سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳۱
انتقادات معاون رئیس دولت دهم

احمدی نژاد به خودبینی دچار شده، مراقب باشید

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 602888
از ابتدای انقلاب این رویه قابل مشاهده بوده که بسیاری از کسانی که همراه نظام بودند، دچار خطای تحلیل شدند و حتی از کرسی قائم‌مقامی رهبری و ریاست‌جمهوری پیاده شدند و در مسیر انحراف و گمراهی افتادند.
احمدی نژاد به خودبینی دچار شده، مراقب باشید
گروه سیاسی جهان نيوز: در حالی که ماجراجویی‌های رئیس‌جمهور اسبق در ماه‌های گذشته نتیجه روشنی را برای او به دنبال نداشت و در وضعیت او و نزدیکانش تغییر به‌خصوصی حاصل نکرد، این بار جمعی از حامیان احمدی‌نژاد دست به کار شدند و با نگارش نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب مدعی شدند که کشور در آستانه فروپاشی اجتماعی قرار گرفته است. نگارندگان نامه البته نسخه‌ای هم برای این وضعیت داشتند. آن‌طور که آنها متوجه شده‌اند راهی وجود ندارد جز بازگشت به تنها آلترناتیو وضع موجود؛ آلترناتیوی که مصداقش کسی نیست جز رئیس‌جمهور پیشین.

این البته اولین باری نبود که عده‌ای به این جمع‌بندی رسیده بودند. پیش از این نیز گروه‌های سیاسی گوناگون در مقاطع مختلف طی چهار دهه گذشته با ادبیات‌های مختلف از فروپاشی احتمالی جامعه ایرانی سخن گفته بودند.

لطف‌ا... فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت دهم درباره ریشه این قبیل تحلیل‌ها و اینکه چگونه گروه‌های سیاسی به چنین نگرشی می‌رسند، می‌گوید: «کسانی که این‌گونه سخن می‌گویند پیش از هر چیز خودشان بریده‌اند.»

به گفته او وضعیت کشور در حوزه استقلال از نظر جایگاهی که در منطقه داریم و از این نظر که توانسته در مقابل استکبار جهانی محکم بایستد و اینکه آزادی مشروع رابرای مردم فراهم کرده و امروز طیف‌های مختلف می‌توانند صحبت ‌کنند و همه چیز را به نقد بکشند، بی‌نظیر است.»

وی افزود: «همه می‌دانند آزادی بیان دارند و حتی برخی جاها نظام مظلوم واقع می‌شود و برخی حرمت نظام و قانون را رعایت نمی‌کنند.» فروزنده در ادامه به ادعاهای مطرح شده از سوی این جریان پیرامون انتخابات پرداخت و گفت: «بعد از 40 سال مردم با نشاط حضور دارند و آنها هستند که نمایندگان‌شان را در سطوح مختلف حاکمیت انتخاب می‌کنند. لذا این بی‌انصافی است که بگوییم مردم نقشی ندارند و این ظلم به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.»

معاون رئیس دولت دهم همچنین با اشاره به اقدامات زیربنایی بزرگ انجام شده در این سال‌ها یادآور شد: «شاید ساعت‌ها بتوان درخصوص دستاوردهای نظام صحبت کرد. سطح رفاه، سطح انسجام مردم، سطح دانش و بصیرت آنها و... به برکت نظام جمهوری اسلامی است که قابل مقایسه با قبل از آن نیست.»

وی تصریح کرد که «البته این حرف‌ها منکر برخی از مشکلات نیست. به هر حال هرچه باشد ما یک نظام نوساخته هستیم. لذا هرچند اگر وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنیم، فاصله زیادی به چشم می‌خورد اما این بی‌انصافی است که بگوییم نظام کار نکرده و به این خاطر در حال فروپاشی است.»

فروزنده با بیان اینکه نظام در اوج قدرت است، ادامه داد: «یک خاصیت نظام این است که همانند دریا هر ناخالصی را بیرون می‌اندازد.»

عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه نباید به خاطر یکی دو نفر، کل سیستم را زیرسوال برد، تصریح کرد: «بسیاری از کسانی که در دولت آقای احمدی‌نژاد بودند مدیری بودند که با عشق به ولایت کار کردند. ضمن آنکه اگر دولت آقای احمدی‌نژاد در حوزه‌ای موفقیتی به دست آورد، این موفقیت ثمره کار همه دولتمردان بود.»

وی خاطرنشان کرد: «مدیران دولت قبل، چنانچه احساس کنند مسیر کسی اشتباه است با آن برخورد می‌کنند و تذکر می‌دهند. چنانچه تاکنون نیز چنین بوده است.»

فروزنده با بیان آنکه نامه این 300 نفر از اساس زیرسوال است، افزود: «ثمره چنین اقداماتی بیش از هرچیز نابود کردن مردم است. لذا نگارندگان باید ضمن تأمل در آنچه کرده‌اند اشتباه خود را اصلاح کنند. همه ما باید بدانیم نظام جمهوری اسلامی ایران یک فرصت برای ماست و نقد مسئولان و مطالبه از مسئولان، قوه قضائیه، مجلس و دولت با هدف بالا بردن کارآمدی جایز و البته مطلوب است اما زیر سوال بردن کل سیستم پذیرفته نیست.»

این فعال سیاسی با ابراز امیدواری بابت آنکه همه کسانی که دلسوز نظام هستند دریابند که نباید حرفی بزنند که دشمن سوءاستفاده کند، گفت: «وقتی رسانه‌های معاند و بیگانه از این اقدام سوءاستفاده می‌کنند، فاعلان آن باید دریابند که اشتباه کرده‌اند. لذا نویسندگان این نامه باید تا الان متوجه شده باشند که اقدام‌شان خطا بود.»

وی در ریشه‌یابی علل ارجاع هر یک از گروه‌های سیاسی به خود، پس از پیش‌بینی فروپاشی اجتماعی در ایران گفت: «این موضوع ناشی از آن است که آنها خود را از آنچه هستند بزرگ‌تر می‌بینند و گمان می‌برند که منهای نظام، برای خود کسی هستند و شخصیتی دارند.»

فروزنده یادآور شد: «این جماعت هرکدام چندین سال در این کشور مسئول بوده‌اند. چطور آن سال‌ها که مسئول هستند همه امور بر وفق مراد است و فقط وقتی از مسئولیت کنار می‌روند منتقد می‌شوند؟»

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: «هرکسی که زمانی رئیس‌جمهور بوده و امروز چنین نگاهی دارد، به خودبینی دچار شده و علاوه‌بر اینکه نظام را به کلی فراموش کرده دچار تحلیل اشتباه شده است، لذا تحلیل اشتباه را به پای نظام می‌نویسد.»

وی همچنین به نقل قولی از شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: «به قول مرحوم شهید بهشتی این قطار در حال حرکت است؛ مراقب باشید در ایستگاه بعدی شما پیاده نشوید. تحلیل غلط، شما را پیاده می‌کند.»

فروزنده در ادامه یادآور شد: «از ابتدای انقلاب این رویه قابل مشاهده بوده که بسیاری از کسانی که همراه نظام بودند، دچار خطای تحلیل شدند و حتی از کرسی قائم‌مقامی رهبری و ریاست‌جمهوری پیاده شدند و در مسیر انحراف و گمراهی افتادند.»

معاون رئیس دولت دهم در جمع‌بندی گفتگوی خود با روزنامه فرهیختگان اذعان داشت: «مردم به این مسائل توجه ندارند و این قبیل افراد، تنها زحمتی کوچک ایجاد می‌کنند که به مرور زمان رفع و رجوع می‌شود اما ما امیدواریم با خدای خود خلوت کنند و تغییر جهت دهند. امروز برای بهبود اوضاع کشور در حوزه‌های مختلف همه باید تلاش کنند و کمک کردن را جایگزین ماجراجویی و تنش‌زایی کنید. ضمن آنکه برای رفع عیوب و کاستی‌ها باید مسیر قانونی طی شده و ضمن حفظ آرامش کشور رویکرد اثباتی را جایگزین رویه نفی همه چیز و همه کس کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نصيحت هاى خوبى كرده خدا خيرش بده ولى بنظرم قبل از هركى اصول گراها خصوصاً دلواپسان خود عمار پندار مخاطب اين حرفها هستند ! لطفا به خودتون بياييد و كمتر توى بوق رئيس جمهور نظامى بدميد، ملت قبول نميكنند ، اولين دليلش هم همين وضعيت سانسور در سايت جنجال نيوزه كه غلط نكنم اگر تحريف نكنه حرفهاى منو سانسورش ميكنه !
خدا خیرش بده
Iran, Islamic Republic of
آفرین دقیقا همینطوره که گفته
خدا خیرش بده
جناح راست
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی .با تشکر . خواهشمند است منبعد نظریات خود را کوتاه و موجز و در کامنت های جداگانه ارسال فرمایید . جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
اینقدر از هم ایراد نگیرید همه تون سرتا پا یکی هستید یک مشت آدمهای بی تخصص بی تعهد بی دین جمع شدین مملکت رو به جهنم تبدیل کردین و خودتون از همه چیز استفاده میکنین ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت دقیقا همینطوره فقط دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
حضرت مسیح میگه من هر بیماری رو میتونم شفا بدم الا جهالت
جالب توجه کسانی که کورکورانه از رفتارهای ساختارشکنانه احمدی نژاد حمایت میکنن
کارشناس رسانه
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز!
با این خبرهای جهت دار و مغرضانه داری از منظر مخاطبان حذف می شی. می فهمی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
درخواست اجرای قانون . محاکمه علنی رییس جمهور سابق درخواست درستی است و مخالفت با آن و عدم اجرای آن ، مخالفت با قانون و مردم می باشد.
Iran, Islamic Republic of
صددرصد موافقم
رییس جمهور سابق باید محاکمه شود؛ محاکمه ای علنی طبق قانون اساسی ، و نه تشخیص شخصی قاضی یک محکمه .
اصلی ترین اتهام او هم "برهم زدن نظم موجود اشرافیت حاکم شده بر سرنوشت انقلاب اسلامی امام و امت" است . ان شاءالله که مخالف عفت عمومی و نظم عمومی نباشد!
البته اتهامات مالی سنگینی هم متوجه ایشان است که دادستان محترم دیوان .... بخشی از آن را پیش پیش افشا کرده اند: هفت هزار میلیارد تومان ، در پرداخت یارانه نقدی به مردم!
یه فرد بامزه ای هم اخیرا فرموده 800 میلیارددلار را گم کرده(!) و باید پاسخگو باشه
تشویش اذهان هم که شاکی خصوصی دارد : به مردم محترم فلان بخش گفته : اگر می خواهید بخش شما به شهرستان ارتقا پیدا کند ، باید جمعیت بخش به فلان تعداد که قانون می گوید افزایش یابد . خوب دعوت به افزایش جمعیت فی نفسه جرم است دیگر؛ نیست ؟
از این دست جرایم فراوان است ، فراوان!
Iran, Islamic Republic of
...
خیلی بی مزه بود ، خودشان دچار خودبینی شدن
Iran, Islamic Republic of
هر چه بیشتر نسبت به احمدی نژاد حرف مفت زده شود نزد ملت محبوبیت بیشتر پیدا می کند. پس هم تو و هم بقیه هم کیشانتان بدانید که هر چه احمدی نژاد در خصوص جماعت سی ساله گفت روز به روز روشنتر می شود و وجه ریاکارانه آنها نمایان شده است
