پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵

حمله روزنامه‌نگار حامی دولت به فرمانده ارتش

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 606049
روز گذشته فرمانده ارتش گفت: سپاه بنا به وظیفه‌اش باید در مقابل تهدیدات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ایستادگی کند. اینکه کسی بگوید سپاه چرا وارد این عرصه‌ها می‌شود، یا متوجه نمی‌شود یا نمی‌خواهد متوجه شود.
حمله روزنامه‌نگار حامی دولت به فرمانده ارتش
به گزارش جهان نيوز،‌ چندروزی است که پس از نطق جنجالی رئیس‌جمهور در ۲۹ فروردین که بسیاری از رسانه‌ها به معنای کنایه‌افکنی حسن روحانی خطاب به سپاه پاسداران از آن تعبیر کردند فضای کشور دستخوش اخبار ضدو نقیضی در واکنش‌های مختلف به این مساله شد. تا اینکه روز گذشته فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی مهم گفت: اگر از خودم بپرسید دوست داری چه مسئولیتی داشته باشی، می‌گویم دوست دارم جانشین فرمانده بسیج باشم. اگر روزی لباس ارتش را کنار بگذارم می‌روم و در پایگاه بسیج محله خود خدمت می‌کنم. سپاه بنا به وظیفه‌اش باید در مقابل تهدیدات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ایستادگی کند. اینکه کسی بگوید سپاه چرا وارد این عرصه‌ها می‌شود، یا متوجه نمی‌شود یا نمی‌خواهد متوجه شود.
 
پس از این اظهارات برخی خبرنگاران داخلی و خارجی حامی دولت دست به حمله به فرمانده ارتش زدند. صبا آذرپیک خبرنگار جنجالی روزنامه شرق در حالیکه نمیتوانست عصبانیت و غضب خود را پنهان کند نوشت: فرمانده ارتش را که آرزوش فرمانده بسیج است را عزل کنند، بفرستند همان شاگردی فرمانده بسیج. وقتی حرمت ارتش رو خود ارتشی نگه نمیداره!

رضا حقیقت‌نژاد اپوزیسیون خارج‌نشین همسو با آذرپیک نوشت: ستایش مکرر از ارتش، انتخاب وزیر دفاع ارتشی، جلسه با فرماندهان ارتش، خبر انتقاد روحانی از بودجه سپاه و ...، از جمله محور‌های تبلیغاتی هدفمندی بود که روحانی انجام داد و به نظر می‌رسد با تغییرات هدفمند در ارتش، تیرش به خطا رفته است.
 
انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!/ #ارتش_انقلابی

کاربران فضای مجازی پس از اظهارات انقلابی فرمانده ارتش، به استقبال امیر سرلشکر موسوی رفتند. عباس خوش‌سیرت از فعالین دانشجویی در این زمینه نوشت: بعضیا اگه تعریف #بسیج رو میدونستن، اونوقت میفهمیدن پشت سخنان #فرمانده_ارتش یک آرمان نهفته هستش... به کوری چشم کسانی که ذلت را می‌پسندند، #ارتش و #سپاه برادرند.
 
انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!/ #ارتش_انقلابی


محمدمهدی روح‌اللهی هم از دیگر دانشجویان فعال در توییتر گفت: مردم شعار میدادن «ارتشی، سپاهی، دو لشگر الهی». شهید صیاد شیرازی بلافاصله شعار مردم رو اصلاح میکنه و میگه «ارتشی، سپاهی، یک لشگر الهی» #ارتش_انقلابی امروز راه همین شهدا رو میره.
 
انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!/ #ارتش_انقلابی

سعید حاتمی نیز با یادی از آرزوی نابودی اسرائیل توسط فرمانده ارتش نوشت: صهیونیستا و عنتلک‌های داخلیش بدونن، اگه سپاه موشکی به سمت اسرائیل هدف گیری کنه کبریت زیر فیتیله‌شو ارتش می‌کِشه پس سعی نکنید این دوتارو روبروی هم جلوه بدید.
 
انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!/ #ارتش_انقلابی

انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!
انحلال ارتش، کلیدواژه‌ای که از ابتدای انقلاب گروه‌های مختلفی در کشور به دنبال آن با اهداف و نیات گوناگون بودند. برای اولین بار تنها ۱۰ روز پس از پیروزی انقلاب سازمان مجاهدین خلق طی بیانیه‌ای روز دوم اسفند ۱۳۵۷ بیانیه‌ای خواستار انحلال ارتش شد. این بیانیه در بحبوحه فتنه انگیزی باند‌های تجزیه‌طلب در گوشه و کنار کشور به ویژه در مناطق مختلف کردستان انتشار یافت، جایی که در آن زمان عمدتاً نیرو‌های ارتش در برابر آن‌ها مشغول مقاومت بود. در طول مبارزات انقلاب اسلامی سیاست امام خمینی (ره) همواره جدا کردن ارتش از حکومت پهلوی و ترغیب مردم به احترام نسبت به نظامیان بود. شعار «ارتش برادر ماست» در خلال انقلاب، و قرار دادن گل بر لوله‌های تفنگ نظامیان از پدیده‌های نادری بود که نهایتاً ارتش را به آغوش ملت کشاند. این در حالی است که گروه‌های چپ و مارکسیستی همواره بر طبل فروپاشی ارتش می‌کوبیدند. 

