جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۸
واکنش دانشجویان توئیتری به کنسرت رایگان شب گذشته در #برج_سلمان

حرمت حریم #مشهدالرضا را شکستند

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 605176
شب گذشته شهر مقدس مشهد میزبان برگزاری برنامه جشنی در برج سلمان بود، این برنامه که با تبلیغ‌های گسترده و با حضور یکی از خواننده‌های پاپ و مشهور کشور برگزار شد حواشی مختلفی داشت.
حرمت حریم #مشهدالرضا را شکستند
به گزارش جهان نيوز، شب گذشته شهر مقدس مشهد میزبان برگزاری برنامه ی جشنی در برج سلمان بود، این برنامه که با تبلیغ های گسترده و با حضور یکی از خواننده های پاپ و مشهور کشور برگزار شد حواشی مختلفی داشت.

جشن شب گذشته که به نوعی با حضور خواننده ی پاپ تبدیل به کنسرت زنده هم شده بود متاسفانه با رقاصی و کشف حجاب عده ای نیز همراه شد.

بدون شک مخالف با کنسرت در مشهد هیچگاه به خاطر اصل برگزاری کنسرت و اجرای موسیقی نبوده و بارها تاکید شده است که مشکل حواشی اطراف برپایی کنسرت ها است که مسئولین نظارتی با بی توجهی به این موضوع دیشب مشهد را دچار یک فاجعه ی بزرگ فرهنگی کردند.



با این حال سوال اینجاست که چه کسانی می خواهند از مشهد تقدس زدایی کنند، هیچ کجای کشور کنسرتی به صورت رایگان برگزار نمی شود اما چگونه در این شهر شب گذشته به صورت رایگان کنسرتی برگزار می شود؟! و عده ی زیادی از جوانان و نوجوانان با تحریک احساسات بازیچه دست سیاسی بازی عده ای قرار می گیرند؟!

تصاویر و فیلم های منتشر شده از جشن شب گذشته ی برج سلمان مشهد این واقعیت را مشخص کرد که عده ای تلاش دارند که با برگزاری این قبیل برنامه های سخیف به کیان معنوی مشهد حمله کنند.
 
 
با این حال از شب گذشته کاربران فضای مجازی در مشهد به این حرمت شکنی واکنش های مختلفی را نشان دادند که بخشی از این واکنش ها را بررسی می کنیم.
سید امیر حسین در واکنش به اتفاقات شب گذشته ی برج سلمان مشهد نوشت: گذر زمان باعث ميشه معنى بعضى از القاب معصومين رو بهتر بفهميم، السلام عليك يا غريب الغربا...‏⁧ #مشهد_الرضا ⁩


کاربر زهره نیز با اشاره به صحبت های امام جمعه مشهد نوشت: ‏آیت الله علم الهدی بارها گفت مشکل کنسرت مخالفت با موسیقی نیست ، مشکل از حواشی کنسرت هاست که جوان ها رو به فسق و فجور میکشه چیزی که به وضوح در برج سلمان ⁧ #مشهد_الرضا ⁩ قابل مشاهده بود



سجاد کمالی نیا نیز در این مورد نوشت: مردم شادی را دوست دارند نه اختلاط و هرزگی را، جمله ای که باید قاب گرفت و در دفتر برخی از مسئولین نصب کرد. البته اگر این جمله را قبول داشته باشند #مشهد_الرضا ⁩



سید حمید علیزاده هم با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس ها به مشهد و ارتباط این موضوع با کنسرت شب گذشته نوشت: ‏+دو سه روز دیگه هزینه اتوبوس ها بیشتر میشه، چیکار کنیم؟
‏- تو برج سلمان بزن و برقص راه بندازین قضیه رو بشوره ببره
‏#مشهدالرضا ⁩



مرتضی قربانی نیز با اشاره به چرایی رایگان برگزار شدن این جشن نوشت: ‏شما فک کن این روزا که همه از آب کره میگیرن کنسرت مختلط رایگان تو ⁧ #مشهدالرضا ⁩ برگزار میکنن با دعوت از یه خواننده محبوب و قرعه کشی ماشین! ‏پیدا کنید پرتقال فروش را...