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. بیشتر مطالعه و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
این هم از مظلومیت احمدی نژاد است هر گمنامی را پست و مقام داد دشمنش شدند
Iran, Islamic Republic of
مگر خود احمدي نژاد خيلي نامدار بود؟
برعكس، آنها دوست او هستند. نمي خواهند اين ضرب المثل در مورد احمدي نژاد مصداق پيدا كند:
...
Iran, Islamic Republic of
بابا ولش کنید. دلار بگیر. محمود رفت
Iran, Islamic Republic of
خوبه هرچه بدی بوده در دولت نهم و دهم تقسیر احمدی نژاد و بقایی و مشایی بوده هر چه موفقیت بوده مال این افراد به اصطلاح ولایی بوده.شما که در این نزدیک سی سال حتی در دولت اصلاحات هم دستی در اتش داشته اید چرا انزمانها کار ولایی و جهادی نمی کردید.احمدی نژاد هیچ تغییری نکرده هنوز درست یا اشتباه برای چیزی که فکر می کند درست است می جنگد.و شما سوار پیاده اجاره ای هم اگر احمدی نژاد نبود مثل تمام دوران این مملکت هنوز مورد لعن ونفرین مردم بودید و هستید.اگر اجازه بدهند افراد دانشگاهی مستقل و اهل مدیریت نه مدیریت بسته اقایان از فیلتر شورای نگهبان بگزرند.مطمعن باشید که وضع انقلاب و اسلام وایران خیلی بهتر از این خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا احمدي نژاد به قدرت رسيدنش را مديدن نفرت مردم از طيف شوم و نحس شماست كه قبل از او قدرت را در دست داشت
ايرج
United States
فروزنده تو كه منصف بودي
تو ديگه چرا ؟
Iran, Islamic Republic of
منصف نبود منفعتش این بود
Iran, Islamic Republic of
اه احمدی‌نژاد همه مسیولان را دارد میگیرد
Iran, Islamic Republic of
بارو کن کفگیر اتهام به احمدی نژاد از ته دیگ هم رد شده که دست به دامن جنابعالی برای سخنرانی شده اند. اگر احمدی نژاد گناهی مرتکب شده باشد برکشیدن افراد کم ظرفیت برای مسئولیت بوده که شاهدش خود شما هستید
Iran, Islamic Republic of
...
دهکردی
Iran, Islamic Republic of
این آقای فروزنده یه مسئول ناحیه بسیج بود اون هم توی چهارمحال و بختیاری
بعد همینطور یهویی یه دکترای مدیریت بحران مثل بقیه مدیران خوش سواد گرفت و یه شبه هم شد معاون رئیس جمهور
حالا چرا ما همه بلبشوهای مدیریتی کشور را ربط میدهیم به دشمن ؟
حالا هم که خوب دور و بر محمود گشتن و حالشو بردن و میبینن از اون محمود مرحوم آبی براشون گرم نمیشه این وری شدن. ...
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. بیشتر مطالعه و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
تفكرتان استكباري است. آيا او به آنان پست داد تا به ملت خدمت كنند يا به شيوه افسادطلبان، متملق و چاكر خود او باشند و بر خطاها و تخلفاتش صحه بگذارند؟
Iran, Islamic Republic of
لطفا خفه شوید
Iran, Islamic Republic of
احسنت . هزاران لایک
ن
Iran, Islamic Republic of
این دغل دوستان که میبینی مگسانی بودند دور شیرینی امان از دست بی نمک و امان از بی حیایی!!!
Iran, Islamic Republic of
یه سوال
از صدها عضو دولت قبل از رفتار احمدی نژاد اعلام برائت کردن و فقط همون دو سه نفر که میگفتن پالونشون کجه موندن
حالا یا همه ی اینها در جهت خلاف دارن رانندگی میکنن یا این دو سه نفر دور احمدی نژاد
بعدش
مگه کیا احمدی نژاد رو شهردار تهران کردن و بعد زمینه سازی و کمک به رییس جمهور شدنش
انکار احمدی نژاد مادرزادی رییس جمهور به دنیا اومده
علی
Iran, Islamic Republic of
آقا ما هم بریدیم دیگه بریده ایم
Iran, Islamic Republic of
عجب روزگاری شده !!!!!