جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶

چه کسانی کاوه مدنی را فراری دادند؟/#متهم_گریخت

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 605179
مدنی یکی از متهمینی است که می‌بایست مشخص شود ارتباطی میان او و دیگر عوامل شبکه جاسوسی وجود داشته است یا خیر؛ اما کاوه مدنی نه تنها مورد سؤال جواب جدی قرار نگرفت بلکه پس از انتشار تصاویر رقص جنجالی وی، دیگر به ایران بازنگشت و از خارج کشور استعفا داد.
چه کسانی کاوه مدنی را فراری دادند؟/#متهم_گریخت
به گزارش جهان نيوز، کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت و تمامی رازهای مگو را هم با خود برد. قد بلند، با موهای کوتاه و چهره ای که انگلیسی را بدون لکنت حرف می زد. چند بار در شبکه های فارسی زبان خارج از کشور حاضر شد و به عنوان یک متخصص حرف زد. اتفاقی که به عنوان یک پاشنه آشیل، هنگام بازگشت به ایران برای او همیشه دردسرساز شد.
در 36 سالگی به عنوان معاون سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد. سازمانی که معمولاً مدیران سفیدمو در آن به صورت سنتی نقش شیخوخیت ایفا می کنند. او یکی از معدود جوانان دهه شصتی دولت لقب گرفت.

به دنبال کشف شبکه جاسوسی و نفوذ کاووس سید امامی و دستگیری چند نفر از عوامل شبکه اسرائیلی – انگلیسی – آمریکایی، حرف و حدیث‌هایی درباره کاوه مدنی استاد دانشگاه امپریال کالج لندن هم سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد مدنی یکی از متهمینی است که می‌بایست مشخص شود ارتباطی میان او و دیگر عوامل شبکه جاسوسی وجود داشته است یا خیر؛ اما به دلایلی که مسؤولان دولتی باید شفاف سازی کنند، کاوه مدنی نه تنها مورد سؤال جواب جدی قرار نگرفت بلکه پس از انتشار تصاویر رقص جنجالی وی در ابتدای سال، دیگر به ایران بازنگشت و از خارج کشور استعفا داد.
وی پس از این مساله، در توییتی مدعی شد در ایران جاهلان مجازی با توهم توطئه علم، دانش و تخصص را پس می‌زنند.

علی قلهکی از فعالین رسانه در پاسخ به او نوشت: اواسط اسفند تحت عنوان ماموریت به خارج از کشور رفتید برای آنکه نشان دهید که واقعا برای ماموریت بوده و برمی‌گردید، بلیط برگشت به تاریخ ۱۰ فرودین هم گرفتید علی‌رغم تذکر و نامه نگاری‌ها از کشور خارج شدید! از ابتدا هم به قصد نیامدن، رفتید این است فلسفه #متهم_گریخت!
 
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت

سیده راضیه حسینی از دانش‌آموختگان مدیریت رسانه هم خطاب به مسئولین نوشت: کاوه مدنی اونقدر مورد حمایت دولتی‌ها بوده که با وجود ابهامات زیاد در مورد جهت‌گیریش علیه منافع کشور، به سمت معاون محیط زیست منصوب میشه. با این میزان حمایت،اگر ریگی به کفشش نبود و سندی در مورد مشارکتش در پرونده کاووس سیدامامی وجود نداشت، چرا برنگشت؟ معلوم نمیشه که #متهم_گریخت ؟!
 
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت

عرفان راستین هم با لحنی طنز خطاب به مسئولینی که مدعی پاکدستی هستند گفت: کسی که پاکه از محاسبه چه باکه؟ مگه نمیگید #کاوه_مدنی کاری نکرده و جاسوس نیست و نخبه است و فلانه و بهمانه! پس براچی دست منزلشو گرفت و فلنگو بست؟ #متهم_گریخت درضمن بقیه مدیر دوتابعیتی ها هم زنگ آخر بمونن کارشون دارم.
 
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت


دستگیری چند فعال محیط زیستی، خبر خودکشی کاووس سیدامامی که یک استاد دانشگاه دو تابعیتی معرفی شد و غیبت یکباره کاوه مدنی برخی شایعات را ایجاد کرد که او بازداشت شده است. انتشار ویدئویی کوتاه در اینستاگرام نه تنها به ابهامات در مورد بازداشت احتمالی پاسخ نداد بلکه حرکات بدن، آشفتگی در بیان جملات و اصرار بر اینکه بازداشت نشده و حالش خوب است و ... باعث شد برخی با اطمینان بگویند که هر تکذیبی در ایران اتفاقاً نشانه «تایید» است.

مدنی در آن ویدئو گفت که به ایمیل، تلگرام و فیسبوکش دسترسی ندارد. این اتفاقات و به دنبال آن یک سخنرانی پرشور در افتتاحیه سومین کنفرانس مدیریت شهری ایران که ادبیات آن کاملاً منتقدانه بود او را از یک چهره علمی و دانشگاهی به یک سلبریتی محیط زیست در نزد افکار عمومی تبدیل کرد.

سکوت عمیق سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص بازداشت شدگان و اتهامات سنگین آنها باعث شد که رسانه‌ها با صراحت بیشتر کاوه مدنی را به همدستی با آنها متهم کنند. او در کانال تلگرامی اش نوشت که دو تابعیتی نیست. موضوعی که معمولاً از سوی نهادهای امنیتی یکی از زمینه های نفوذ دشمن و بسترهای جاسوسی قلمداد می شود.

محمدرضا دوست در مورد دست‌های پشت‌پرده فراری دادن کاوه مدنی نوشت: #متهم_گریخت ؟ نه اصلا ... متهمان ردیف اول حضور دارن چطوره که در کشور برای مسئولیت هایی بسیار ناچیزتر صدجور استعلام خانوادگی و امنیتی و... میگیرن اما برای معاونِ وزیر مملکت نه ... دستهای پشت پرده همان متهمان اصلی هستن و #کاوه_مدنی یه بازیچه .
 
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت

سوگند کرامتی از دانشجویان گیلانی با هشتگ #متهم گریخت در کنایه به وزیر اطلاعات که مدعی بود مدیران دوتابعیتی نداریم نوشت: وزیراطلاعات۸/۱۰/۹۵:دیروزخبرنگار محترمی‌در‌حاشیه همایش‌درمقام سوال‌ازمن پرسیددههامدیردوتابعیتی‌در‌کشوروجود دارد.چرابه این موضوع رسیدگی نمیشود؟من درخواست کردم شماکه این رامیدانیدلطفا چهارپنج نفررامعرفی کنیدتا بگویم برابر قانون برکنارشوند.ایشان حتی یک‌مورد‌هم‌سراغ نداشت.
 
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت

علی نریمانی از دانشجویان اصفهانی با لحنی طنز از واکنش معمول حسن روحانی در قبال حوادث جنجالی در دولتش نوشت: الوو سلام ما اصلا رئیس سازمانی به نام کلانتری نداریم که بخواد کاوه مدنی معاونش باشه بفرمایید!
 
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت

بنت‌الهدی افشار نیز درمورد فاز مظلوم‌نمایی محمود صادقی و حامیان دولت درخصوص کاوه مدنی نوشت: _آقا حله کاوه رفت +میریم مرحله دوم، بگو محمود صادقی و بچه ها برن تو فاز مظلوم نمایی کسی نفهمه #متهم_گریخت _میشه یه بوقم بزنم؟ +بزن!
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت

معاهده پاریس، مدنی و رازهای سربه مهر!
از مواردی که کاوه مدنی به شدت روی آن حساس بوده و فعالیت های وی در این خصوص مشهود است مساله پیوستن ایران به معاهده خسارت‌بار پاریس است. معاهده ای که آمریکا نیز زیر بار تعهدات تحمیلی آن نرفت و اعلام کرد برای حفظ آمریکا و منافع مردمش از این معاهده خارج می شود. خروج آمریکا از معاهده پاریس در دولت اوباما پیگیری و در دولت ترامپ قطعی شد اما حامیان دولت در داخل اصرار دارند که این پروژه آمریکایی ها را در سطح قوه مجریه آمریکا تنزل دهند.