اما این تنها سازمان مجاهدین خلق نبود که به دنبال انحلال ارتش در ابتدای انقلاب بود. حسن روحانی روزگاری در قامت نماینده مجلس شورای ملی اول، دنبال انحلال ارتش بود و شهید چمران با او مخالفت کرد.

ماجرا از این قرار است که حسن روحانی در یکی از جلسات مجلس خواستار انحلال نیرو‌های ویژه نوهد ارتش می‌شود. پس از این سخنان وزیر دفاع وقت یعنی دکتر مصطفی چمران در سخنان خود استدلال‌های متفاوتی را در پاسخ به درخواست این انحلال بیان می‌کند. حسن روحانی در جلسه مورخ ۲۳ تیر ۱۳۵۹ مجلس می‌گوید: در اینجا خوشبختانه آقای چمران مسئول وزارت دفاع هم تشریف دارند، مسئله را مطرح می‌کنم. راجع به نیرو‌های مخصوص ارتش (نوهد) بار‌ها به مسئولان پیشنهاد شده که این نیرو را منحل اعلام کنند و این‌ها خطرناک هستند و متاسفانه توجه نشد و در این کودتا هم نقش عظیمی را آن‌ها داشتند. البته در میان آن‌ها هم افراد صالحی وجود دارند که آن‌ها باید بمانند.

دکتر مصطفی چمران در پاسخ این سخنرانی می‌گوید: دوست عزیز ما آقای دکتر روحانی مسئله‌ای را مطرح کردند که تیپ «نوهد» را منحل کنید. یکی از مشکلات بزرگ همین جاست که تیپی را که بهترین رزمندگان ما هستند، منحل کنیم. آن‌ها را بیرون بریزیم، آن وقت این تعدادی را که بیرون ریختیم، این‌ها چه خواهند کرد؟ کجا خواهند رفت؟ آیا به دشمن می‌پیوندند؟ نمی‌پیوندند؟ با آن‌ها باید چگونه معامله کرد؟ آیا صحیح است که بهترین رزمندگان را دور بریزیم؟ برای اینکه احتمالا یک دهم آن‌ها به دشمن بپیوندند. یا بهتر است آن‌ها را تحت کنترل خود داشته باشیم.

حسین منصوری از دانشجویان سابق کامپیوتر در پاسخ به اظهارات صبا آذرپیک نوشت: #فرمانده_ارتش انقلابی چنان ضربه‌ای زده که آذرپیک داره با خودش فکر میکنه؛ نکنه یه بسیجی فرمانده ارتش باشه یا شاید ارتشیا عضو بسیجن یا شاید سپاهیا ریختن تو ارتش شایدم ارتشیا پاسدار شدن... بازم که قیمه‌ها رو ریختین تو ماستا واقعا #ناقص_العقل‌های قبل از او سوء تفاهم بود...
 
انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!/ #ارتش_انقلابی

کاربر دیگری هم در این مورد با ذکر خاطره‌ای از جانبازی ارتشی گفت: تبریک ویژه روز #جانباز تعلق میگیره به اون جانباز سرافراز ارتشی که با فریاد «ما پشت و پناه ولایتیم» لبخند تفرقه رو روی لبای دشمن خشکوند.
 
انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!/ #ارتش_انقلابی

محمود قائدی جمله‌ای از فرمانده انقلابی ارتش نقل کرد و گفت: #سرلشکر_موسوی (فرمانده کل #ارتش): قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه، تازگی ندارد؛ از روز نخست ایجاد #سپاه، شاهد سخنان خصمانه درباره آن بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.
 
انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!/ #ارتش_انقلابی

مهدی عمارت از مدرسین دانشگاه هم با ذکر جمله‌ای از یکی مراجع نوشت: آیت‌الله نوری همدانی: اگر کسی بخواهد تفاوتی میان سپاه و ارتش قائل شود یا “جاهل” است یا “دشمن.
 
انحلال ارتش از مجاهدین خلق تا حسن روحانی!/ #ارتش_انقلابی

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ارتش ایران با فرمانده بسیجی همان ارتش است
100
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود آنکه نمیتواند وحدت سپاه وارتش راببیند بخصوص نوکران داخلی کد خدا
صبا خانوم فرمانده ارتش رو رهبری تعیین میکنه و عزل میکنه نه امثال شما و دولت بنفشتون
Iran, Islamic Republic of
بخدا سوگند می خورم اگر رهبری مقتدر نبود اینها همه چیز کشور را تحویل امریکا می دادند
Iran, Islamic Republic of
بابا ، عزیز ، برادر من ایشان این حرفها را می زنند که مردم را سرگرم کنند این شعار اصلاح طلبان " هر هفته یک تنش با یک حرف" در حال اجرا است . تا مردم دنبال کارهای نکرده و منافع حاصل از اجرای برج.....ام و ...... نباشند