی، فراتر از بیانیه اتحاد ملت است؛ به‌طوری‌که فعالان اصلاح‌طلب فارغ از گرایش‌های حزبی و جناحی خود معتقدند حسن روحانی نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند.»

همچنین، علی تاجرنیا، از اعضای حزب اتحاد ملت، درگفتگو با این روزنامه پا را فراتر گذاشته و معتقد است بی‌عملی دولت در راستای وعده‌ها، به پشیمانی رأی‌دهندگان منجر خواهد شد. به گفته او: «در کشور ما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بین دولت و ملت، چالش بی‌اعتمادی است و اینکه مردم حس می‌کنند به دلیل یک‌سری مسائلی که از نظر آنها اهمیت دارد، در انتخابات شرکت کرده و فردی را از میان یک جریان سیاسی انتخاب می‌کنند؛ اما بعد از مدتی احساس می‌کنند خواسته‌های آنها تأمین نشده است و این باعث می‌شود این شکاف عمیق‌تر شود.»

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، از اعضای حزب اعتمادملی، نیز معتقد است روحانی به خیلی از وعده‌های خود عمل نکرده است و آنها را برشمرد.  منتجب‌نیا گفت: «در اینکه روحانی در سال 92 و 96 وعده‌هایی را در ایام انتخابات به مردم داد و بر اساس آن وعده‌ها و شعارها مردم به او رأی دادند، تردیدی نیست. رأی مردم به شخص روحانی نبوده است؛ این رأی به برنامه‌ها و وعده‌هایی است که او به مردم داده است. بنابراین عقل، منطق و شرع حکم می‌کند او بر وعده‌هایی که داده، پافشاری کرده و اعلام کند من از مردم برای طرح این وعده‌ها رأی گرفتم و حاضر نیستم نقض عهد کرده و پیمان‌شکنی کنم. این انتظار از روحانی می‌رود.»

اصلاح‌طلبان درحالی در آستانه یکسالی دولت از تبدیل شدن حامیان به منتقدان صحبت می کنند و دلواپسی و نگرانی خود را از این موضوع ابراز می دارند که در انتخابات سال 96 رقیب هراسی را در دستور کار خود قرار داده‌ بودند و بیان می کردند اگر روحانی رای نیاورد رقیب وی وضعیت کشور را نابسامان خواهد کرد و مواردی چون بالارفتن قیمت دلار تا بیش از 5 هزار تومان که در فروردین ماه سال جاری در همین دولت رخ داد را به رقیب منتسب می کردند.

دولت دوازدهم با این سطح از انتقادات تنها دولتی است که بعد از فقط یکسال از فعالیت خود اینچنین حامیانش به منتقدانش بدل شده‌اند. انتقادات به دولت روحانی در دولت قبل هم بسیار زیاد بود و حتی در زمان انتخابات با تجمع کارگران حواشی خاصی به وجود آورد و بسیاری از رسانه‌ها از جمله جهان نيوز انتقاد کردند که اگر کشور با همین دست فرمان اداره شود، در آینده به مشکلات بیشتری بر می خوریم.

بالاخره در یک انتخابات دموکراتیک حسن روحانی توانست دوباره رای اعتماد اکثریت راجلب کند و در جایگاهش ابقا شود. اما در همین یک سالگی شاهد انتقاد خود رئیس جمهور به مدیران دولتی هستیم.

به نظر می رسد با توجه به اینکه سه سال دیگر از عمر دولت باقی است و سطح انتقادات تا به این حد رشد فزاینده داشته، دولت باید راه چاره‌ای بیندیشد. باتوجه به اینکه خود رئیس جمهور نیز از کابینه مدیریتی خود راضی نیست و از آن انتقاد می کند، می توان انتظار داشت که خانه تکانی در دولت برای چالاکی و تلاش بیشتر در آینده  با هدف برطرف کردن انتقادات و ایجاد رضایت عمومی، صورت بگیرد.

دولت به موتور محرکی نیاز دارد که آن را از این وضعیت بیرون بکشد و به نظر می رسد با نیروهایی که پیر و خسته نیستند و انگیزه و توان بالایی دارند می توان این مهم را محقق کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد حرف روزنامه شرق حداقل در این یک مورد اشتباه نباشد البته نه با این لفظ بی ادبانه.
عرصه سیاست محلی برای عرضه اندام کسانی شده است که به دنبال نام و نان هستند و نه اینکه درد مردم را بفهمند و در متن جامعه باشند.
برای پاس داشتن زبان پارسی هم بهتر است واژه جایگزینی پیدا کنید.
Iran, Islamic Republic of
همه اینطوری نیستند....
رعنا
Iran, Islamic Republic of
مردم را سرزنش نکنیم
...
Germany
مردم اشتباه نمیکنند و با توجه به کارنامه چهار ساله روحانی مجددا به ایشان اعتماد کردند
Iran, Islamic Republic of
کارنامه 4 ساله روحانی بجز افزایش 70 درصدی واردات و تعطیلی کارخانجات و رکود مطلق اقتصادی و تخریب و بتن ریزی صنعت هسته ای و تمدید و تشدید تحریمها و حقوق های نجومی و اختلاس 12000 میلیارد تومانی از صندوق فرهنگیان چیزی نبود.
Iran, Islamic Republic of
فعلا"که در سال 92 و 96 بدجور اشتباه کردند و حالا تاوان اشتباه محض خود را پس می دهند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نه بابا تت تاثير رسانه ... بود كه روحاني توانست با يك راي ضعيف از رقبا پيش بيافتد الان اكثر كساني كه به روحاني راي دادند پشيمانند .
Germany
به رای خود به دولت تدبیر و امید افتخار میکنم چون با وجود تهدیدهای دشمنان داخلی و خارجی همچنان پابرجا و استوار به پیش میرود
Iran, Islamic Republic of
به افزایش 3000 تومانی نرخ دلار و سه برابر شدن عوارض خروج از کشور افتخار کن !!
Iran, Islamic Republic of
افتخار کن تا اموراتت بگذرد. ولی دشمن داخلی ندارد هرچند مثل شما با داخلی ها دشمن است!!!
خلایق هر چه لایق
Iran, Islamic Republic of
شش نفر از دوستان بنده که در آستان قدس در بخشهای مختلف کارگری کار می کنند (غیر از یک نفر که کارمند است) به علت ایجاد تحول در آستان قدس از زمان تولیت آقای رئیسی از عدم پیروزی وی در انتخابات خوشحالند
علی
Iran, Islamic Republic of
بله من هم از اقوامم اونجا خادم هستند و خوشحالن کهرئیسی تولیت استان شده چون میگن دم دزد ها رو گرفته وانداخته بیرون و تغییرات خوبی انجام داده و دست خیلی ها رو ازدست اندازی به اموال مردم کوتاه کرده مثلا تولیت قبل خونه های اطراف حرم رو از مردم با وعده تخریب انها و تبدیل به صحن حرم ازشون خرید ومردم هم با جان دل بخاطر امام رضا....واگذار کردند و اونا بجای گسترش صحن توش هتل ساختند. بله هرکسی نانش اجرشده خب ناراحت میشه. مبارزه با فساد نارضایتی مفسدین رو به بار میاره. ملاک هم دوستاتون نیستند جانم. همومن طور که ملاک خوب انتخاب ورای مردم نیست این از نواقص دموکراسیه که مطالعه کنی نقص های دیگری هم داره. اما طبق گفته امام میزان رای ملت است نه اینکه معیار یا ملاک رای مردم باشه. مردم انتخاب میکنند و باید 4 سال بدوخوبش رو تحمل کنند مثل ما که به روحانی رای ندادیم اما هرگز بخاطر ناکارامدیش به خیابون نخواهیم امدتا دوره اش تموم بشه. رای مردم رو هم نمیگیم باطله و تقلب شده
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ایشون یکی از بهترین رئیس جمهورهای ایرانه ...
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
منفی ها رو ببین
Iran, Islamic Republic of
"... بالاخره در یک انتخابات دموکراتیک حسن روحانی توانست دوباره رای اعتماد اکثریت راجلب کند و در جایگاهش ابقا شود..."

