جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

محور مقاومت یا تحقیر آمریکایی ها

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 605479
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حملات اخیر آمریکایی‌ها به سوریه، گفت: نیروهای مقاومت ثابت کردند که آمریکا قدرت برتر جهان نیست.
محور مقاومت یا تحقیر آمریکایی ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از دفاع پرس، علی کاظمی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حملات اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه که بدون در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و حقوق بشری انجام شد، اظهار داشت: امکان ضعیف شدن روابط خارجی اروپایی‌ها با آمریکا وجود دارد که این موضوع به منزوی شدن این کشور منجر خواهد شد.
 
این نماینده مجلس با اشاره به تنش‌های ایجاد شده میان کشورهای روسیه و آمریکایی افزود: اختلاف روسیه و آمریکا صرفا به خاطر سرزمین سوریه نیست. این 2 کشور به خاطر مسائلی مانند کریمه و جنبش حماس نیز اختلاف نظر دارند؛ اما تجاوز اخیر آمریکایی‌ها به سوریه باعث شد تا روابط روسیه با آمریکا به شدت رو به سردی برود.

وی افزود: این جنگ سرد دوم که به تجدید تنش وضعیت سیاسی و نظامی بین روسیه و آمریکا اشاره دارد، قطعا برای منطقه و سایر کشورها هم تبعاتی در پی خواهد داشت.

نماینده مردم در مجلس حملات موشکی اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه را صرفا یک زورآزمایی در منطقه عنوان کرد و گفت: هیچ کارشناس نظامی در دنیا برای این حمله ارزش قائل می‌شود و موشک‌های شلیک شده به سمت سوریه هیچ خسارتی در پی نداشت.

کاظمی تحقیر شدن آمریکایی‌ها در منطقه به خاطر شکست سنگین داعش در عراق و سوریه را از مهم‌ترین انگیزه‌های ترامپ برای حمله به سوریه دانست و تصریح کرد: تروریست پروران و حامیان داعش در منطقه با صرف هزینه‌های مالی و تسلیجات جنگی به این گروه تروریستی خواهان این بودند که از تروریست‌ها برای حاکم شدن در منطقه استفاده ابزاری کنند؛ اما با مقاومت نیروهای مقاومت جریان تکفیری در منطقه شکست خورد و نقشه‌هایشان با پیروزی نیروهای مقاومت به باد رفت.

وی با اشاره به افزایش قدرت جهان اسلام و تضعیف توان آمریکایی‌ها در طول سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: حمله اخیر آمریکا به سوریه اثبات کرد که ایالات متحده قدرت نظامی اول دنیا نیست و حتی سوریه نیز می‌تواند موشک‌های آمریکا را منهدم کند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی در ایجاد صلح و امنیت در منطقه افزود: آمریکایی‌ها اوج قدرت ایران را در سرکوب کردن داعش در عراق و سوریه مشاهده کردند و به‌خوبی دریافته‌اند که اصلی‌ترین مانع در مسیر رسیدن به اهدافشان ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *