پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

​اصلاح‌طلبان و گريز از انتخاب شهردار زن

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 605284
​اصلاح‌طلبان و گريز از انتخاب شهردار زن
به گزارش جهان نيوز، با استعفاي نجفي و بي شهردار شدن پايتخت، حالا اصلاح‌طلبان مجدد در صدد انتخاب يك شهردار هستند. خبرها حكايت از بررسي غيررسمي گزينه‌هاي پيشنهادي دارد و آنچنان كه رسانه‌هاي اصلاح طلب مي‌گويند دو سه نفري شانس بيشتري در اين ميان دارند. اما باز هم به رغم ادعاهاي اصلاح طلبان در اعطاي مديريت‌هاي كلان به زنان، نام هيچ زني به گوش نمي‌رسد. 

سايت مشرق در اين زمينه مي‌نويسد: «اصلاح‌طلبان دوباره و همچون زمان انتخاب شهردار مستعفي، در گلوگاه يك آزمايش هميشگي قرار گرفته‌اند و آن اينكه آيا اصلاح‌طلبان كه دائم بر ضرورت رئيس‌جمهور شدن يك زن و يا چرايي نبود وزير زن در كابينه آقاي روحاني تأكيد دارند و مدام نيز به شوراي نگهبان فشار مي‌آورند كه بانوان را نيز به عنوان مصداق «رجل سياسي» به رسميت بشناسد؛ آيا خودشان حاضرند يك «شهردار زن» را براي تهران انتخاب كنند!؟... جالب آنكه در ايام چينش كابينه رئيس‌جمهور روحاني در دولت دوازدهم نيز اصلاح‌طلبان يكي از اصلي‌ترين مطالبات و انتقادات خود را بر محور «چرايي نبود وزير زن در كابينه روحاني» قرار دادند. »

«در همين رابطه برخي معتقدند كه اصلاح‌طلبان از آنجا كه خود به برخي واقعيت‌ها آگاه هستند؛ براي شهردار جديد نيز هرگز يك خانم را انتخاب نخواهند كرد و ترجيح مي‌دهند اين مسئله را به صورت يك پروژه نق‌زني عليه دولت و شوراي نگهبان ادامه دهند. »
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خودشو ناراحت نکن جهان جان بالاخره یکیو انتخاب میکنن