در دموکراتیک بودن انتخابات شکی نیست

فقط نمیدونم چرا تو محل ما تعرفه کم اومد؟
طوری که یه عده نتونستن رای بدن
Iran, Islamic Republic of
بازم به شجاعت و آزادگی طرفداران روحانی که به اشتباهشون پی بردند و اعلام کردند و با همه انگ بی دینی که بهشون می زنند حلالیت طلبیدند اما طرفداران احمدی نژاد شجاعت این کار رو هم نداشتند و از صدر تا ذیل هیچوقت عذرخواهی نکردند
Iran, Islamic Republic of
البته چهار سال اول احمدی با. ۴ سال اول روحانی قابل قیاس نیست
ما کارنامه موفق دوره اول احمدی را دیدیم و دوباره بهش رای دادیم
اما شما با اینکه کارنامه خالی دوره اول روحانی رو دیدید بازم بهش رای دادید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش اصول گرایان هم در مورد احمدی نژاد همین کار رو می کردن
از سال 88 به این ور عموم اصول گرایان همین کار را کردند شما فراموش کردید؟
United Arab Emirates
ما که پشیمون نیستیم
از رئیسی بهتره
Iran, Islamic Republic of
90 درصد افرادی که به شیخ حسن رای داده اند پشیمان هستن آن 10 درصد باقی مانده هم تا سال 1400 توبه خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
من که پشیمونم؛
هر کی بود از روحانی بهتر بود.
...
صامین
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۲ خواص اشتباه کردن ...
سال ۹۶ خواص خوب عمل کردن اما عوام اشتباه کردن
ان شا الله در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ هوشیاری خواص و عوام باعث میشه شاهد انتخاب مسولانی دلسوز کار بلد و فعال باشیم
United Arab Emirates
درود بر روحانی
Iran, Islamic Republic of
سیاست همین است زمانی شما اصولگرایان لیوان نیم خورده احمدِ نژاد را به عنوان تبرک مینوشیدید و اکنون محلش نمی گذارید.
Iran, Islamic Republic of
....تحلیل من دراوردی...
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگر تمایلی به شنیدن شعارهای اصول گرا واصلاح طلبها ندارند هردو خراب کردن
Iran, Islamic Republic of
بزودی افساد طلبان به زباله دان تاریخ خواهند پیوست بو تعفن انها شهر را الو ده کرده
Iran, Islamic Republic of
وای وای تلگرام داره از پیشم میره
دست حسن دوباره رو دکمه های فیلتره
Iran, Islamic Republic of
کوروش پرستان سعودی هم ناراضی اند؟
فکر نکنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درختی که تو چارسال میوه نده تا چل سال نمیده....ا
Iran, Islamic Republic of
از رای به روحانی به شدت پشیمانم و صد البته مورد شماتت افرادی هستم که در زمان انتخابات نظرشان عدم شرکت در انتخابات بود ان شالله در انتخابات بعدی در ایران نخواهم بود
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
از اول هم ایران برای مرفه بی دردی مثل تو مهم نبود
Iran, Islamic Republic of
مساله اینه که سلبریتی هایی که حتی در فن خودشون هم تخصص ندارند و در سایر حیطه ها هم کاملا پیاده تشریف دارند، به لطف رسانه ها و صداسیما و دورهمی و خندوانه میشن الگوی مردم . متخصصان و زحمت کشیدگان و کارافرینان و .....بیرون میمونن.
یکی نبود به این مدیری بگه کشور غیر از بازیگر و خواننده ، متخصص و کارافرین و دانشمند و حعالمان بزرگی هم داشت چرا از اونا دعوت نکردی تا یکمی این برنامه ات معنی دار بشه و سوالهای چرتت رو عمیق تر کنی
Iran, Islamic Republic of
برو و با رفتنت یه ملتو خوشحال کن !
Iran, Islamic Republic of
سیلبرتی ها نه دلشان برای روحانی میسوخت و او را در محاسبات خود میاوردند نه با رقیب های او مثل رئیسی و .. اینها عمله های حزب باد هستند و فقط منافع شخصی خودرا در نطر دارند...