جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

واکنش سعید جلیلی به حمله موشکی به سوریه

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب: 605195
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: سئوال اینجاست اگر ادعای آزادی و طرفداری از مردم و مبارزه با سلاح کشتار جمعی و شیمیایی است آیا جنایت‌های تاریخی که در سردشت و حلبچه اتفاق افتاد را ندیدید؟
واکنش سعید جلیلی به حمله موشکی به سوریه
به گزارش جهان نيوز، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز با مردم و جوانان شهرستان مریوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید جلیلی در جمع مردم و جوانان این شهر اظهار داشت: در گفت‌و‌گو‌های هسته‌ای که با طرف مقابل داشته‌ایم زمانیکه بهانه‌جویی می‌کردند یکی از نکاتی که بیان می‌کردیم این بود که قبل از انقلاب رژیمی که خود آن را دیکتاتور می‌خواندید یک نیروگاه اتمی را دنبال کرده بود و اکنون دیکتاتور سرنگون شده و مردم با آزادی حکومت مورد نظر خود را انتخاب کردند و چه دلیلی دارد که آن قرارداد را لغو کردید.

وی با بیان اینکه دشمنان هر آنچه در توان داشتند به کار بردند تا این انقلاب نتواند پا بگیرد، گفت: قرارداد نیروگاه بوشهر قبل از انقلاب توافق شده بود و پس از انقلاب لغو شد آیا غیر از این است که ملتی توانسته حکومت مورد نظر خود را جایگزین دیکتاتوری سابق کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مردم شهرستان مریوان مگر چه کرده بودند که مورد حملات بمباران هوایی قرار گرفتند، تصریح کرد: زمانیکه مردم شهر‌های ایران در بمباران‌ها به شهادت می‌رسیدند افرادی که مدعی آزادی، حقوق بشر و دموکراسی هستند، کجا بودند، آیا غیر از این بود که یک دیکتاتور این عزیزان را بمباران می‌کرد.

وی با اشاره به حمله سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه که ادعای آزادی و حقوق بشر دارند، عنوان کرد: آیا شما نشنیده‌اید که سردشت مورد حمله بدترین سلاح شیمیایی قرار گرفت و در حلبچه چه جنایت‌های شیمیایی اتفاق افتاد، چه افرادی سلاح شیمیایی را در اختیار آن‌ها قرار دادند، صدام عروسکی بیشتر نبود و زمانیکه به کارشان نیامد وی را از میان برداشتند.

جلیلی افزود: سئوال اینجاست اگر ادعای آزادی و طرفداری از مردم و مبارزه با سلاح کشتار جمعی و شیمیایی است آیا جنایت‌های تاریخی که در سردشت و حلبچه اتفاق افتاد را ندیدید؟ همه مردم کردستان شاهد بمباران هواپیما‌های فرانسوی بودند که با بمب‌های شیمیایی آمریکا و آلمان مورد حمله قرار می‌گرفت، در کشور‌های جنوب خلیج فارس شاه سعودی خود بیان کرد که سعودی بیش از ۲۸ میلیارد دلار به صدام کمک کرد.

ملت ایران در زمان جنگ تحمیلی با "وحدت و همبستگی" حماسه خلق کردند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: نخستین گزینه دشمن به خاک و خون کشیدن ملت ما بود و آن‌ها همه این کار‌ها و شرارت‌ها را انجام دادند، اما در نتیجه دیدند که در تاریخ این ملت، جنگی اتفاق افتاد که ملت ایران با وحدت و همبستگی اجازه ندادند یک وجب خاک کشور به یغما برود.

وی ادامه داد: همین شهدا و پیشمرگان مسلمان کُرد مردانه ایستادند و همانند کوه مقاومت کردند و این قدرت را ایجاد کرده و دشمن با تمام امکانات و تجهیزات با ملتی مواجه شد که یک خانواده ۱۷ شهید می‌داد، اما می‌ایستاد و این برای دشمن ناگوار و غیرقابل پذیرش است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر‌نشان کرد: وزیر خارجه آمریکا رسماً اعلام می‌کند که باید تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه ایران به‌کار ببریم و همین کار را هم کردند، اما نتیجه چه شد؟ فریاد‌های رئیس رژیم آمریکا برای چیست؟ اگر ملتی ضعیف است چرا فریاد و سروصدا می‌کنند؟ آن‌ها قدرت شکل گرفته‌ای که می‌تواند در مقابل آنان بایستد، مقاومت و پیشرفت کند را می‌بینند و از این باب نگران هستند.