معاهده پاریس گرچه دارای قوت و فرصت‌های خوبی است و می‌توان آن را در راستای سیاست‌های کلی محیط زیست ارزیابی کرد ولی به لحاظ حقوقی بعضی از مواد این توافقنامه دارای اشکالات فقهی و قانونی است. در تعارض بودن این توافقنامه با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری، مغایرت داشتن توافقنامه با اصول قانون اساسی از جمله بند «5» اصل 3 (طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب)، بند «8» اصل 43 (جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانه بر اقتصاد کشور) و اصل 152 قانون اساسی (نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری) از اشکالات دیگری است که بر این توافقنامه وارد است.

همچنین از آنجا که با توجه به ماده 28 این موافقت‌نامه، سازوکار خروج از این موافقت‌نامه به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که امکان خروج سریع و بدون تشریفات از توافق را غیرممکن می‌سازد و ازاین‌جهت نمی‌توان در صورت ضرورت و به وجود آمدن خطرهای ذکرشده برای کشور، به‌سرعت از این موافقت‌نامه خارج شد و در صورت خروج از توافقنامه هزینه‌های بسیار زیاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در عرصه ملی و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال خواهد داشت، لازم است به دور از موضع‌گیری‌های سیاسی به صورت جامع و از ابعاد و زوایای مختلف فنی، مهندسی، حقوقی، فقهی، محیط زیستی و غیره به این مسئله پرداخته و از تسریع و عجله در تصویب آن خودداری شود. عجله در پذیرش توافقنامه پاریس بدون توجه به خطرات پذیرش آن دور از مصلحت و خلاف منطق است.

مهدیا زمانی از قراردادهای مختلف دولت که زمینه را برای نفوذ فراهم کرده نام برد و نوشت: باfatf وبرجام بازار اقتصاد،با کرسنت و آی پی سی منابع نفت وبامعاهده پاریس و محرمانه های دیگر محیط زیستی آب و هوای ایران رادودستی تقدیم غرب کردند. مدال اصلاحات همیشه برگردن نخبگانی نظیر دری اصفهانی،سیدحسین موسویان،مهدی هاشمی،بیژن زنگنه،سیدامامی، #کاوه_مدنی و... میدرخشد!
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت

مهرسانا هم در خصوص سابقه وجود کسی که دوتابعیتی در ابتدای انقلاب بود خطاب به محمود صادقی نوشت: نخبه شهید چمران بود که رفت برا ادامه تحصیل امریکا. بهش پیشنهاد غیراخلاقی شد اما پای شرافتش موند. با این وجود هم شاگرد اول کلاس شد. بعدم همه زندگیش رو گذاشت و اول رفت لبنان کمک و بعد برگشت ایران. انقدر پیش خدا عزیز بود که شهید شد. +نمیفهمیم حرف نزنیم!
کاوه مدنی! نامی که برای همیشه از ایران رفت

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همان افرادی که باعث مهاجرت جوانان نخبه به غرب شد
Iran, Islamic Republic of
متهم نگریخت. متهم آنهایی هستند که جاسوس به این سازمان و آن وزارت خانه وارد میکنند. کاوه مدنی حلقه آخر این زنجیره بی مسئولیتی ناآگاهانه و یا عمدی است.
Canada
دمش گرم
دنبال متهم گشتن که فلانی بعنوان متهم گریخت نوعی ادرس اشتباهی دادن به جامعه است برای مشغول کردن افکار به فرعیات از یک طرف واز سوی دیگر ادامه کار جاسوسی و در محاق رفتن برنامه ریزان اصلی که در واقع خیانتی اشکار به ملک وملت است درواقع دشمن در لشکر خودی است
Iran, Islamic Republic of
احتمالا دولتی ها دچار افسردگی بشوند چون به هیچ عنوان نمیتوانند این موضوع را به احمدی نژاد ربطش بدهند .
Iran, Islamic Republic of
چه شدقریب به ده میلیون ایرانی ناچار به جلای وطن شدند!