کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیدواریم کار به مواجهه نظامی آمریکا و روسیه نکشد

21 فروردين 1397 ساعت 20:20

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مسئولان آمریکایی در خصوص امکان اقدام نظامی گفت؛ امیدواریم کار در سوریه به تهدید برای مواجهه نظامی روسیه و آمریکا نکشد.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از «اسپوتنیک»، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است که کار در سوریه به تهدید برای درگیری نظامی بین روسیه و آمریکا کشیده نشود.

بوگدانوف امروز سه شنبه اعلام کرد که مسکو همچنان تماس های خود با آمریکا در خصوص سوریه را حفظ کرده است و طرف روسی امیدوار است که عقلانیت در این کشور پیروز شود.

وی در واکنش به احتمال اقدامی نظامی آمریکا علیه سوریه گفت که تزویر و هیاهوی رسانه ای در راستای تشدید اوضاع در سوریه صورت می گیرد و این مسأله قابل قبول نیست و بسیار خطرناک است.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که به اعتقاد او آمریکایی ها به دقت اظهارات مسئولان روسی در مسکو را زیر نظر دارند و روسیه معتقد است که از هیاهوی رسانه ای برای ایجاد بهانه ای برای اقدام نظامی علیه سوریه استفاده شده که قابل قبول نیست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز دوشنبه اعلام کرده که او و فرماندهان نظامی آمریکایی پاسخ به حمله شیمیایی مورد ادعایی در دوما سوریه را مورد بررسی قرار می دهند و متعهد شد که واشنگتن تصمیم قاطعی در این خصوص خواهد گرفت و این تصمیم امشب اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر روسیه از طریق نماینده دائمی خود در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو آماده است تا طرح ایجاد سازوکار جدیدی برای تحقیق و بررسی در زمینه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را حمایت کند.

منبع: مهر


کد مطلب: 603146

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/603146/امیدواریم-کار-مواجهه-نظامی-آمریکا-روسیه-نکشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com