وی گفت: خود دشمنان بیان می‌کنند که امروز با مردمی مواجه هستیم که نه تنها بدون آمریکا بلکه در مبارزه با آمریکا می‌توانند مقاومت و پیشرفت کنند. باید ما این موفقیت و عواملی که در آن نقش داشته را بشناسیم چراکه امروزه عده‌ای می‌خواهند آن را بپوشانند و اجازه ندهند این موفقیت‌ها دیده شود.

جلیلی با اشاره به وحدت، ایمان، همبستگی و هوشیاری ملت ایران اظهار کرد: در روز‌های اول انقلاب توطئه دشمنان این بود که فرصت تنوع مذهبی و قومی را به تهدید تبدیل کنند، اما فهمیدند که همه ملت ایران در قالب سرزمین ایران و بر مبنای اسلام ایستادند و نمی‌توانند از این زمینه طرحی ببندند.

دشمن نمی‌خواهد موفقیت‌های جوانان ایرانی رشد پیدا پیدا کند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌خواهد موفقیت‌های ما تکثیر یابد، گفت: اگر ملت ما در مقابل رژیم بعثی و رژیم آمریکا می‌ایستد تنها موفقیت نیست بلکه به الگویی برای برادران مسلمان ما در جهان تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه و شعار انقلاب به سمت قله‌های پیشرفت بود، تاکید کرد: باید در عرصه‌های مختلف به سمت قله و موفقیت‌های عالی حرکت کرده و به حداقل‌ها اکتفاء نکنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمنان می‌دانند اگر توان مردم و ظرفیت جوانان ما به خوبی استفاده شود چه انرژی آزاد و چه قدرتی شکل می‌گیرد، دشمن می‌فهمد و می‌خواهد با تمام توان خود و انجام عملیات روانی مردم را مأیوس کند چراکه می‌داند اگر این امید و نشاط در بستری صحیح قرار بگیرد به حداقل‌ها اکتفاء نمی‌کنند.

وی سن دانشمندان هسته‌ای ایران را در سال ۸۷ حدود ۳۰ سال عنوان کرد و گفت: کشور ایران توانسته در منطقه‌ای که به گفته خودشان کانون ناامنی است، جزیره امنیت، ثبات و آرامش باشد و این مردم هستند که انقلاب و نظام را از خود می‌دانند و این امنیت را ایجاد کرده‌اند.

جلیلی امنیت را بستری برای پیشرفت خواند و افزود: مردم کوچه و بازار مریوان از انقلاب دفاع کردند؛ مردم ایران توانستند امنیت مثال‌زدنی را در این کشور به کرسی بنشانند و آن را در منطقه و دنیا نشان دادند. دشمنان می‌دانند برای از بین بردن پیشرفت باید این امنیت کنونی را برهم بزنند چراکه وحدت ملت ایران را پایه و مقدمه بزرگی برای پیشرفت می‌دانند، به همین دلیل شروع به ایجاد اختلاف بین برادران ما می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران اسلامی نه تنها برای خود بلکه برای کشور‌های همسایه هم امنیت را به ارمغان آورده و هر خطری که امنیت کشور‌های همسایه را تهدید کرده جمهوری اسلامی وظیفه خود دانسته که برای حفظ امنیت به آنان کمک کند.

وی همه موفقیت‌های کشور را مقدمه حرکت بزرگ و پیشرفت بیشتر دانست و اضافه کرد: ملت ما معتقدند که اگر جوانان ما توانسته‌اند در عرصه‌های بزرگی همانند دفاع مقدس چنین حماسه‌ها و عظمتی بیافرینند که دشمنان سر تعظیم فرود آورند، آیا نمی‌توانند در عرصه‌های صنعت، تجارت و اقتصاد همین موفقیت‌ها را به‌دست آورند؟

جوانان تحصیل‌کرده برای نظام و کشور فرصت محسوب می‌شوند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرصت‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و نیروی انسانی خوب کردستان اشاره و خاطر‌نشان کرد: جوانان تحصیل‌کرده در سطوح مختلف برای نظام و کشور فرصت محسوب می‌شوند نه تهدید، توانایی‌های آنان می‌تواند کشور را به جلو ببرد، جوانان مریوانی نه تنها نباید به‌دنبال کار باشند بلکه باید کانون امید بوده و فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به کوله‌بری و وضعیت معیشتی این قشر گفت: سئوال اینجاست آیا اگر انتظار داشته باشیم جوان ما تنها اجازه کوله‌بری داشته باشند اکتفاء به حداقل‌ها نیست؟ جوانان ما امروز می‌توانند فراتر از این‌ها انجام دهند.

جلیلی با اشاره به شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" افزود: حمایت از کالای ایرانی زمانی اتفاق می‌افتد که بازار وجود داشته باشد و بازار زمانی شکل می‌گیرد که صادرات درستی داشته باشیم.

وی مرزی بودن استان‌های کشور را فرصتی برای صادرات دانست و اظهار کرد: چرا جوان ما به جای اینکه حداقل مجوز کوله‌بری داشته باشد، به صادرکننده‌ای عمده برای همین مناطق تبدیل نشود تا هم سبب ارتقاء خود و هم فعال بودن اقتصاد و تولید کشور شود.

دولت و مجلس کمک کنند که بازارچه‌های مرزی به دروازه‌های صادراتی تبدیل شوند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر بازار کشور‌های همسایه همانند عراق و اقلیم را داشته باشیم جوانان ما نه تنها کار پیدا می‌کنند بلکه به کارآفرین تبدیل می‌شوند، باید در برنامه‌ریزی‌ها و مطالبات این مهم را دنبال کنیم و دولت، ملت و مجلس کمک کنند تا در استان‌های مرزی کانون بزرگ صادراتی شکل بگیرد و بازارچه‌های مرزی به دروازه‌های صادراتی تبدیل شوند.

وی گفت: باید فرصت‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری شهرستان مریوان مدیریت و به‌درستی استفاده شود تا نه تنها جوان مریوانی بیکار نباشد بلکه کارآفرین باشد و شغل ایجاد کند. امیدوارم مردم ایران روز به روز ثمره انتخاب اسلام ناب را بیشتر درک کنند و کشور ایران در همه عرصه‌های مختلف یک الگوی شایسته برای سایر ملت‌ها باشد.

جلیلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به افزایش نرخ دلار اظهار کرد: امروز دشمنان ما به صراحت بیان می‌کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که به کشور ایران فشار اقتصادی وارد کنند و ارتباطات اقتصادی را دچار مشکل کنند، بنابراین باید آمادگی لازم برای مقابله با آنان را داشته باشیم و اجازه ندهیم از ابزار‌های خود برای ممانعت پیشرفت کشور استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حفظ روابط اقتصادی قوی و گسترده با همسایگان جهت مقابله با فشار‌های اقتصادی گفت: یکی از فرصت‌های خوب کشور این است که با ۱۵ کشور همسایه هستیم که حجم روابط اقتصادی آن‌ها حدودا یک‌هزار میلیارد دلار بوده، در نتیجه داشتن تعاملات مناسب و گسترده از راه‌های بی‌اثر کردن تحریم‌ها است.

مرزنشینان سنبل دفاع از اقتصاد مقاومتی هستند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر قبلاً می‌گفتیم که مرزنشینان سنبل مقاومت و دفاع از تمامیت ارزی کشور هستند، امروز می‌گوییم که سنبل دفاع از اقتصاد مقاومتی با شرایط مناسبی که از همین تعاملات ایجاد می‌شود، هستند. مرزنشینان امروز در این خطه مقدس می‌توانند حماسه بزرگ اقتصادی ایجاد کنند، امروز حماسه اقتصادی در اقتصاد مقاومتی و مقاومت ملی پیدا کردن بازار‌های لازم برای تولیدات است.

وی با تاکید بر استفاده بهترین شکل از ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی گفت: سئوال اینجاست چرا نباید دانشگاه مریوان به دانشگاهی برای جذب دانشجو از کشور‌های دیگر تبدیل شود؟ زمانیکه چنین فرصت‌هایی داریم باید از آن استفاده کنیم تا به قطب علمی تبدیل شویم و از علم فارغ‌التحصیلان در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد برای تولید و کسب ثروت استفاده شود.

جلیلی افزود: اگر بتوانیم در دوران دانشجویی و مقاطع تکمیلی با همکاری اساتید علوم را به فرآورده، تولید کالا و فناوری تولید تبدیل کنیم به‌جای اینکه جاده‌ها محلی برای سوخت ماشین‌ها باشد به سوخت کارخانه‌ها تبدیل می‌شود و وظیفه دولت و دستگاه‌های مختلف است که همکاری و پشتیبانی لازم را داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: فرصت‌ها و دارایی‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و وجود ۴۰ هزار دانشجویی فارغ‌التحصیل دکتری در کشور فرصتی برای ایجاد اشتغال به شمار می‌آیند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
میذاشتند ایشان سالگرد حمله فرا برسه اون وقت اعلان موضع میکردند
Iran, Islamic Republic of
رفته اونجا خود عزیزی کنه حالا که کرد ها ی کردستان همگی با هم اعتصاب کردند برای بسته شدن مرزها