قمر جهان شادمان نیز به لزوم حفظ حرمت حرم رضوی اشاره کرد و نوشت: بچه که بودیم میومدیم مشهدهنوز۲۰کیلومترنرسیده همه سلام وصلوات واحترام به ⁧ #حریم_حرم ⁩ روداشتن، الان توی ⁧ #مشهدالرضا ⁩ اختلاط راه میندازن... #کنسرت ⁩



امیر حسن شاهی نیز با تاکید بر اینکه اسلام مخالفتی با شادی ندارد نوشت: ما هرگز مخالف شادی نیستیم، اصلا ماه شعبان ماه جشن و سروره، اما شدیدا مخالف بی بندو باری و لاابالی گری هستیم... #مشهد_الرضا



محمود جلالی نیز به تحریک دانشجویان برای شرکت در این جشن پرداخت و نوشت: ‏از صبح امروز در دانشگاه آزاد ⁧ #مشهد ⁩ یه عده ای داشتن دانشجوها رو ترغیب میکردن برای جشن ⁧ #برج_سلمان ⁩ ! کاملا مشخص بود این یه حرکت از پیش تعیین شده است برای شکستن حرمت شهر ⁧ #مشهدالرضا ⁩ هستش... ما منتظر پاسخ صریح مسئولین شهر مشهد هستیم... این شهر حرمت و قداست داره! #حریم_حرم ⁩ ‏⁧ #حرمت_حرم ⁩



با همه ی این واکنش ها باید دید آیا مسئولین شهر مشهد به ویژه مسئولین ارشاد و اماکن پاسخی درباره ی این موضوع دارند یا خیر؟!

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی (ع) . هیچ نمیتوانم بگویم. رو سیاهی میماند بر چهره مسلمانان ایران که از شیعه فقط نامش را یدک میکشند.
Iran, Islamic Republic of
کنسرت و کنسرو بهانه است اصل مشهد نشانه است! داعشی های خارجی از بیرون خط و نشان برای مشهد می کشند، داعشی های داخلی از داخل زمینه سازی و تست برخی موارد!
Iran, Islamic Republic of
به داد اسلام برسید حرمت امام رضا شکسته شد
Iran, Islamic Republic of
این یه "عملیات روانی" که ازش حداقل 4 تا استفاده می کنند:
1- پرت کردن حواس ها از به نقد کشیدن دولت در خصوص مسائل اقتصادی، دلار، بیکاری، تورم و ...
2- قبح زدایی اجرای چنین مراسم هایی در مشهد
3- سرگرم کردن جوانان و پرت کردن حواس آنها از مسائل اصلی و مهم اشان
4- ایجاد دودستگی و ترویج این مطلب که مذهبی ها و امثالهم مخالف آزادی، شادی و برنامه های سرگرمی برای جوانان هستند

راه مقابله این است که باید چنان برخوردی با برگزارکنندگان شود و هزینه اجرای این گونه مراسم ها بسیار زیاد شود تا ابزاری برای ایجاد عملیات روانی سیاست بازان نشود
Iran, Islamic Republic of
دستهایی در کاراست که مشهدالرضا که پایگاه معنوی جهان تشیع می باشد . درگذر زمان از درون تهی شود . من بعنوان زائر همرا ه با خانواده به مشهد سفر کردم قصد ما هم زیارت بودولذا فرصتی پیش آمد که مقداری از اطراف حرم دورتر شده و از مکانهای دیدنی و تفریحی این شهرمذهبی استفاده کنیم. به مواردی برخورد کرده وتما م اتفاقات را به دفتر خاطراتم انتقال دادم .حال که این مطالب را مرور میکنم با خاطرات خود که منطبق می کنم وانها را کنار هم میگذارم این موضوع را قوت می بخشد که یقینا"پشت این اتفاقات دستهای پنهانی است که تلاش دارد مشهد بی هویت بسازد مشهدیها شرمنده ام که باید بگویم مسئولیت پذیرباشید و غریب الغربا درشهر شما متوجه ساکنین آن نشود .
Iran, Islamic Republic of
فقط مشهد نیست برای قم و شیراز هم برنامه دارند و مقداری هم اجرا کرده اند متاسفانه بعضی هم خوابند تا طرف دربشان را بزند و بگوید چطوری ایرانی!
Iran, Islamic Republic of
اگر انقلابی اقدام کنیم میشیم تندرو. اگر حرف نزنیم میشیم مسلمان شناسنامه ای. حرمت امام هشتم را شکستند و حرف نزدیم ، جفای بزرگی کردیم در حق امام هشتم (ع).
خدایا ما را بخاطر این سکوت ببخش.
Iran, Islamic Republic of
حرمت امام را مردمی شکاندند که این....را سرکار آوردند. آن مدعیانی شکاندند که به خاطر ضعف و تفرقه شان موجب قدرت یافتن این....شدند.