جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

وزیر صنعت دولت دهم: ۹۷ سال سخت تولید است

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب: 606185
وزیر صنعت دولت دهم سال ۹۷ را سال سختی برای تولید پیش بینی کرد.
وزیر صنعت دولت دهم: ۹۷ سال سخت تولید است
به گزارش جهان نيوز، مهدی غضنفری وزیر اسبق بازرگانی امروز با حضور در نشست دانشجویان دانشگاه شریف که با موضوع «خودروسازان ایران زیر ذره‌بین» برگزار شده بود با اشاره به اینکه دولت در سال 97 باید توجه ویژه‌ای به فضای کسب و کار داشته باشد اظهار داشت: فضای کسب و کار نقطه‌ای است که همه بازیگران تولید در آن تعامل دارند. آنها امروز می‌خواهند حرف بزنند. بی‌توجهی دولت به فضای کسب و کار آن هم در سال 97 مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه چالش ارزی فعلی کشور نشان می‌دهد ما سال سختی را پیش رو خواهیم داشت افزود: اگر به موضوعات تولید توجه کافی نداشته باشیم اتفاقات ناخوشایند در اقتصاد خواهد افتاد. از طریق سمینار و کنفرانس ما به جای خاصی نمی‌رسیم. باید مفاهیم را با هم رد و بدل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید میز فضای کسب و کار هر هفته تشکیل شود تصریح کرد: با برگزاری این میز می‌توان تمام بازیگران صحنه تولید را گرد هم آورده و یک تصمیم منطقی برای بهبود اوضاع تولیدکنندگان گرفت.

غضنفری اضافه کرد: در حال حاضر تولید و تولیدکننده در شرایط پیچیده و روزهای سختی به سر می‌برند. ما در سال 91 همین اتفاقات را در اقتصاد شاهد بودیم که توانستیم با تصمیم‌گیری‌های خاص حمایت های لازم را از صنایع انجام دهیم. امروز هم باید تصمیم‌گیری‌های مناسبی برای ساماندهی تولید اتخاذ شود.

وزیر اسبق بازرگانی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از خروج ارزها بابت خدمات است گفت: حجم خروج ارز از کشور آن هم به خاطر خدمات رقم‌های قابل توجهی است. وقتی می‌گویند تولید داخلی فقط نباید آن را به کالا بسنده کنیم بلکه مجموعه خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اعلام اینکه مفهوم تولید در خلال این دهه‌ها  تغییر کرده است گفت: ما حتی بابت جارو کردن زیرپایمان نیز ارز پرداخت می‌کنیم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *